Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fy da, det er jo glat!
#1
Første tur i år overstået. En lille tur kun for at at se om der skulle korrigeres noget på Smølfen. Intet var som det ikke skulle være så glæde der. Fik både set en flok svaner og nogle fasaner. Dertil så jeg en brud på vej til kirken så humøret var højt.

Det der IKKE var så sjovt var at da jeg drejede fra for at komme på motorvejen hjem så synes Fru Smølf lige at hun ville slå et ordentligt smut med rø.. måsen.
Adrenalinet røg lige op på 100% og det var IKKE fordi der blev kørt hurtigt da jeg lå bag en blikæske.

Så pas nu lige på lidt endnu. Ved ikke om det var spildt olie eller evt salt der gjorde det men rimelig ubehageligt at opleve.

Ikke noget jeg behøver opleve flere gange.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Husk også, at vejene stadig er hullede som Schweitzer oste, efter vinterens frost og salt! Så hold god afstand til forankørende, så i kan nå at undvige de største.
Svar
#3
(07-03-2015, 17:46)Russer60 Skrev: Første tur i år overstået. En lille tur kun for at at se om der skulle korrigeres noget på Smølfen. Intet var som det ikke skulle være så glæde der. Fik både set en flok svaner og nogle fasaner. Dertil så jeg en brud på vej til kirken så humøret var højt.

Det der IKKE var så sjovt var at da jeg drejede fra for at komme på motorvejen hjem så synes Fru Smølf lige at hun ville slå et ordentligt smut med rø.. måsen.
Adrenalinet røg lige op på 100% og det var IKKE fordi der blev kørt hurtigt da jeg lå bag en blikæske.

Så pas nu lige på lidt endnu. Ved ikke om det var spildt olie eller evt salt der gjorde det men rimelig ubehageligt at opleve.

Ikke noget jeg behøver opleve flere gange.

Hun er vel bare en smule forårskåd, den gode madam Smølf Grøn grin

Ej, seriøst. Det er stadig enormt glat, varer noget inden vejtemperaturen når op på den gode side af plusgrader. Kører selv hele året, det er bestemt ikke sjovt om vinteren.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(07-03-2015, 17:46)Russer60 Skrev: Første tur i år overstået. En lille tur kun for at at se om der skulle korrigeres noget på Smølfen. Intet var som det ikke skulle være så glæde der. Fik både set en flok svaner og nogle fasaner. Dertil så jeg en brud på vej til kirken så humøret var højt.

Det der IKKE var så sjovt var at da jeg drejede fra for at komme på motorvejen hjem så synes Fru Smølf lige at hun ville slå et ordentligt smut med rø.. måsen.
Adrenalinet røg lige op på 100% og det var IKKE fordi der blev kørt hurtigt da jeg lå bag en blikæske.

Så pas nu lige på lidt endnu. Ved ikke om det var spildt olie eller evt salt der gjorde det men rimelig ubehageligt at opleve.

Ikke noget jeg behøver opleve flere gange.

Det eneste jeg kan sige er no shit sherlock, det lyder hårdt, og det er det sådan set også - men hvad pokker forventer man næsten på denne tid at året, det er ikke andet et et par dage siden en hel række biler kørte af vejen heroppe pga sort is.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
(07-03-2015, 21:08)DarkSide Skrev: Det eneste jeg kan sige er no shit sherlock, det lyder hårdt, og det er det sådan set også - men hvad pokker forventer man næsten på denne tid at året, det er ikke andet et et par dage siden en hel række biler kørte af vejen heroppe pga sort is.

Du har da helt ret og kører/ kørte også efter at f.eks i skovstrækninger mv kan der forventes glatte vejstrækninger. Denne tilkørsel lå direkte i lyset dvs den var rimelig opvarmet men ok sort is opfører sig specielt og er pi**e farlig fordi den ikke ses så tydelig.
Hælder nu mere til spildt olie fra biler eller en kombination af salt og olie. Ligemeget jeg røg ikke på rø*en så det var kun en forskrækkelse.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(08-03-2015, 08:03)Russer60 Skrev: Du har da helt ret og kører/ kørte også efter at f.eks i skovstrækninger mv kan der forventes glatte vejstrækninger. Denne tilkørsel lå direkte i lyset dvs den var rimelig opvarmet men ok sort is opfører sig specielt og er pi**e farlig fordi den ikke ses så tydelig.
Hælder nu mere til spildt olie fra biler eller en kombination af salt og olie. Ligemeget jeg røg ikke på rø*en så det var kun en forskrækkelse.

Prøvede det på scooteren men da fandt jeg ud af det var et kloarkdæksel midt i vejen mit bagdæk gled på da jeg drejede til venstre op af en sidevej til Tolderlundsvej.
Og ja det er sgu ikke sjovt, ligsom hjertet lige sprænger et slag eller to over.
Indtil man har fået styr på det igen.Grin
Så tror gerne man får sig en alvorlig overraskelse på en maskine der vejer 4-5 gange så meget og har enormt mange krafter i forhold til en Scooter.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Hæhæ. Ja, jeg har osse fået støvet Hondaen af - og kørte så direkte ud i saltpladderet Ked af det

Føj for den lede! Enten har jeg i vinterens løb fået gjort alt for godt rent eller osse var der mindre salt på vejen sidste år. Min stakkels kæde lignede noget som var løgn få timer senere. Direkte hjem og fat i haveslangen, så saltet ku' bli' skyllet af.

Og så ryger den ellers på værksted idag for at få sat ventilspillerummene ordentligt samt måske en ny knastkædestrammer, som er alle Honda-motorers akilleshæl.

For dem som ikke er klar over det, skylder jeg at fortælle at Honda anvender shims i stedet for justérskruer som vi kender det fra vores scootere. Fordelen er at shims holder meget længere, ulempen er at man skal have begge knastaksler af for at komme til afstandsskiverne.
Ved samme lejlighed kan jeg så få checket termostaten og karburator-balancen.

Så jeg forventer at foråret indfinder sig på onsdag. Ikke al den tøven og ubeslutsomhed, men højere temperaturer og gerne et par dages øsende regn, så vi kan få skyllet vejene rene efter saltvognenes svineri.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#8
Jeg har også været ude og køre og kan kun give dig ret. Smil

Det bliver lige lidt for spændende når maskinen glider. Selv har jeg kun oplevet at det var glat på vej ud fra kollegiet, da det er på skygge siden om morgenen, men det ved jeg jo og kan tage højde for. Grin

Salt har der til gengæld været masser af, så K-piben er blevet vasket ret ofte. Det er ret voldsomt, så meget salt der kan fanges af de køleribber der. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
Ved ikke om det var en enlig svale men har ikke oplevet nogetsted idag der var kritisk. 2 x 30km til Randers.
Kørte frisk til, "Stormen ved hvad det betyder" Grin og der var intet sted nogen slinger. Så måske det bare var lige der det var spektakulært???

Motorvej og Smølf, det passer bare sammen Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(09-03-2015, 20:33)Russer60 Skrev: Ved ikke om det var en enlig svale men har ikke oplevet nogetsted idag der var kritisk. 2 x 30km til Randers.
Kørte frisk til, "Stormen ved hvad det betyder" Grin og der var intet sted nogen slinger. Så måske det bare var lige der det var spektakulært???

Motorvej og Smølf, det passer bare sammen Grin

Skal vi snart mødes på Shell igen? Min scooter er desværre ikke til langture, den har det ikke ret godt så vil ikke køre langt med mindre det er tvingende nødvendigt. Skal nok snart til at se mig om efter en ny, bliver for dyrt at reparere den tror jeg.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
(09-03-2015, 23:24)K. Hansen Skrev: Skal vi snart mødes på Shell igen?

Må jeg komme med, eller er det en lukket fest?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#12
(09-03-2015, 08:56)stormbringer Skrev: Hæhæ. Ja, jeg har osse fået støvet Hondaen af - og kørte så direkte ud i saltpladderet Ked af det

Føj for den lede! Enten har jeg i vinterens løb fået gjort alt for godt rent eller osse var der mindre salt på vejen sidste år. Min stakkels kæde lignede noget som var løgn få timer senere. Direkte hjem og fat i haveslangen, så saltet ku' bli' skyllet af.

Og så ryger den ellers på værksted idag for at få sat ventilspillerummene ordentligt samt måske en ny knastkædestrammer, som er alle Honda-motorers akilleshæl.

For dem som ikke er klar over det, skylder jeg at fortælle at Honda anvender shims i stedet for justérskruer som vi kender det fra vores scootere. Fordelen er at shims holder meget længere, ulempen er at man skal have begge knastaksler af for at komme til afstandsskiverne.
Ved samme lejlighed kan jeg så få checket termostaten og karburator-balancen.

Så jeg forventer at foråret indfinder sig på onsdag. Ikke al den tøven og ubeslutsomhed, men højere temperaturer og gerne et par dages øsende regn, så vi kan få skyllet vejene rene efter saltvognenes svineri.

Lige en bemærkning ang. ventiljustering; nu er "vores scootere" åbenbart ikke alle scootere, min bliver også justeret med skiver (shims). Så vidt jeg kan se på mine fakturaer fra forhandleren, har den i hvert fald kørt 29.000km uden ventiljustering. Kontrolleret er de blevet for hver 10.000km, men ikke hver gang justeret. Så noget kunne tyde på at det, som du skriver, holder længere. Og ja, det forbistrede salt sidder vel gemt overalt. Jeg har kørt hele vinteren, men har desværre ikke adgang til en haveslangeGræder
Men jo, lad os glæde os til foråret og lunere vejr.

Venligst Erik.
Svar


Forum spring: