Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO comet optræk
#1
Hej.

Jeg har lige fået sat en ny variator og en ny kobling i min Comet, før jeg fik sat dem i kørte den max 65km/t, og optrækket var ikke det helt vilde med alligevel okay.

Så fik jeg afvide at en variator ville give den et lidt bedre optræk, men efter jeg fik sat de 2 ting i kørte den for at sige det ligeud af lort til, optrækket blev dårligere, og den kørte derefter max 45. Så fik jeg set lidt på den, og fik afvide at min kilerem var slidt op, og jeg smed så bare en thansen kilerem deri, det har måske kun givet den 5 på toppen. Og der går nok 1sek før den overhovedet reagerer når man gir gas.

Ringen er pillet, luftfilteret er til en 45 scooter og skulle give lidt mere. Men ellers er der ikke gjort mere ved den, udover variatoren og koblingen self.

Nogen der ved hvad problemet kan være?

Det var denne kobling jeg fik sat i:

http://scooterland.dk/default.asp?katego...prodId=368

Og forresten den lille ring som i kan se på billedet, fik jeg pillet ud fordi jeg fik afvide den overhovedet ikke skulle være der kan det passe?

Og her er variator jeg fik:

http://scooterland.dk/default.asp?katego...prodId=751

Og der sidder 7grams ruller i den ..

På forhånd tak Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
1. Original kobling og vario retur i maskinen (med alle tilhørende ringe og dimser). Så trækker den godt igen.

2. Put 1 gram lettere ruller end standard i varioen, og køb så en original PGO rem. Så får du bedre optræk

3. På med det originale luftfilter. Så får du gasresponsen igen.


Lige præcist Comet'en er en af de bedst afstemte scootere på markedet. Og der skal intet til før de kører godt.

Du får ikke ret meget ud af at skifte til tun-vario og -kobling når din maskine er standard.

Måske marginalt bedre optræk pga anden stigning på variatoren, men ikke noget der ikke kan efterlignes med 1 gram lettere ruller end standard.

Hvis du har skiftet luftfilteret skal du nok omdyse karburatoren, da den giver en magrere blanding, hvilket kan forklare den tøven du oplever på gashåndtaget.

Personligt synes jeg du har kylet mønter efter noget unødvendigt. 50 kr for 1 sæt ruller havde været nok (+ en ny rem, hvis den gamle var slidt).


Rexman
Svar
#3
Problemet er bare at jeg fik afvide at variatoren var ret så smadret, den "ødelagde" simphelthen rullerne, de blev nærmest firkantede ..

Og luftfilteret er originalt hvis man kan sige det. Det er ikke et powerfilter eller noget. Og det gamle er smadret for sygt Ked af det
Svar
#4
banjobouner Skrev:Problemet er bare at jeg fik afvide at variatoren var ret så smadret, den "ødelagde" simphelthen rullerne, de blev nærmest firkantede ..


Det er rullerne der bliver firkantede og ødelægger variatoren(eller mere) fordi rullerne måske sætter sig på tværs i rullebanen, hvis ikke de bliver skiftet i tide. Og det er efter 3-5.000 km de skal skiftes, hvis det er f.eks Malossi eller Topracingruller.
Svar
#5
Hmm .. Efter jeg har kørt på den et stykke tid er den ved at køre lidt bedre igen .. Men optrækket er ikke helt optimalt endnu ..

Kan det anbefales at smække en tun udstødning på eller noget helt andet ? :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
banjobouner Skrev:Kan det anbefales at smække en tun udstødning på eller noget helt andet ? :P

Måske. Bare det ikke er en knækudstødning Smil.
Svar
#7
Har ikke tænkt mig at smide en knæk udstødning på Grin Det skal heller ikke være helt nemt for politiet jo Blink med øjet
Svar


Forum spring: