Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Venus - Død under kørsel - Hvor er fejlen?
#1
Hej BS,

Som overskriften siger så døde min Giantco Venus den ene dag mens jeg kørte på den 500 meter fra mit hjem. Knallerten står altid i en tør kælder, når den ikke bruges.

Det skete engang i november, hvor jeg aldrig fik tid til at kigge på den. Men nu hvor vinteren er ved at være ovre tænker jeg på at den skal ud og køre igen.

Det skal siges at kort før knallerten døde helt stoppede speedometeren og blinklys med at virke. Mener at det var et par uger inden.
Når jeg prøver at starte knallerten er der heller ikke noget lys mere i "instrumentbrættet", hvilket der var tidligere.

Jeg har allerede kigget på diverse dele men uden held:

- Tjekket olie.
- Opladet batteri.
- Stillet ventiler.
- Renset Karburator.
- Tjekket sikringer.
- Tændrør kontrolleret.
- Benzinrør tjekket.
- T-stykke tjekket også.

Jeg er tom for idéer. Nogen der ved hvad det kan være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Gnister tændrøret? Tjek stel, følg tænd kablet hele vejen og se om der sidder ordenligt og mål batteriet og tjek stik og ledninger.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
(24-02-2015, 08:19)emil-jensen Skrev: Gnister tændrøret? Tjek stel, følg tænd kablet hele vejen og se om der sidder ordenligt og mål batteriet og tjek stik og ledninger.

Ja det gør det. Har kigget alle kabler og alt ser ud til at være forbundet ordentligt.

Andre forslag?
Svar
#4
Rens stikkene, der kunne være en løs forbindelse der gør det eller noget andet strøm problem.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Hmm, membran i karburator evt.?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tja, hvis tændrøret gnister og der kommer benzin ned til det - så skulle den slå en prut som det mindste i hvert fald selvom den er utæt. Jeg ville nok lige dobbelt tjekke. Smil
Svar
#7
Har du målt hvor meget strøm der er på batteriet efter du ladede det op.

Kunne jo være batteriet er faldet sammen (Defekt).

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
Prøv at se om der er løs forbindelse i Cdi stikket.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(25-02-2015, 08:43)MSJ1982 Skrev: Prøv at se om der er løs forbindelse i Cdi stikket.

Jeg sad sjovt nok og tænkte på om det kunne være CDIén men ville ikke sige noget fordi jeg ikke har tjek nok på hvilke funktioner den helt nøjagtigt styre/har inflydelse på.

Men nok en god ide og tjekke om det er en løs forbindelse i stikket som du siger.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det har min jo gjort et par gange efterhånden, fordi der knækket modhagere.
Den har præsteret 2 gange at gå ud helt spontant under kørsel, uden jeg har vidst hvad det var Ond
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
(25-02-2015, 10:21)MSJ1982 Skrev: Det har min jo gjort et par gange efterhånden, fordi der knækket modhagere.
Den har præsteret 2 gange at gå ud helt spontant under kørsel, uden jeg har vidst hvad det var Ond

Det må lige lager´s i baghovdet hvis det skulle ske for mig en dag.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#12
Tændrøret kan være defekt selv om det gnistrer når det er ute. Det er ikke noen garanti for at det gnistrer når det blir
utsatt for kompresjon. Prøv et nytt tændrør.
Svar


Forum spring: