Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny dyt (igen igen)
#1
Hej BS,

Ja, så kom tiden til at jeg blev kørende igen!
Denne gang blev det til noget helt andet!

En Ford Mondeo ST 2.5 V6 fra 1999 med 170hk.
[attachment=7966]
Den har kørt små 268.000km og har alt i udstyr for den årgang.
Fartpilot, aircondition, sædevarme osv.
Den har komplet remus udstødning så den lyder lækkert, men man kan stadig køre stille og roligt.

Den er desværre ikke så pæn endnu, tidligere ejer lavet rust på den og han fik det ikke malet, så planen er at denne skal have et lag plastikdik og så med til DHB.
Men i modsætning til mine gamler biler så virker alt på den Grin
Skulle af med sølle 11.000kr for den! Men skulle så helt til Svendborg for at hente den.
Vil se om jeg kan fange flere billeder af den senere.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lige et kort lydklip :-)

Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#3
Fed bil Cool
Og tror det kunne være et cool alternativ med sprayfolie, så bare fiks rust i skærme og sådan og en gang spray over, farven er jo ikke så vigtig når den bliver sprøjtet, og så nogen store sutter.

Lækker lækker lækker. Elsker dobbeltudstødningen. Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#4
Lækker lyd GrinGrin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Er helt vild med den originale blå farve, så håber lidt at den kan genskabes med dip.

Ja, lyden er super lækker, og den larmer ikke medmindre der bliver trykket til den ?
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-03-2015, 21:31)Jes P Skrev: Er helt vild med den originale blå farve, så håber lidt at den kan genskabes med dip.

Ja, lyden er super lækker, og den larmer ikke medmindre der bliver trykket til den ?

Tillykke med den nye dyt.

Farven er den der org blå/lila metallic ik ?
Den er nemlig kanon køre en i odense der har fået lagt den der regnbue lak på, du ved den der klarlak der for alle regnbuens farver frem afhængig af lys og synsvinkel.

Ser kanon godt ud.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
(04-03-2015, 02:58)Quiks Skrev: Tillykke med den nye dyt.

Farven er den der org blå/lila metallic ik ?
Den er nemlig kanon køre en i odense der har fået lagt den der regnbue lak på, du ved den der klarlak der for alle regnbuens farver frem afhængig af lys og synsvinkel.

Ser kanon godt ud.

Ja, det er den originale, og lidt sjældne blå/lilla metallic Smil

Har snakket med en der laver plastidip, og han siger at han burde kunne lave den samme farve.
Skal have den ud på værkstedet idag for at tjekke den for rust i bunden osv, håber på det bedste Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#8
(04-03-2015, 09:56)Jes P Skrev: Ja, det er den originale, og lidt sjældne blå/lilla metallic Smil

Har snakket med en der laver plastidip, og han siger at han burde kunne lave den samme farve.
Skal have den ud på værkstedet idag for at tjekke den for rust i bunden osv, håber på det bedste Smil

Krydser fingre og tær for den kan pakkes ind og at han kan kopier farven.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
Så er bilen tjekket igennem. Motoren er 100% iorden, der er ingengang tegn på gammelt oliespild!
Der er rust i bunden af dørene som forventet.
Bunden er uden huller og den er ikke blød i panelerne.
Udstødningen er helt tæt.
Støddæmperne er slidte men brugbare.

Eneste trælse fejl er at sele alarmen blinker, så der skal loddes lidt.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(04-03-2015, 15:59)Jes P Skrev: Så er bilen tjekket igennem. Motoren er 100% iorden, der er ingengang tegn på gammelt oliespild!
Der er rust i bunden af dørene som forventet.
Bunden er uden huller og den er ikke blød i panelerne.
Udstødningen er helt tæt.
Støddæmperne er slidte men brugbare.

Eneste trælse fejl er at sele alarmen blinker, så der skal loddes lidt.

Det lyder jo som et helt fint køb du har gjort. Jeg ville dog nok have kontrolleret de ting, inden køb. Smil

Udstødninger og fjedre, kommer der lyde fra dem? Så er de ikke lovlige, og skal skiftes. Det kan godt blive en dyr omgang, hvis det er hele vejen rundt.

Sele alarmen, er der ingen lyd? Jeg har aldrig hørt om en der kun har visuel advarsel, og er temmelig sikker på at din Ford har lydgivende selealarm.
Svar
#11
(04-03-2015, 17:13)Teddy Skrev: Det lyder jo som et helt fint køb du har gjort. Jeg ville dog nok have kontrolleret de ting, inden køb. Smil

Udstødninger og fjedre, kommer der lyde fra dem? Så er de ikke lovlige, og skal skiftes. Det kan godt blive en dyr omgang, hvis det er hele vejen rundt.

Sele alarmen, er der ingen lyd? Jeg har aldrig hørt om en der kun har visuel advarsel, og er temmelig sikker på at din Ford har lydgivende selealarm.

Bunden er ret svær at tjekke uden lift, havde selvfølgelig tjekket kanterne.

Nej ingen lyd fra udstødning og fjedre, man kan bare se at de er godt slidte Smil

Jeg vil tro at alarmen til selen er pillet af, det er jo et typisk ford problem at sele alarmen brokker sig.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#12
(04-03-2015, 18:21)Jes P Skrev: Jeg vil tro at alarmen til selen er pillet af, det er jo et typisk ford problem at sele alarmen brokker sig.

Det er da en mærkelig tilgang til tingene. Piller man også bremsepedalen ud, hvis det skratter lidt når man træder på den? Og smadrer pærerne når man er træt af at holde for rødt lys? ABS lampen lyser - fjern pæren? EN bil holder i vejen - skub den væk?

En selealarm SKAL brokke sig. Hvis selen er korrekt monteret og den stadig larmer, må der kigges på kontakten.
Svar


Forum spring: