Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny dyt (igen igen)
#49
Profilen på dækkene er en tand for lave.
De skal hedde 215/45ZR17 - i følge dette datablad http://www.cars-data.com/en/ford-mondeo-...pecs/14950
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Så er de for små.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#51
De nye hjul er kommet på, og det hjalp en del!
[Image: mondeowheels.JPG]

Var også ude på en påsketur med kæresten, og vi faldt over et forladt hus, det blev lige til et flot billede Smil
[Image: mondeohus.JPG]
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#52
Heh så har jeg også prøvet det, er kommet til at trille ind i mur i bilen. Dog med ca 0.5km/t haha.

Skulle parkere på en smal p-plads og ville holde lige, så kom snuden lige lidt for langt frem Blink med øjet
En lille ridse til samlingen.. Dog ikke noget at græde over.

Har også fået skrabet bunden et par steder pga dårlige veje i Horsens/Stensballe.
Skal lige vende mig til at køre i "lav" bil igen.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#53
Det går op og ned med bilen.
Selearmen brokker sig periodisk, det skal bare loddes, men der er ikke meget plads under førersædet på en mk2 mondeo..
Udrykkerlejet til koblingen skal snart skiftes, når koblingen ikke er trykket ned rasler det under 1100omdr.
Skal have sat kondensator på radioen da der er generator støj.

Bagkofangeren rammer udstødningen, så kofangeren skal spændes op (Dog delvist klaret, men skal bruge et par beslag).
Der skal laves rust, tidligere ejer havde ikke fået slebet det helt ned, så det er kommet frem igen.
Bagkofanger skal spartles om, tidligere ejer har ikke gjort det ordentligt, så det er begyndt at falde af.
Håndtaget på venstre bagdør er knækket halvt af, men har en anden mondeo på hånden jeg kan tage det fra.
Venstre baglygte havde en dårlig forbindelse, så den blinket 10x hastighed når bremsen var trykket ned, og den blinket også med baglyset, det skulle heldigvis bare rengøres.

Derudover havde jeg glemt at sådan en V6'er skal bruge Olie, så efter 6000km skulle jeg hælde 2l på.. SAE 5w30 er ikke billigt!

Men ellers køre den godt, når rusten og spartel er klaret, kan den få en omgang med plastidip.

Har også fundet ud af, at det muligvis har været en tidligere civilbil, da 170hk V6'eren ikke kom i 4 dørs til andet end politiet, men den kan selvfølgelig også være importeret.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
En bil skal ikke bruge olie, gør den det, er der en eller flere utætheder.
Svar
#55
(13-05-2015, 06:15)Teddy Skrev: En bil skal ikke bruge olie, gør den det, er der en eller flere utætheder.

En bil skal bruge olie :P
Der vil ALTID være en forbrænding af olie, da stempleringene ikke kan lukke 100% tæt, så der vil altid være et microskopisk forbrug af olie, det er bare ikke noget man kan se på olie pinden, da der i takt med at olie forbrændes bliver aflejret sod og kondensvand i olien, som så "erstatter" det olie der er blevet brændt af. det er derfor at olien over tid mister sine smøre egenskaber, fordi den egentlige olie forbrændes, og erstattes med Kondens og sod og brændstof.

Og 2 L for 6000 km er ikke slemt, flere bil frabikanter foreskriver 1 litter pr 1000km.
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#56
(18-05-2015, 19:38)Thyboen Skrev: En bil skal bruge olie :P
Der vil ALTID være en forbrænding af olie, da stempleringene ikke kan lukke 100% tæt, så der vil altid være et microskopisk forbrug af olie, det er bare ikke noget man kan se på olie pinden, da der i takt med at olie forbrændes bliver aflejret sod og kondensvand i olien, som så "erstatter" det olie der er blevet brændt af. det er derfor at olien over tid mister sine smøre egenskaber, fordi den egentlige olie forbrændes, og erstattes med Kondens og sod og brændstof.

Og 2 L for 6000 km er ikke slemt, flere bil frabikanter foreskriver 1 litter pr 1000km.

Dit refferencepunkt må være en gammel Volvo fra 83 med 674.434 på klokken siden du kan sige 2l på 6000km ikke er slemt.
Og tror der er endnu flere fabrikanter der foreskriver 2+ liter pr 1000km end dem der siger 1l pr 1000km.

Svar
#57
(18-05-2015, 19:38)Thyboen Skrev: En bil skal bruge olie :P
Der vil ALTID være en forbrænding af olie, da stempleringene ikke kan lukke 100% tæt, så der vil altid være et microskopisk forbrug af olie, det er bare ikke noget man kan se på olie pinden, da der i takt med at olie forbrændes bliver aflejret sod og kondensvand i olien, som så "erstatter" det olie der er blevet brændt af. det er derfor at olien over tid mister sine smøre egenskaber, fordi den egentlige olie forbrændes, og erstattes med Kondens og sod og brændstof.

Og 2 L for 6000 km er ikke slemt, flere bil frabikanter foreskriver 1 litter pr 1000km.

Du taler i my, eller dernede af hvor det er fuldstændig ligegyldigt. Der hvor oliespildet kan måles, er der utætheder. Olien bliver ikke forbrændt, men cykler rundt i et lukket system - bortset fra nævnte utætheder. Det er fra gammel tid, at de 'brugte' olie. Dengang var maskinerne ikke helt så tætte som de er i dag.

At det måske stadig står i servicebogen til nyere biler, skyldes vel blot at det måske såfremt osv. Griner kan føre til erstatningssager hvis de fjernede teksten. Det minder mig om den med, at man ikke må proppe katten i mikrobølgeovnen. Målløs

Hvis vi, som Xipe nævner, snakker om biler der er så gamle at de er tæt på veteran stadiet har du ret. De bruger lidt olie. Eller meget, hvis de er godt slidte - og dermed ekstra utætte. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
jeg siger nu stadig stempleringene, det er det der er den mest hyppige fejl på biler der drikker olie, som er begyndt på det over længere tid. VW'er har tit problemer med det, og Nissan Primera P12'er ka også begynde og drikke olie, og vil man ha det fikset hedder der en renovering af motoren.
Og 1l/1000 er et begreb som Peugeot valgte at bruge tilbage i 90'erne da de udviklede nogle benzinmotorer der brugte olie, uanset hvad de gjorde, så begyndte de at foreskrive det.
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#59
Min 3.5 l r6 fra 1991 bruger ingen eller ihvertifald meget lidt olie mellem service som er for hver 12-14000 km og den runder lige om lidt 220000 km.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#60
(19-05-2015, 05:29)JanVen Skrev: Min 3.5 l r6 fra 1991 bruger ingen eller ihvertifald meget lidt olie mellem service som er for hver 12-14000 km og den runder lige om lidt 220000 km.

Hvis de ikke bliver passet ordentligt, kommer utæthederne. Det siger sig selv. Der skal olieskift og andre service dele til. Min påstand er, at de ældre biler der taber en del olie, ikke har fået den fornødne service.

Men helt enige, bliver vi nok aldrig. Grin
Svar


Forum spring: