Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sætte præg på sin MC/ scooter
#1
I har spottet at jeg ikke er mainstream så her er en måde I også kan skille jer ud på.
Hvordan? Johhh laker jeres vindskærm indefra og sæt evt jeres eget navn eller kaldenavn på indersiden først før lakering.

Fik ideen da jeg som skrevet åbenbart har en brist mht det at være almindelig. Det er jeg som skrevet IKKE.
Kom på den tanke at sætte mit kaldenavn indvendigt på vindskærmen og derefter lakere den. i dette tilfælde med en blank sort lak men andre kan selvfølgelig bruges.

Ser 1 fordel ved denne metode. Man undgår i afslidning af lakken på grund af fartvinden.

Udgangspunkt

[Image: 2e5i247.jpg]

Synes selv det ser hammergodt ud

[Image: 2agqp20.jpg]

Der kræves dog mere/ flere lag lak end jeg først troede så regn med en 8-10 lag

Lakken jeg brugte var en varmefast, havde ikke andet men måske det ikke er så tosset et valg hvis man f.eks tænker at den kommer til at stå direkte i solen. Så er valget måske ikke så tosset igen
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Set 1 ulempe ved denne måde - meget svær at fjerne igen. Grin

Kan man ikke bare sætte tingene indvendig? Tænker at de er til at fjerne igen, og så meget kan fartvinden vel ikke slide. Kan nemlig ikke huske at ha set en bil/mc som var synlig skadet pga fartvind.

Svar
#3
(19-02-2015, 18:53)Xipe Skrev: Set 1 ulempe ved denne måde - meget svær at fjerne igen. Grin

Kan man ikke bare sætte tingene indvendig? Tænker at de er til at fjerne igen, og så meget kan fartvinden vel ikke slide. Kan nemlig ikke huske at ha set en bil/mc som var synlig skadet pga fartvind.


Enig. Det er svært/ umuligt at fjerne. Det så heller ikke meningen i mit tilfælde Grin
Alm lak slides ikke af det har du ret i men noget af det jeg har lavet ved min kan man se slidspor.
Ved 30-50km/t er der selvfølgelig ikke meget slid i vinden men de hastigheder en MC kører ved ER sliddet større. Måske ikke synligt.
Hvis jeg BÅDE vil have mit navn på OG lakken så vil jeg vælge dette.
Lakken skal nok holde men mit navn?? Tvivler men ok det kunne jo udskiftes.

Nu er jeg som skrevet heller ikke mainstream, derfor hopper jeg UNDER hvor gærdet er lavest GrinGrin og laver dette.

Hvorfor??? Fordi jeg kan og synes det er sjovt og anderledes.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Knækker lakken ikke hvis du kommer til at brække i skærmen?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(19-02-2015, 21:21)MSJ1982 Skrev: Knækker lakken ikke hvis du kommer til at brække i skærmen?

Nu har jeg ikke taget voldsomt fat i den men nej ikke umiddelbart. Når først den er monteret er det begrænset hvor meget vrid der kommer i den men selvfølgelig visse vibrationer.
Måske det ikke holder i længden men nu forsøger jeg.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: