Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har politiet for travlt med at kritisere folk?
#1
Hej BS,

Her kommer lige et surt lille opstød fra en episode idag.

Min svigerforældre har en ældre Citroen varevogn som bil nummer to, den har en defekt generator og var kørt tør for batteri før vi fik den parkeret i en bås, så den holdte ved en chikane på en bred villavej.
Her idag, et par dage efter det skete, havde jeg endelig tid til at komme og ud jumpstarte bilen, det tog ca 10 minutter før min bil er placeret ordentligt og før Citroenen er parkeret i en bås. Imens har min egen bil holdt parkeret ulovligt for at startkablerne kunne nå.
Som jeg er ved at låse Citroenen ser jeg en politibil parkere foran min egen bil, hvor den ene betjent kalder mig hen, og starter med at sige "Hvor lang tid har du haft kørekort?" efterfulgt af "Så burde du vide du ikke må holde der, hvis der er meget trafik kan folk ikke komme forbi!".. Hvor jeg så efterfølgende, smilende, måtte svare retur at det jo er fordi jeg lige har flyttet mine svigerforældres varevogn som holder i båsen længere nede af gaden.. Hvor han så sagde noget med billige point ved dem og at jeg ville gå med en advarsel denne gang.

Kan det virkelig passe at man skal blive anklaget med det samme, istedet for at de spørger først om hvorfor gør som man nu gør?

Jeg føler mig faktisk ekstremt provokeret over det, han havde ingengang en pæn tone.

Andre der har oplevet noget lignende?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nu holdt du jo ulovligt, er vel det eneste de går op i. Men jo, de kan sgu godt snakke ordentligt til folk, det koster ingenting. Har ikke selv været ude for ubehøvlede betjente, heldigvis. Ikke engang da de stoppede mig på ulovlig knallert Smil Var jo også min egen skyld.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(07-03-2015, 19:08)K. Hansen Skrev: Nu holdt du jo ulovligt, er vel det eneste de går op i. Men jo, de kan sgu godt snakke ordentligt til folk, det koster ingenting. Har ikke selv været ude for ubehøvlede betjente, heldigvis. Ikke engang da de stoppede mig på ulovlig knallert Smil Var jo også min egen skyld.

Ja jeg er helt klar over at jeg holdte forkert, men nægtet at køre 200m ned af gaden for at parkere min egen bil, og efterfølgende parkere Citroenen.
Det er jo 100% umuligt at jumpstarte en bil i en lovlig position, bilerne skal jo holde med snuden mod hinanden.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#4
Noget helt andet, med død generator, hvad var planen med at jumpstarte bilen?
Uden strøm virker bl.a. servo styringen ikke, og med tung styring, er videre kørsel ikke forsvarligt og derfor heller ikke tilladt.

Oplad batteriet og kør bilen direkte på værksted (eller benyt autohjælp), eller skift selv generatoren. Jeg ser ikke andre muligheder.
Svar
#5
(07-03-2015, 19:36)Teddy Skrev: Noget helt andet, med død generator, hvad var planen med at jumpstarte bilen?
Uden strøm virker bl.a. servo styringen ikke, og med tung styring, er videre kørsel ikke forsvarligt og derfor heller ikke tilladt.

Oplad batteriet og kør bilen direkte på værksted (eller benyt autohjælp), eller skift selv generatoren. Jeg ser ikke andre muligheder.

Planen var at få parkeret bilen ordentligt Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(07-03-2015, 19:56)Jes P Skrev: Planen var at få parkeret bilen ordentligt Smil

Frigear og rugbrødsmotor. Blink med øjet
Svar
#7
(07-03-2015, 20:05)Teddy Skrev: Frigear og rugbrødsmotor. Blink med øjet

Jeg havde overvejet det, men det er ikke nemt at lave en parallel parkering på en lille bakke med rugbrødsmotoren, og tror ikke min kæreste ville være tilfreds med at skubbe Blink med øjet
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#8
(07-03-2015, 19:36)Teddy Skrev: Noget helt andet, med død generator, hvad var planen med at jumpstarte bilen?
Uden strøm virker bl.a. servo styringen ikke, og med tung styring, er videre kørsel ikke forsvarligt og derfor heller ikke tilladt.

Oplad batteriet og kør bilen direkte på værksted (eller benyt autohjælp), eller skift selv generatoren. Jeg ser ikke andre muligheder.


Hvad gør man så i en bil uden servo? Griner Blink med øjet
Svar
#9
(07-03-2015, 20:12)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hvad gør man så i en bil uden servo? Griner Blink med øjet

Så kører man uden, og det er bilen designet til. Hvis der er servo i bilen, skal den virke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-03-2015, 20:46)Teddy Skrev: Så kører man uden, og det er bilen designet til. Hvis der er servo i bilen, skal den virke.

Nu drejede det sig jo ikke om hvad der var galt med bilen og om man måtte køre den.
Men om at den bil der blev brugt til og starte den så den kunne parkeres ordenligt/lovligt, holdt ulovligt i de 5-10 min det tog og starte citronen og parkere den.
Og om hvordan nogle betjente tiltaler/anklager folk før de ved hvad der foregår.

Efter min mening kan de jo godt snakke pænt til en, når der bliver snakket pænt til dem.Grin
Hvilket de fleste jo heldigvis også gør, men desværre er der nogle der lider af magt liderlighed fordi de har et skildt hvor der står politi på.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#11
(08-03-2015, 08:48)Quiks Skrev: Nu drejede det sig jo ikke om hvad der var galt med bilen og om man måtte køre den.
Men om at den bil der blev brugt til og starte den så den kunne parkeres ordenligt/lovligt, holdt ulovligt i de 5-10 min det tog og starte citronen og parkere den.
Og om hvordan nogle betjente tiltaler/anklager folk før de ved hvad der foregår.

Efter min mening kan de jo godt snakke pænt til en, når der bliver snakket pænt til dem.Grin
Hvilket de fleste jo heldigvis også gør, men desværre er der nogle der lider af magt liderlighed fordi de har et skildt hvor der står politi på.

Ja, og nogen betjente flueknepper pænt meget, tag nu fx Vlado fra Politijagt. Man må gerne være lidt stretchy i tilfælde som Jes' der var jo ikke tale om at han blev holdende i lang tid.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(08-03-2015, 09:00)K. Hansen Skrev: Ja, og nogen betjente flueknepper pænt meget, tag nu fx Vlado fra Politijagt. Man må gerne være lidt stretchy i tilfælde som Jes' der var jo ikke tale om at han blev holdende i lang tid.

Nej jo det jeg mener det var noget enhver kunne komme ud for også en betjent.
Han havde jo ikke tænkt sig og holde der længere end højst nødvendigt for og få flyttet den bil der ikke kunne starte og parkere ordenligt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: