Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tillykke til BS
#1
Idag er det 10 år siden, at siden blev lagt på internettet under navnet Billig-scooter. Siden opstod som værende en side for 4takts scooteren Listo (som jo var billig Blink med øjet ), der sidenhen, er blevet klonet adskillige gange. Giantco er f.eks., bare en af dem. Listo'en som kun fandtes som 45'r blev dengang så vidt jeg ved, importeret/solgt af Firmaerne Lindberg Motor og Parkhave.
Listo 45.

Jeg fandt siden ved et tilfælde D. 27-7-2005, da jeg ledte efter nye knallerter på markedet Smil. Og selvom jeg ikke havde en 4takter, meldte jeg mig ind samme dag. Så jeg har næsten været med fra starten af Smil. Det har været en lærerig tid for mig, og man bliver jo aldrig for gammel til, at lære noget nyt Smil.

Nå, men BS blev jo stille og roligt udvidet til det som i ser idag, nemlig en alsidig side omhandlende både 2-3 og 4 hjulede køretøjer. Nårh ja, ikke at forglemme Lastbiler Blink med øjet

BS anno 2005: http://web.archive.org/web/2005030604280...cooter.dk/

Så tillykke med Fødselsdagen/Jubilæet Billig-scooter. Grøn grin

[attachment=7961] [attachment=7962]

[attachment=7963]
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kom til en 9 måneder senere, fordi jeg var gået i kikkefase.

Jeg vidste allerede da, at min arbejdsplads januar 2007 skulle flytte ud i forstæderne, hvortil cykel ville være li..ge en anelse for voldsomt i daglig brug. Vi er jo ikke alle klar til et EPO-nerende ridt. Ca. 8 km hver vej til Østerbro var ok, selvom jeg skiftede til månedskort de sidste vintre.Flov

Jeg har stadig den samme 4-T'er, nu næsten 9 år og 31.000 km gammelMålløs. Men den årlige transport på 2 hjul er nu gået noget ned, efter jeg fik 4 hjul at lege med i 2010Flov.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
TILLYKKE BS.

Ja jeg har jo ikke så mange år på bagen som medlem af BS.
Meldte mig ind den 22/8-2013 kl 05.56 sådan cirka..Griner
Men har da fået rigtigt meget ud af og være her og lært en masse om 4taktere.
For ikke og forglemme en fed tur til Hjulby i 2014 og en del nye bekendtskaber.
Og så har jeg jo fået en rigtig god ven og hjælper når det er galt med buddyén Blink med øjet
Så håber da siden forsætter længe endnu kommer jo hele tiden nye tohjulere til.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#4
Hmmm ved ikke om jeg skal skrive noget her men vælger at gøre det med risiko for at blive smidt ud igen igen.
Selvfølgelig først tillykke til BS for at bestå i 10 år.
Når det er sagt så er den BS i fleste kender slet slet ikke den BS i kender idag.
Det skal forståes sådan at i "The good old days" var der væsentlig mere gang i snakken. Det være sig i chatten som i selve forummet.

"Snakken" gik så godt at vi var nogle der blev ekskluderet fra sammenholdet da det vi snakkede om bag forsiden, dvs via vores PB blev opfattet som om vi var IMOD BS hvilket var direkte forkert.
Vi var ubetinget FOR BS men vores ejer opfattede det desværre negativt.

Nok om det, ingen grund til at se tilbage over skulderen. Det kan ingen bruge til noget.
Resultatet blev desværre at BS IKKE mere levede op til mottoet: Nemlig touring. Det døde næsten med de personer der forsvandt. Sørgeligt men sandt!

Hvordan er det så idag?
Johhh der er da lidt Touring men det halter da lidt eller?
Jeg tror jeg kan tælle max 4 personer der består fra dengang BS var en afgørende faktor mht scooter Touring.
i dens storhedstid var vi væsentligt flere. Det tror jeg godt jeg kan skrive uden at ramme nogen over tæerne med den påstand.

Set i bagklogskabens klare lys burde der nok ikke være gjort det som skete dengang. Jeg tro oprigtigt at BS i dag havde været væsentligt større/ dominerende end det er idag. Scooteren er en uddøende race om I vil. BS overlever nok desværre ikke 10 år mere.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Tillykke BS Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(27-02-2015, 18:52)Russer60 Skrev: Hmmm ved ikke om jeg skal skrive noget her men vælger at gøre det med risiko for at blive smidt ud igen igen.
Selvfølgelig først tillykke til BS for at bestå i 10 år.
Når det er sagt så er den BS i fleste kender slet slet ikke den BS i kender idag.
Det skal forståes sådan at i "The good old days" var der væsentlig mere gang i snakken. Det være sig i chatten som i selve forummet.

"Snakken" gik så godt at vi var nogle der blev ekskluderet fra sammenholdet da det vi snakkede om bag forsiden, dvs via vores PB blev opfattet som om vi var IMOD BS hvilket var direkte forkert.
Vi var ubetinget FOR BS men vores ejer opfattede det desværre negativt.

Nok om det, ingen grund til at se tilbage over skulderen. Det kan ingen bruge til noget.
Resultatet blev desværre at BS IKKE mere levede op til mottoet: Nemlig touring. Det døde næsten med de personer der forsvandt. Sørgeligt men sandt!

Hvordan er det så idag?
Johhh der er da lidt Touring men det halter da lidt eller?
Jeg tror jeg kan tælle max 4 personer der består fra dengang BS var en afgørende faktor mht scooter Touring.
i dens storhedstid var vi væsentligt flere. Det tror jeg godt jeg kan skrive uden at ramme nogen over tæerne med den påstand.

Set i bagklogskabens klare lys burde der nok ikke være gjort det som skete dengang. Jeg tro oprigtigt at BS i dag havde været væsentligt større/ dominerende end det er idag. Scooteren er en uddøende race om I vil. BS overlever nok desværre ikke 10 år mere.

Ja, undskyld jeg siger det, men den negativitet du udviser er da bestemt nok ikke med til at trække nye folk til Smil Vær lidt positiv. Ved godt touringdelen gik lidt død efter Kragen gik bort, men at sige vi ikke overlever 10 år mere. Det er jo et spørgsmål om vilje Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Jamen tillykke til B-S Smil

Jeg har været her snart 7 år. Der går sjældent en dag uden jeg lige skal forbi B-S.
Har mødt en masse flinke mennesker, på diverse ture og touring.

Jeg ved ikke om scooterne er på retur, og dog. Et par forhandlere i Vejle og en i Fredericia har droppet scooter programmet, og satser på cykler.
Måske er det kun T-Hansen der sælger scootere om 10 år. Tendensen kan man jo se ved at de har opkøbt restlagere af Keeway og SYM fra div. forhandlere.

Jeg vil nu nødig undvære min scooter, selvom jeg kun bruger dem som hobby. Dejligt afstressende at køre ud i det blå/grå. Smil

Svar
#8
(27-02-2015, 18:52)Russer60 Skrev: BS overlever nok desværre ikke 10 år mere.


Troll alarm.

Svar
#9
(27-02-2015, 23:26)barden Skrev: Jamen tillykke til B-S Smil

Jeg har været her snart 7 år. Der går sjældent en dag uden jeg lige skal forbi B-S.
Har mødt en masse flinke mennesker, på diverse ture og touring.

Jeg ved ikke om scooterne er på retur, og dog. et par forhandlere i Vejle og en i Fredericia har droppet scooter programmet, og satser på cykler.
Måske er det kun T-Hansen der sælger scootere om 10 år. Tendensen kan man jo se ved at de har opkøbt restlagere af Keeway og SYM fra div. forhandlere.

Jeg vil nu nødig undvære min scooter, selvom jeg kun bruger dem som hobby. Dejligt afstressende at køre ud i det blå/grå. Smil

Jeg er med sikkerhed kørende på en scooter om både 5 og 10 år, hvis altså helbredet holder sig på nuværende stadie (7-9-13).
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(27-02-2015, 23:29)Jps Skrev: Jeg er med sikkerhed kørende på en scooter om både 5 og 10 år, hvis altså helbredet holder sig på nuværende stadie (7-9-13).

(7-9-13), så er vi 2. Smil

Svar
#11
(27-02-2015, 23:31)barden Skrev: (7-9-13), så er vi 2. Smil

Ellers bliver det en el-scooter Blink med øjet. Problemet er så prisen Grin
[Image: 2683937?size=large&index=1]
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(27-02-2015, 23:34)Jps Skrev: Ellers bliver det en el-scooter Blink med øjet. Problemet er så prisen Grin
http://193.238.185.184/images/2683937?si...ge&index=1

Jeg tænkte faktisk på at skrive at så måtte du have netop denne scootertype, men mente ikke jeg kendte dig godt nok til at foreslå det. Grin

Svar


Forum spring: