Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint vil ikke have gas
#1
Jeg har gået og rodet med min datters scooter, der skal køre igen efter 2 år i laden. Karburator er renset luftskrue stillet til 2,5 omgang, membranerne er tjekket. nyt luftfilter, tændrør, benzinfilter, batteri, indstillet ventiler 0,08. Har skiftet benzinen i tanken. Den starter fint går lidt ujævnt i tomgang men hvis man giver lidt gas dør motoren ud.

Jeg kan give topgas og den kan holde det i ca 1 minut og så dør motoren ud igen. Herefter er den svær at starte men hvis den har stået lidt ( en smøgs tid) starter den fint igen og går i tomgang indtil jeg giver gas hvor efter den dør igen.

Hvad er det jeg har overset?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Idé Vacumhane og kun 1½ omg ud med luftskrue.
Svar
#3
Eller tjek vakuum slangerne og t-stykket det har det med at blive mørt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Den får masser af benzin, filteret bliver hurtigt fyldt. Den starter fint og går i tomgang men ved det mindste vink på gassen går den ud.
Svar
#5
Prøv at skru tomgangs skruen ind så baghjulet drevjer rundt.
Så skru blandingskruen ud indtil den tager flest omdrejninger
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ellers så tjek ventilerne igen og sørg for hvis du bruger en 0,8 at den er godt stram når du trækker søgerbladet ud.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Når man nu er en klaphat!
Jeg sidder og forklarer problemet for min kone, (der ikke har en dyt forstand på motorer men lytter tålmodigt), og i min forklaring kommer jeg ind på at de kunne også være noget med dysen eller nålen til gassen da tomgangen jo virker fint ?
Så jeg piller hele karburator mv af og finder at jeg er en klaphat! Jeg havde glemt at sætte nålen på plads igen og fandt den liggende på bordet hvor jeg havde renset karburatoren i sidste uge.

Tak for jeres indspark uden dem var jeg ikke kommet på det med nålen ?

En klaphat ?
Svar
#8
(14-03-2015, 14:37)Mbc126 Skrev: Jeg sidder og forklarer problemet for min kone, (der ikke har en dyt forstand på motorer men lytter tålmodigt), og i min forklaring kommer jeg ind på.. {...}

Præcis sådan har jeg også fundet fejl, ved at åbne munden. Så lige pludselig, ding Idé Griner

Svar


Forum spring: