Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Hej..
Jeg har fået et underligt problem med min Pgo Dr. Big.
Den springer i gang, bare jeg kigger på startknappen.
Mit problem er under kørslen, rammer jeg et hul eller en ujævnhed, så falder omdrejningerne lynhurtigt, men
de kommer hurtigt tilbage igen. Det er et irriterende problem, da jeg bor på landet og ny asfalt er en by i Rusland.
Jeg har lige lavet 12000 km service på dyret. Karburatoren renset , nyt tændrør, alt el har fået en gang fugtfortrænger .
Nogle der har en ide ?
Hilsen Lasse
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(02-02-2015, 11:09)lasse.j Skrev: Hej..
Jeg har fået et underligt problem med min Pgo Dr. Big.
Den springer i gang, bare jeg kigger på startknappen.
Mit problem er under kørslen, rammer jeg et hul eller en ujævnhed, så falder omdrejningerne lynhurtigt, men
de kommer hurtigt tilbage igen. Det er et irriterende problem, da jeg bor på landet og ny asfalt er en by i Rusland.
Jeg har lige lavet 12000 km service på dyret. Karburatoren renset , nyt tændrør, alt el har fået en gang fugtfortrænger .
Nogle der har en ide ?
Hilsen Lasse
Det problem, kan være defekt stelforbindelse ved enten elstarteren, eller den der sidder på studsen til karburatoren.
Jeg havde et lignende problem på Big1, men løsningen på det, kan jeg ikke lige huske. Der findes med garanti, et et indlæg om det. Det er 3-5 år siden, mener jeg
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(02-02-2015, 11:18)Jps Skrev: Det problem, kan være defekt stelforbindelse ved enten elstarteren, eller den der sidder på studsen til karburatoren.
Jeg havde et lignende problem på Big1, men løsningen på det, kan jeg ikke lige huske. Der findes med garanti, et et indlæg om det. Det er 3-5 år siden, mener jeg
Ok, prøver at lave en ekstra stelforbindelse.
Okey synes ikke at kunne finde noget der lignende mit problem, men kan jo have overset det
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Så fik jeg lavet en ekstra stel og monteret en kraftigere tændspole, begge dele desværre uden positivt resultat.
Da jeg makkede med dyret ,så jeg at olien er løbet ned af undersiden af udstødningen, har godt synes den er begyndt at ose mere end den har gjort.
Tjekkede tændrøret og der sad flager af brændt olie på,selvom det lige er skiftet. Kan det være mit problem, træk kraften er også nedadgående.
Går udefra at teste oliepumpen ikke kan lade sig gøre medmindre man tømmer olie beholderen og selv blander i benzinen .
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Send den en tur Lolland, så fikser jeg den
Oliepumpen er mekanisk drevet, så den kan ikke justeres til at give mere eller mindre olie til benzinen. Eneste mulighed er at skifte den eller pille den fra og blande selv.
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-02-2015, 21:32)Jps Skrev: Send den en tur Lolland, så fikser jeg den
Oliepumpen er mekanisk drevet, så den kan ikke justeres til at give mere eller mindre olie til benzinen. Eneste mulighed er at skifte den eller pille den fra og blande selv.
Hehe
Okey , vidste jeg ikke. Synes der sad en vakuum slange på den . Har du prøvet eller hørt at den kan komme til at give for meget?
Troede den kun kunne give for lidt eller ingen ting.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(09-02-2015, 22:18)lasse.j Skrev: Hehe
Okey , vidste jeg ikke. Synes der sad en vakuum slange på den . Har du prøvet eller hørt at den kan komme til at give for meget?
Troede den kun kunne give for lidt eller ingen ting.
Sådan ser den ud:
[attachment=7938]
[attachment=7937]
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(09-02-2015, 22:51)Jps Skrev: Sådan ser den ud:
Jeps kunne bare ikke se akslen, når den ikke er afmonteret
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Problemet er væk efter der er monteret ny cylinder sæt