Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startspærrer?
#1
Er der startspærrer på alle scootere?

Nogle der ved om der er en på en Peugoet Speedfight Rally?
Ville købe en Alarm/Fjernstart men der sotd at der ikke måtte være startspærrer..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
2hvybg3yb Skrev:Er der startspærrer på alle scootere?

Nogle der ved om der er en på en Peugoet Speedfight Rally?
Ville købe en Alarm/Fjernstart men der sotd at der ikke måtte være startspærrer..

Nej der ikke startspærrer på alle scootere. Grunden til at der ikke må være startspærre på din, ved jeg ikke noget om(måske Energy ved det? ).
Svar
#3
Der må gerne VÆRE start spærrer på, men fjernstart kan ikkevirke når det er på scooteren. Grin
Svar
#4
2hvybg3yb Skrev:Der må gerne VÆRE start spærrer på, men fjernstart kan ikkevirke når det er på scooteren. Grin

Okay. Smil
Svar
#5
Jeg havde lavet en uhyre simpel startspærre på min i starten.

Jeg havde indsat en helt almindelig gennemgangsafbryder på signalledningen til tændspolen.
Afbrudt => ingen puls til tændspolen => ingen højspænding => ingen tænding.

Afbryderen lå i sæderummet, og det fungerede glimrende.

Lige indtil en tur ud på Skallingen ved Blåvand. Der var så mange huller og ujævnheder på den vej, at selvom jeg absolut ikke havde fart på, så hoppede og sprang min kædelås, der almindeligvis har til huse i sæderummet under kørsel, åbenbart så meget rundt, at den fik banket afbryderen i OFF.

Motoren døde efter et sekund eller 2 med forsøg på selvtænding.

Tilbage i ON, og jeg kunne køre videre.

Da jeg kom tilbage fra ferieturen, fjernede jeg afbryderen, da maskinen skulle til service. Det var lavet med kabelsko, der passede på de eksisterende stik, så det var helt usynligt, at jeg havde været der.
Jeg har så ikke sat den i igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay, så en startspærrer kan bare fjernes ?
Svar
#7
Hvis der er en rød lampe i instrumentpanelet på Peugeot'en, der blinker når motoren er slukket, så er der startspærre på, og den kan ikke umidlbart fjernes.
Svar
#8
2hvybg3yb Skrev:Okay, så en startspærrer kan bare fjernes ?
Som jeg skrev, var min en 'husflids'-sag, som maskinen ikke var født med. Min lille hemmelighed, altså Blink med øjet

Den var så simpel, at den ganske rigtigt kunne fjernes af en fingernem person, der kendte til den, og kunne komme ned i sæderummet.
Sym Mio er vist født med en der ligner min, men hvor avanceret den er, må andre desværre svare på. :oops:
Svar
#9
Okay :P hvor sidder sådan en normalt ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: