Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min PGO har ingen gnist. !!!
#1
Hej med jer Grin

Min PGO BIG MAX fra '97 døde pludselig sidste Lørdag. Det var ligesom at man bare drejede nøglen, så'en baaah, død!!
Nå, men jeg jokkede nogle gange og den slap et par skider, men derefter intet liv.
Jeg skiftede tændrør, nothing!!! Jeg prøvede en anden tændhætte, nadda!!

Så har jeg jo tjekket om den gi'r gnist, men der er så lidt som ingen gnist, kun en meget lille gul gnist. Jeg har skiftet tændrør, tændspole, CDI tændingsbox og stator, stadig uden effekt, totalt underligt. Nu er batteriet fladt(ikke fysisk he he Griner ) efter alle startforsøgene, så jeg må jokke istedet for. Nu ved jeg imidlertid at den godt kunne starte uden strøm på batteriet, for da jeg købte den i Februar sidste år, da var batteriet helt dødt, men den startede fint nok alligevel, dog lyste olielampen hele tiden og hverken blinklys, starter eller horn virkede. Først da jeg købte et nyt batteri, så slukkede olielampen og det hele virkede igen.


Nå, men stadig ingen gnist som kan bruges til noget, der sidder jo 2 ledninger til tændspolen, en sort, som er + og en grøn, som er stel. Når jeg sætter en strøm måler på de 2 og jokker på kickstarteren, så lyser måleren, så der kommer altså strøm den vej og for og baglys lyser også op, når det hele er sat til igen, ledninger til tændspolen osv, men lortet vil sgu ikke starte.
Jeg har også renset karburatoren og tjekket for vakuum og kompression, fint nok.
Måske sku jeg prøve at udskifte hele ledningsnettet???? :?

Er der nogen som måske har nogen ideer om hvad den ku fejle?

Hjælp. Fortvivlethock: Udråbstegn




Overskrift og indlæg rettet.JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne være din stelledning der driller, den sidder normalt nede ved elstarteren. Hvis den sidder løs eller ledningen sidder i klemme med knækkede tråde til følge, så er det måske fejlen. Jeg har selv været ude for noget lignede, på BiG'en.
Svar
#3
Ok, tak for tippet Smil
Tror du at det hjælper hvis jeg tager strømmen fra starteren? Sidder stelledningen sammen med ledningen til starteren?
Svar
#4
Hæ Hæ, nej, nu har jeg sgu'da aldrig. 8)
Den CDItændingsbox, som jeg købte hos Thansen, virkede ikke. Så er det nok derfor der ingen gnist var, for her imorges gik jeg lige ud for at kigge lidt på min gamle PGO igen, der var nemlig lige nogle småting, som jeg lige ville afprøve inden jeg ville beslutte mig for at købe et nyt ledningsnet.
Jeg adskilte baglygten for at se om der var noget unormalt at se, det var der så ikke. Baglygten var det eneste som jeg ikke havde skilt ad. Den tidligere ejer havde monteret noget ekstra bremse og baglys på bagageboxen, det så lidt klamphuggeragtigt ud, så det hev jeg af.
Jeg satte også den gamle originale CDItændingsbox på igen og så jokkede jeg lidt på kickstarteren, bare så'en for en god ordens skyld, selvom jeg ikke regnede med at den gjorde det som den nu gjorde.

Den begyndte sgu at starte lidt efter lidt Grin Grin yeahhh, tænkte jeg og jokkede som en gal.
Så fik jeg endelig liv i den, fedt nok, tænkte jeg og sendte en grum tanke til Thansen Ond og deres 3. rangs reservedele. Jeg prøvede at sætte den nye CDIbox på igen og jokkede, med det resultat at der intet skete...på med den gamle igen og PGO'en startede med et BRØØØØL Griner øhh eller så'en "NØØNN, NØØNNN", som sådan en nu siger, ikk?
Såh, nu kører det bare, men det irriterer mig lidt at jeg ikke ved helt 100% hvorfor at den ikke ville starte før nu?? Jeg har jo haft den gamle CDIbox på under flere startforsøg. :?
Nå men bare den virker, så er det godtnok.
Tak for hjælpen igen, det var så ikke stelforbindelsen ved starteren, som gjorde det, for dér var jeg slet ikke nede og rode, men tak alligevel :wink:
Svar
#5
Godt der kom liv i "dyret" igen Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Yes Yes, det cool Grin Grin
Svar


Forum spring: