Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio Typhoon bundtræks problemer
#1
Hej BS!

Først vil jeg sige tak for et fedt forum, min bruger er ny herinde, men har brugt jeres forum meget, nu blev det tid til første indlæg Smil

Jeg har købt mig en brugt Piaggio Typhoon, med pillet skive, og ubegrænset Sito+ udstødning på, udover det er den std.
Mit problem er at den ikke trækker godt fra bunden. Til at starte med kom der først gang i den når speedometeret kom op på mellem 30-40, når den så kom det er der så også gang i den, og den kører ellers godt. Hvis jeg holdte stille og skulle op ad en kantsten, skulle jeg give bundgas, og nærmest hjælpe den for at komme frem.

I kan forestille jeg hvordan det har været fra lyskryds til lyskryds midt inde i byen.
Med min MEGET sparsomme viden om scootere, fik jeg så fat i en Malossi Multivar med 7,2 grams ruller (dem der fulgte med), for at se om det kunne løse problemet, den medfølgende hvide trykfjeder skiftede jeg ikke.
Det hjalp en hel del, det meget langsomme, og så derefter "hidsige" optræk blev jævnet en del ud, og den tager fat nu ved en 15-20 km på speedometer, og dør ikke helt når den skal op ad kansten/op ad bakke fra 0 km/t.
Jeg er dog stadig ikke tilfreds, den tager stadig ikke ordentlig fat fra starten sammenlignet med andre scootere jeg har kørt på.

Jeg håber i kan hjælpe med et bud på hvordan jeg kan fikse det Smil

Bonusinfo: Den kører ca. 70 efter gps på toppen, har kørt ca 10.000 km, årgang kender jeg pt desværre ikke, men det er en udenplade model.

Mvh. Fjolle
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det høres ut til at du burde prøve noen lettere vekter/ruller. Rundt 6gram.
Svar


Forum spring: