(12-02-2015, 16:28)mads180 Skrev: Skal den pink og hvide så sættes på den samme ledning? Og hvad for en skal den på?
Blå og orange hvad skal de føres hen til? Ved den blå skal noget med start, men relæ eller noget andet ved jeg ikke.
Spørger ikke efter farven på ledning på scooteren, men hvad ledningen skal føres hen til.
Har monteret et par alarmer før men har været uden fjernstart, og med en dansk manual, og andre farver.
Jeg aner ikke lige hvad off wire er, eller postive output er.
Den hvide ledning, er den som normal er grå. Se på T-Hansens oversigt. Som du kan se, så skal ledningen der går til tændingen, og blokerer for start skæres over. Og den ene ende, sættes på den grå (på din den hvide ledning), mens den anden ende sættes på den lyserøde. På Kymco Agility, kan du se på diagrammet, at der er et stik på den pågældende ledning oppe fra tændingskontakten. Dette stik, tager du fra hinanden. Og så køber du de rund-stik og bøsninger som passer til hos T-Hansen. Så skal ikke skæres ledning over.
Du skal være opmærksom på, at når du trækker stikket fra hinanden - eller klipper den over - så kan scooteren ikke stoppe. Og, den kan faktisk starte, hvis motoren drejes rundt, eller du bruger kickstarter. At trække ledningen fra hinanden, svarer helt til at sætte tændingslåsen på tændt, selvom der ikke er lys og strøm på. Den starter derfor, hvis der trædes på kickstarteren. Og den stopper først, når du sætter ledningen sammen igen, eller der ikke er mer benzin.
Formålet med at sætte ledningen til alarmen, er at den bruges til startspærre. Med ledningen monteret, så vil alarmen afbryde tændingen. På nogle alarmer, er de kommet til at bygge den lysserøde og den hvide ledning. Jeg ved ikke, hvad der sker ved det. Men, det giver problemer med enten autostart eller startspærren.
Autostart virker ved, at alarmen kutter forbindelsen, og samtidigt aktiverer startmotoren. Skal autostart fungere, så må de derfor ikke være forbundet sammen.
Selve autostart ledningen er den blå. Når den sættes til plus 12V, så skal startmotoren gerne starte.
På Kymco Agility, sker det igennem bremsepæren. Så autostart fungerer kun, hvis din bremsepære ikke er sprunget.
Den blå ledning, sættes normalt til ledningen ved startknappen. Når den sættes til 12V, og der ikke samtidigt trykkes på bremsen, så vil strømmen løbe den modsatte vej, af når den normalt startes, og der trykkes på bremsen. Det betyder at den starter med modsat polaritet på start relæet.
Det betyder dog også, at den blå ledning lægges til plus 12V. Og trykkes samtidigt på start-knappen, så lægges den også til stel, da startknappen sætter startrelæets ene side til stel når der startes. Det giver en kortslutning, og batteriets sikring går, hvis du holder start knappen inde, samtidigt med at auto start aktiveres.
Som nævnt, går strømmen også igennem bremsepæren, fordi at den er sat til start relæet i den modsatte side af start knappen. Det forudsætter, at du ikke trykker på bremsen. Trykkes på bremsen, så hives den til 12V på den side, og der er ingen spænding på relæet, når autostart aktiveres. Autostart virker kun, når bremsen ikke er trukken.
Man kan sige, at funktionen er "omvendt" af når du bruger start knappen. Her kræves, at du trykker både start knappen ind, og trykker samtidigt på bremse. Når der bruges autostart, så må du ikke trykke start knappen, da det springer sikringen. Og du må ikke trykke bremsen, for det vil forhindre autostart.
Strømmen løber omvendt, og det er bremsepæren som hiver spændingen til stel, på den modsatte side af start relæet. Derfor, skal bremsepæren fungere, for at du kan bruge autostart. Og, du må naturligvis ikke anvende LED pærer til bremselys, med mindre der sættes belastningsmodstand på bremsepæren.