Søg Garagen Hej Gæst! Register

Android på PC
#1
Tænker på at bygge et lille mediacenter / streamer som skal sættes til TV.

Bundkort: Mit gamle Zotac ION-ITX A-E med intel Atom330 cpu.

Sidder så og fifler med en prøve opstilling i virtualbox. Det kommer vist til at køre godt. Grin
DR-TV appén går ned, men det skyldes sandsynligvis at det hele kører virtuelt.

I morgen vil jeg prøve at installere det rigtigt. Der er jo en masse Apps man kan installere fra Android Store.
Damn, den computer kommer til at starte hurtig op. Grin
(Gad vide hvordan man slukker den igen). Smil


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fusker. Grøn grin

Zotac.. Hm. Sådan en model er nu min fortrukne computer, og den bedste jeg nogensinde har haft. Lille, kraftig og stille (efter bios blev opdateret).

http://www.zotac.com/products/mini-pcs/z...tions.html
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
Hvad med bare at bruge en letvægts linux distribution? Android er jo optimeret til enheder med en trykfølsom skærm.
Svar
#4
Hvis den "bare" skal være mediecenter, har du så kigget på XBMC(som nu hedder kodi)?

Der er en del plugins til dansk tv lavet af ham her.

Jeg bruger selv openelec, pga. den nemme opdaterings feature, på 2 Rasperry PI's og en gammel asrock 330 ION.
Svar
#5
Har prøvet android på Pc og det virker ikke rigtigt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-02-2015, 10:08)Arbejdsnarkomanen Skrev: Hvad med bare at bruge en letvægts linux distribution? Android er jo optimeret til enheder med en trykfølsom skærm.

Det er desværre ikke spændende nok længere.

Svar
#7
(21-02-2015, 10:17)Gammelsmølf Skrev: Hvis den "bare" skal være mediecenter, har du så kigget på XBMC(som nu hedder kodi)?

Der er en del plugins til dansk tv lavet af ham her.

Jeg bruger selv openelec, pga. den nemme opdaterings feature, på 2 Rasperry PI's og en gammel asrock 330 ION.

Rasperry PI har jeg aldrig prøvet, er det noget der virker? fylder jo intet. Smil

XBMC (10) har jeg haft siden 2012.

Men det fungerer ikke altid. F.eks DR app gik konstant i smadder. Jo Tommy Winter´s her jeg hentet en del fra.

Så nu vil jeg prøve Android for sjov.

Svar
#8
(21-02-2015, 10:56)MSJ1982 Skrev: Har prøvet android på Pc og det virker ikke rigtigt.

Har også mine tvivl, men jeg prøver alligevel. Smil

Svar
#9
(21-02-2015, 03:46)Katana Skrev: Fusker. Grøn grin

Zotac.. Hm. Sådan en model er nu min fortrukne computer, og den bedste jeg nogensinde har haft. Lille, kraftig og stille (efter bios blev opdateret).

http://www.zotac.com/products/mini-pcs/z...tions.html

Ahem. Jamen den model du har er sørme også noget bedre end mit gl ION bundkort, som nærmest kun egner sig til Linux. Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(21-02-2015, 11:24)barden Skrev: Rasperry PI har jeg aldrig prøvet, er det noget der virker? fylder jo intet. Smil

XBMC (10) har jeg haft siden 2012.

Men det fungerer ikke altid. F.eks DR app gik konstant i smadder. Jo Tommy Winter´s her jeg hentet en del fra.

Så nu vil jeg prøve Android for sjov.

Jamen det er da bare at prøve, og få prøvet android af. Det er altid nice med et hyggeprojekt, og om ikke andet kan man lære et og andet af det. Grin

Har en ven der prøvede en Minix af, og den er han svært tilfreds med, hvis nu du bliver forelsket i android som mediecenter.


De første versioner af Rasperry PI var lidt underdimensionerede til media center, men de kan da afspille en 1080p med semi-høj biterate nu om dage. Der er lige kommet en version 2, med en 4-6 gange hurtigere CPU og dobbelt op på RAM, med nogenlunde samme strømforbrug. Jeg tror den gamle PI lå på 4-5 watt ved fuldt load. Mn datter har PI hængende bag på sit TV, som kun får strøm fra et USB -> micro USB kabel som sidder i en USB port på TV'et.
Det der tiltrak mig ved PI'en var det lave strømforbrug, størrelsen og prisen. En 1200mA USB lader, hvis den skal arbejde lidt, eller bare strøm fra tv'et USB stik. Skal der afspilles krævende ting, så tænder jeg selvfølgelig min old-gamle asrock og bruger 30watt i stedet for 4-6watt.


Jeg har kun haft problemer med streaming plugins når jeg glemte at opgradere XBMC. Datterens PI var lidt forsømt og kørte openelec3.x/XBMC 10 eller 11. Efter den kom op på openelec5.x så har jeg ikke haft problemer med streaming fra DR.


Skulle du vende tibage til Kodi, så kan jeg varmt anbefale openelec. Autoupdate feature virker godt nok ikke med spring i versioner, som f.eks. 4.x til 5.x, men så smider man bare en fil ind i .updates mappen med WinSCP og så kører det af sig selv.
Svar
#11
(21-02-2015, 10:56)MSJ1982 Skrev: Har prøvet android på Pc og det virker ikke rigtigt.

Nu har jeg også prøvet det. Jeg vil gå så langt til at skrive at det virker slet ikke.

Svar
#12
(21-02-2015, 12:29)Gammelsmølf Skrev: Jamen det er da bare at prøve, og få prøvet android af. Det er altid nice med et hyggeprojekt, og om ikke andet kan man lære et og andet af det. Grin

Har en ven der prøvede en Minix af, og den er han svært tilfreds med, hvis nu du bliver forelsket i android som mediecenter.


De første versioner af Rasperry PI var lidt underdimensionerede til media center, men de kan da afspille en 1080p med semi-høj biterate nu om dage. Der er lige kommet en version 2, med en 4-6 gange hurtigere CPU og dobbelt op på RAM, med nogenlunde samme strømforbrug. Jeg tror den gamle PI lå på 4-5 watt ved fuldt load. Mn datter har PI hængende bag på sit TV, som kun får strøm fra et USB -> micro USB kabel som sidder i en USB port på TV'et.
Det der tiltrak mig ved PI'en var det lave strømforbrug, størrelsen og prisen. En 1200mA USB lader, hvis den skal arbejde lidt, eller bare strøm fra tv'et USB stik. Skal der afspilles krævende ting, så tænder jeg selvfølgelig min old-gamle asrock og bruger 30watt i stedet for 4-6watt.


Jeg har kun haft problemer med streaming plugins når jeg glemte at opgradere XBMC. Datterens PI var lidt forsømt og kørte openelec3.x/XBMC 10 eller 11. Efter den kom op på openelec5.x så har jeg ikke haft problemer med streaming fra DR.


Skulle du vende tibage til Kodi, så kan jeg varmt anbefale openelec. Autoupdate feature virker godt nok ikke med spring i versioner, som f.eks. 4.x til 5.x, men så smider man bare en fil ind i .updates mappen med WinSCP og så kører det af sig selv.

Det kunne være man skulle prøve sådan en Rasperry PI engang. Lyder spændende, og det lave strømforbrug.
Men tror jeg vi prøve Openelec så. Det er nok også bare fordi min gl XBMC 10 ikke kan opdateres længere, at den blev umulig. Smil

Minix ser bestemt også brugbar ud hvis man vil have et færdig produkt. Så den i Elgiganten på et tidspunkt.

Svar


Forum spring: