Søg Garagen Hej Gæst! Register

Alt om min nye Kymco Agility
#13
(16-02-2015, 09:22)Arbejdsnarkomanen Skrev: Begrænsningskiven du kan købe til en sprint i thansen, får den op på den hastighed Smil

TH har 2 begrænsnings skiver til Sprint/G-Buddy en 30 km/t skive på 9 mm og en 45 km/t skive på 6 mm.
Har kørt med dem begge to og 45 skiven fik min scooter til og køre 45-55 km/t og lavede et spor i kileremmen.

Så jeg skiftede til en 30 km/t PGO skive i plast så jeg nemt kunne slibe 1,5 mm af den og det gav en lidt højre fart og bedre benzin økonomi men selvfølig ikke i sammenligning med hvis man kørte uden skive.

Dog lidt bedre end med 9 mm skive.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Har forresten luret, hvor de mærkelige opgivelser af totalvægt på en agility kommer fra:
Den har med sin totalvægt en vægtfordeling på 171 kg på bagakslen og 76 kg på forakslen og så har enten importøren eller trafikstyrelsen ikke kunnet finde ud af at plusse de to sammen, men har kun kigget på, hvad der må være på bagakslen. Grin

Det er fundet i CoC'en. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#15
(16-02-2015, 00:14)Baddi Skrev: Nu burde maskinen være i tip-top stand og næste trin er så din kørsel. Agilityen har med sine originale begrænsninger en topfart på ret præcist 30-32 km/t, således at man skal ned på 28 km/t (gps), hvis ikke man vil køre med fulde omdrejninger og 3/4 af benzinen ud i udstødningsrøret. Smil
Er du utilfreds med dette kan du købe et glat gliderør og en smallere skive, og så opnå en topfart der ligger mere i retningen af 36-38 km/t. Dette vil give dig lidt bedre kørsel, bedre benzinøkonomi og lidt længere levetid på alt bevægeligt, men det er jo ulovligt, selvom topfarten holdes inden for grænserne. (Det bliver dog aldrig opdaget, hvis du gør dette). Blink med øjet

Topfarten er så kun 28 km/t og de er for lidt. Ved du hvor smal/bred den nye skive skal være? Smil
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#16
(10-03-2015, 13:55)mads180 Skrev: Topfarten er så kun 28 km/t og de er for lidt. Ved du hvor smal/bred den nye skive skal være? Smil

Når ja skida, havde da glemt at tænke med ind i det at det originale speedometer viser lidt for meget, så når nålen er lige over 30 kører man lige under 30. Grøn grin
Men ja, vi er enige om at de har været for effektive med at begrænse den.

Med hensyn til nye skive, så går jeg ud fra at du har fået fat i et gliderør uden begrænsning da den ikke normalt benytter sig af en skive, men af at gliderøret har en forhøjning, således at begrænsningen ikke blot kan fjernes. Smil

Jeg har ikke lige skrevet ned nogen steder, men jeg kan se at jeg tidligere her har skrevet at den medfølgende begrænsning til Malossi Multivar på 7,16 mm gav en topfart på 34-38 km/t ved 7500 omdr. alt efter standen af resten af systemet.
Jeg ved ikke om tallet er korrekt, men hastigheden er, for det er stadig den fart jeg kører med nu. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#17
Du kan bare slibe 1mm af den du har i nu det giver lidt ?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(10-03-2015, 18:53)Baddi Skrev: Men ja, vi er enige om at de har været for effektive med at begrænse den.

Med hensyn til nye skive, så går jeg ud fra at du har fået fat i et gliderør uden begrænsning da den ikke normalt benytter sig af en skive, men af at gliderøret har en forhøjning, således at begrænsningen ikke blot kan fjernes. Smil

Jeg har ikke lige skrevet ned nogen steder, men jeg kan se at jeg tidligere her har skrevet at den medfølgende begrænsning til Malossi Multivar på 7,16 mm gav en topfart på 34-38 km/t ved 7500 omdr. alt efter standen af resten af systemet.
Jeg ved ikke om tallet er korrekt, men hastigheden er, for det er stadig den fart jeg kører med nu. Smil

Totalt enig Griner

Jeg har ikke købt gliderøret endnu, regner med at købe det samtidlig, som skiven. Tak, jeg må prøve at finde sådan en skive.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#19
(10-03-2015, 18:53)Baddi Skrev: Når ja skida, havde da glemt at tænke med ind i det at det originale speedometer viser lidt for meget, så når nålen er lige over 30 kører man lige under 30. Grøn grin
Men ja, vi er enige om at de har været for effektive med at begrænse den.

Med hensyn til nye skive, så går jeg ud fra at du har fået fat i et gliderør uden begrænsning da den ikke normalt benytter sig af en skive, men af at gliderøret har en forhøjning, således at begrænsningen ikke blot kan fjernes. Smil

Jeg har ikke lige skrevet ned nogen steder, men jeg kan se at jeg tidligere her har skrevet at den medfølgende begrænsning til Malossi Multivar på 7,16 mm gav en topfart på 34-38 km/t ved 7500 omdr. alt efter standen af resten af systemet.
Jeg ved ikke om tallet er korrekt, men hastigheden er, for det er stadig den fart jeg kører med nu. Smil

Jeg sleb cirka 1,5 mm af den org. drosselskive på 9 mm og min scooter ligger omkring de 35 km/t nu.
Lidt hurtigere i vinter halvåret på grund af luft temperaturen.
Så slib 1 mm af den skive du har og mål hastigheden er det ikke nok så tag en halv mm mere indtil du når den hastighed du ønsker.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#20
Nogen der ved hvor mange km kileremen ca holder?
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#21
(01-04-2015, 22:58)mads180 Skrev: Nogen der ved hvor mange km kileremen ca holder?

På Big, er det omkring de 10.000 km. Dvs. jeg skifter den, når den er slidt 1½ mm. Og det kan godt ske før de 10.000 km, er kørt.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(01-04-2015, 22:58)mads180 Skrev: Nogen der ved hvor mange km kileremen ca holder?

Hvor langt kileremmen holder kommer an på om man kører begrænset eller ubegrænset, da der er meget større tryk på remmen når varioen har presset gearingen op. Smil

Når det er sagt, så har jeg oplevet 6-8.000 km på originale kileremme før de acceptable 1.5mm er slidt. På Kevlar har det været nogenlunde det samme, men jeg har stort set altid kørt med kevlar. Måske er jeg flere gange nået op på 10.000 km med dem. Fræk

I hvert fald, så tror jeg nok kun at jeg har kørt samtlige af mine kilometer på 2 gange original kilerem og 2 eller 3 kevlar remme. Grin

Anyway, så tjek med et skydelære om de halvanden milimeter Jps skriver er slidt væk. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#23
Man D.6 ved 9577km fik den skifte olie, luftfilter, kilderem og tjekke ventiler. Begrænsningen blev os skifte ud med et gliderør fra en PGO comet, og kan nu kører 32 km/t, og tager mindre omdrejninger, så det er skønt.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#24
(02-04-2015, 19:57)Baddi Skrev: Når det er sagt, så har jeg oplevet 6-8.000 km på originale kileremme før de acceptable 1.5mm er slidt. På Kevlar har det været nogenlunde det samme, men jeg har stort set altid kørt med kevlar. Måske er jeg flere gange nået op på 10.000 km med dem. Fræk

Godt 14.000 km på original begrænset Peugeot Vivacuty 30'er. Remmen blev skiftet "fordi der alligevel var åbent". Jeg vidste ikke bedre dengang, men tvivler på at det var nødvendigt.
Svar


Forum spring: