Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gæt-et-mærke, og priser på 3 hjul.
#25
(09-02-2015, 19:04)Russer60 Skrev: Burgmann 400 eller rettere 650 er den jeg "sigter" efter når benet ikke længere kan svinges over MCen. Mage til letkørt MCscooter skal man lede længe efter Grin
Så bifalder 100% dit fremtidige valg

For mig, skal det være en langturs-ferie-cruiser, og ikke en hverdags/pendler-model. Derfor Burgmann, der er rigtig gode muligheder for opbevaring. Jeg drømmer umiddelbart om 400 modellen, men det er da muligt at 650'eren er mere til min smag. Den tid, den sorg. Cool

Kymco og et par andre, har som katana nævner nogle interessante "kopier". Når tiden engang er til det, vil jeg helt sikkert undersøge markedet fuldstændig til bunds. Indtil da, drømmer jege videre om Burgman 400, der trodsalt er til at købe for penge. Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Her er en trike, der er til at betale Grin

[Image: w7l2imr.jpg]
Svar
#27
Je' ku' godt li' Kymco 400'eren!

Omkring emnet med 'ikke for stor og ikke for stærk', som Russer bragte op, så vil jeg være overvejende enig. Smølfen er ikke så tung som man tror. Hvad der også er relevant i den sammenhæng er den kørestilling man ender med at sidde i - det betyder en hel del for oplevelsen om man sidder ganske opret som på en chopper eller er krøllet helt og aldeles sammen på een af raserimaskinerne. Hvilket er med til at forklare begrebet 'touringmaskine', netop den kategori jeg ville placere smølfen i. Rummelig og behagelig. Langturs-egnet. At man så samtidig har et solidt spark-i-r*ven liggende klar i højre håndled er blot en behagelighed. Men hvilken behagelighed...

Det er ikke nødvendigt at vælge en lille model. Forskellen på f.eks. min beskedne CB500 og en Blackbird er noget i retning af 50 kilo og 10 cm i længden, men solsorten har tre gange så mange kræfter, aaalt i udstyr og er mere egnet til turkørsel. Hvilket betyder at CB'en tilgengæld er mere væver og 'vims' i byen. Jeg har med held haft den parkeret blandt cyklerne på Silkeborg torv - lige ud for Jensens bøfhus, så jeg ku' holde et øje med den mens jeg spiste frokost. For mig erCBen et godt valg fordi jeg (for) sjældent kører touring, men det er ikke fordi jeg ikke *kunne* bruge en Blackbird i stedet. Den passer helt fint i mit skur. Jeg har målt efter Smil

Hvilket bringer os til 'trikes'.
Gider nogen lige forklare mig hvad det er der er så dejligt ved den slags køretøjer?

Jeg spørger fordi:
Jeg husker med gru tilbage på min oplevelse med en sidevognsmotorcykel ifbm. kørekortundervisning. Jeg har lovet mig selv aldrig nogensinde mere at føre en sådan himstregims. Føj for den lede!
Een af de store fordele ved en MC er at den er smal og kan komme frem gennem trafikken. Prøv at lanesplitte med en trike...
Flere af de afbilledede modeller er med førerhus. Sikkert også med gulvtæpper, loftslys og friskluftdyser. Det er IKKE motorcykler med et ekstra hjul, men derimod amputerede biler.

I min optik kaster man med en trike alle fordelene ved "movin' and groovin'" bort og beholder alle ulemperne ved den traditionelle hold-i-kø-på-ringvejen-kasse bedre kendt som 'bil'.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#28
(09-02-2015, 19:10)Russer60 Skrev: Har kigget på de trikes der er fremhævet her og hver og en er fremragende i min optik. Det eneste de mangler er hastighed.
Igen hermed ikke sagt at det skal være 1000ccm maskiner men minimum f.eks 600cc for at de kan følge med alm trafik.

Synes at trikes er superfede på enhver måde men de mangler lige det med at de kan købes for menneskepenge. Fatter ikke at de skal være væsentligt dyrere end alm bikes??

Måske Janteloven spiller væsentlig ind her?

Er der noget Danskere er gode til i negativ retning så er det at spille på Janteloven aka "DU skal ikke tro du er noget!!!"

Personlig mening = Det er en gang dybfølt bullshitt!!

De er så dyre lige nu fordi de skal ha betalt al den forskning og udvikling/design af den nye forgaffel og den ophæng så man kan svinge fra side titl side som på en alm mc/scooter.
Så de falder nok i pris med år´ne.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#29
(09-02-2015, 19:58)Katana Skrev: http://www.boom-trikes.com/

Der kører sådan een i Randers. Grøn grin

Har også set en lila metalic her et par gange sidste sommer.
De er små fede.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(10-02-2015, 00:11)Teddy Skrev: Her er en trike, der er til at betale Grin

http://i.imgur.com/w7l2imr.jpg

Fås den i grøn?? Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#31
Russer og Storm.

Som sagt har jeg jo ikke jeres erfaring med forskellige motor størrelser, dvs. jeg har da lidt fra biler. Og JA!! Det er rart med lidt ekstra power i ny og næ. Men det koster som bekendt ikke gratis, hvorfor en acceptabel middelvej nok skal findes. Når tiden er til det, og kortet er i hus, skal der prøves et hav af maskiner før køb. Jeg gider ikke skifte dem ud konstant, fordi det ikke var den rigtige fra starten af. Smil

Ang. trikes, så er der jo en kæmpe forskel fra en MC med moster-kabine til en med 2 side-by-side forhjul. Min eneste interesse i dem har været pga. de tåbelige kørekort krav. Dvs, jeg må køre en sådan på mit nuværende kørekort. Men som nævnt, er de p.t. så s**** dyre at det på ingen måde kan betale sig. Ked af det
Svar
#32
(10-02-2015, 20:05)Teddy Skrev: Hvorfor en acceptabel middelvej nok skal findes.

Ang. trikes, så er der jo en kæmpe forskel fra en MC

Min eneste interesse i dem har været pga. de tåbelige kørekort krav.


Start med en behovsanalyse. Husk at skaffe dig viden om prislejet på de forskellige typer og evt også tilhørende forsikringer. Vedligeholdsomkostninger. Den slags fornuftsting.
Men ligemeget hvor meget du forbereder dig og tænker tingene igennem, bli'r du nok nødt til at indse at motorcyklisme ikke kan gøres op i fornuft alene. Vær parat til at overraske dig selv med nogen - rationelt set - aldeles gakkede ønsker.

Kørekortkrav. Ja. Men så er det altså heller ikke sværere at få et MC-kort. Udgiften til sådan ét er faktisk beskeden i forhold til alle de penge man kan fylde i det sorte hul en stortset hvilkensomhelst kedelig husholdningsbil skaber i økonomien. Og undervisningsdelen burde alle faktisk gennemgå med få års mellemrum - vi glemmer så mange ting og ofte formår vi ikke at holde de fornødne fokus på kørselen. Hvilket bl.a. har fostret kampagnen "Kør bil når du kører bil!".

Jeg ser det så tit. <rant-mode on> Lallende trafiktumper, optaget af at lægge makeup i bakspejlet, fumle med autoradioen eller skrive en længere afhandling på den allestedsnærværende smartphone. Brun papirspose over hovedet! Eller hvad med EU45-scooterister på halvflade dæk - kørende inde på cykelstien. Og så klassikeren; to bøllefrø uden hjelm(e) på en afrakket og voldtunet scooter uden nummerplade - i venstresvingsbanen på Viby torv. Og vi ska' da lige se hvor stærkt den ka' køre... Nogen gange får jeg lyst til at citere Dolph: "Død ved kølle!". Andre gange synes jeg bare det er synd for dem.<rant-mode off>

De farligste er clueless-typerne. De er ikke motiverede, men skal bare på arbejde.

Faktisk ville jeg mene at der var en vis ide i at erstatte syns-interval (4, 2 og til sidst 8 år) med kørekort-fornyelses-interval. En bette køretur med en motorsagkyndig sådan hvert andet år eller lignende. Den moderne teoriprøve er faktisk også egnet til afvikling i store forsamlinger. Jeg forestiller mig også (muligvis naivt) at det vil være billigere at subsidiere kurser i glatbanekørsel/krisesituationshåndtering end at pøse penge i hospitalssektoren.

Men det er bare mig.


Tillid er godt. Men kontrol er bedre.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#33
(09-02-2015, 19:52)Katana Skrev: Nu trækkes jeg stadig med følgerne efter skulderprotesen, dvs skulderen er væsentlig svagere. Derfor magter jeg ikke at håndtere meget mere end min nuværende scooter!.
En eventuel motorcykel skal være relativ let og relativ motorsvag. Smil

Jeg kan forstå at jeg ikke er alene om at 'gå ned i vægtklasse' p.g.a. skulderproblemer, går jo selv ca. 50 kg. ned (stakkels os) Ked af det.
Men sådan kan det jo gå, når man absolut vil ha et super nærbillede af asfalten Fortvivlet..
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: