Søg Garagen Hej Gæst! Register

MCTC 'Jernbag' - nogen som har prøvet?
#13
(19-03-2015, 21:03)stormbringer Skrev: Hidrhidr - nej, det ku' være noget af en nedtur.

Idé hermed videregivet - LandetPåLangs for gul- og hvidpladescootere inkl. lejrbål og stickers. Hvem løfter opgaven? Jeg har ikke engang en fungerende scooter - og topic var faktisk osse rettet mod mc. Jeg overvejer at gå efter Paris i eet hug, og søgte råd og *muligvis* nogen at dele turen med.

Håber du finder nogle og køre sammen med og får en kanon god tur.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(19-03-2015, 22:05)Scooterballe Skrev: Men jeg vil så nok hellere bruge f.eks. 6 dage på en scooter og opleve noget.

Jeg ved godt hvad du mener - der skal være tid til at stoppe op og dufte til roserne.

Rigtigt. Det er der en oplevelse i. Men der er også en oplevelse i at se landskabet ændre sig, mærke luften blive lunere og lugtene skifte. Se vejskiltene ændre facon og mærke kørselskulturen forandres fra land til land.

Og det virker altså bedst i een oplevelse - ellers når man at vænne sig til de små ændringer.

Desuden æææælsker jeg at køre om natten. Verden bli'r en anden når mørket sænker sig. Hvis jeg ikke ka' sove en sommernat, er det fedt at køre ind i byen og se.

Din fler-stops-strategi giver til gengæld mulighed for at komme lidt nærmere ind på livet af en masse af de indfødte - hver aften en ny Bed & Breakfast. En ny gårdhund som skal klappes. En ny søn som også har en scooter og skal høre om den tur du er på. Joeh. Det ku' godt være værre.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#15
Tænker lidt, at ham her, må være æresmedlem i jernbags klubben Blink med øjet
http://grevensrejser.blogspot.dk/2012/10/sej-fyr.html

Av min måz Grin
Svar
#16
Storm.
Du skal da have dig en cruiser istedet for din i øvrigt fremragende "lille" maskine. Lille skal i denne kontekst under ingen omstændigheder opfattes negativt. Med de planer så.
Har kørt rimeligt langt, alt er relativt Grin (Tysklandsturen) sammen med dig og gør det gerne igen.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#17
(20-03-2015, 21:44)Russer60 Skrev: Storm.
Du skal da have dig en cruiser.

Jeg har to cykler på ønskelisten:
En VFR800 - den fra omkring 2000 med tandhjulsdrevne knastaksler. Gerne i kanariegul.
En Blackbird - gerne præ-injection-modellen. Sort, tak!

Viffer & Solsort.

Og du har ret. CB500'eren er lille. Den er knallert-lille; det er det der det sjove. Den fylder ingenting og kan smides rundt med på en aldeles smil-fremkaldende måde. Til long-haul ku' det imidlertid være godt med en kåbe. Men hvor tit kører man langt? Een eller to gange årligt ifbm. ferie.

Hvilket er dilemmaet - jeg har rigtig svært ved at argumentere overfor mig selv at det er helt OK at kaste +50K efter et missil, når jeg stort set aldrig har brug for det.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(20-03-2015, 08:52)stormbringer Skrev: Jeg ved godt hvad du mener - der skal være tid til at stoppe op og dufte til roserne.

Rigtigt. Det er der en oplevelse i. Men der er også en oplevelse i at se landskabet ændre sig, mærke luften blive lunere og lugtene skifte. Se vejskiltene ændre facon og mærke kørselskulturen forandres fra land til land.

Og det virker altså bedst i een oplevelse - ellers når man at vænne sig til de små ændringer.

Desuden æææælsker jeg at køre om natten. Verden bli'r en anden når mørket sænker sig. Hvis jeg ikke ka' sove en sommernat, er det fedt at køre ind i byen og se.

Din fler-stops-strategi giver til gengæld mulighed for at komme lidt nærmere ind på livet af en masse af de indfødte - hver aften en ny Bed & Breakfast. En ny gårdhund som skal klappes. En ny søn som også har en scooter og skal høre om den tur du er på. Joeh. Det ku' godt være værre.

Tilbage til udgangspunktet: Jo, vel kan der gå sport i at køre en vis distance på en given tid, og det vil jeg faktisk utrolig gerne være med til. Ikke alene, men sammen med andre hundehoveder der synes at det kunne være sjovt. Så jeg håber da at nogle scooterister melder sig; jeg er med!!
Sjovt du nævner at køre om natten; det finder jeg også spændende, selv på min lille scooter.

Venligst Erik.
Svar
#19
(22-03-2015, 21:46)Scooterballe Skrev: Tilbage til udgangspunktet: Jo, vel kan der gå sport i at køre en vis distance på en given tid, og det vil jeg faktisk utrolig gerne være med til. Ikke alene, men sammen med andre hundehoveder der synes at det kunne være sjovt. Så jeg håber da at nogle scooterister melder sig; jeg er med!!
Sjovt du nævner at køre om natten; det finder jeg også spændende, selv på min lille scooter.

Venligst Erik.

Nattekørsel ser jeg da også fordele ved, den største er nok at der ikke er ret mange "hundehoveder" at slås med derude. Smil
Svar
#20
Tjooo. Jeg går lidt med tanker om at køre til Holland til sommer på K-pipen. Grin

Skal egentlig til Ungarn og køre noget Formula Student ræs med vikingen, hvor jeg lige nu er i gang med at lave styretøjet til. Det er bare lige sådan at der i weekenden før er Sziget festival i Budapest og det kunne være smadder hyggeligt at tage til med min halvbror.
1500 km er dog nok lige langt nok med 9-10.000 omdr. ved 90 km/t på en 125cc, så det giver mere mening at køre til Holland, hvor min halvbror bor og så låne en bil så vi kan køre sammen til Ungarn. Det er ikke helt lige så langt. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#21
(28-03-2015, 18:12)Baddi Skrev: Tjooo. Jeg går lidt med tanker om at køre til Holland til sommer på K-pipen. Grin

Skal egentlig til Ungarn og køre noget Formula Student ræs med vikingen, hvor jeg lige nu er i gang med at lave styretøjet til. Det er bare lige sådan at der i weekenden før er Sziget festival i Budapest og det kunne være smadder hyggeligt at tage til med min halvbror.
1500 km er dog nok lige langt nok med 9-10.000 omdr. ved 90 km/t på en 125cc, så det giver mere mening at køre til Holland, hvor min halvbror bor og så låne en bil så vi kan køre sammen til Ungarn. Det er ikke helt lige så langt. Grin

Stormen og jeg mødte en Dansker på vores tur til Germanerlandet. Han skulle, så vidt jeg husker til Frankrig, på hans 90cc et eller andet. Med det mener jeg at med planlægning så eer alt da muligt, så hvorfor ikke Holland på K-Pipen?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(29-03-2015, 15:01)Russer60 Skrev: Stormen og jeg mødte en Dansker på vores tur til Germanerlandet. Han skulle, så vidt jeg husker til Frankrig, på hans 90cc et eller andet. Med det mener jeg at med planlægning så eer alt da muligt, så hvorfor ikke Holland på K-Pipen?

Holland er vel også til at overleve. Blink med øjet
Ungarn ville være lige at strække den lidt. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: