Søg Garagen Hej Gæst! Register

Robot truck´s
#1
Efter 20år i lagerbranchen orkede jeg ikke længere lagerarbejde, så i 2006 begyndte jeg på noget helt andet. Smil

Men af og til har tanken strejfet mig at det kunne være dejlig bare at køre en truck igen.

Så læste jeg denne artikel. Jeg er blevet erstattet af en robot. (Teksten under billedet). Så det er nok ikke den vej man skal gå igen. Grin Neutral Ked af det

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(30-01-2015, 21:24)barden Skrev: Efter 20år i lagerbranchen orkede jeg ikke længere lagerarbejde, så i 2006 begyndte jeg på noget helt andet. Smil

Men af og til har tanken strejfet mig at det kunne være dejlig bare at køre en truck igen.

Så læste jeg denne artikel. Jeg er blevet erstattet af en robot. (Teksten under billedet). Så det er nok ikke den vej man skal gå igen. Grin Neutral Ked af det

Køb en og drøn rundt på gader og stræder Grin. Det er 15 år siden, jeg selv sidst har kørt Truck. Det var på et lager for økologiske drikkevarer.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(30-01-2015, 21:24)barden Skrev: Efter 20år i lagerbranchen orkede jeg ikke længere lagerarbejde, så i 2006 begyndte jeg på noget helt andet. Smil

Men af og til har tanken strejfet mig at det kunne være dejlig bare at køre en truck igen.

Så læste jeg denne artikel. Jeg er blevet erstattet af en robot. (Teksten under billedet). Så det er nok ikke den vej man skal gå igen. Grin Neutral Ked af det

Der skal jo stadigvæk være nogle der styrer dem Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(30-01-2015, 23:20)K. Hansen Skrev: Der skal jo stadigvæk være nogle der styrer dem Smil

Nej, det klarer de skam selv Smil

Der er en der kommer og programmerer dem og så sættes der ellers nogle gule streger på gulvet, hvor man ikke må gå fordi robotterne kører der. Derudover er der nogle sendere med lidt mellemrum, så robotterne får opdateret at deres faktiske position passer med der hvor de tror de er. De kører kun mellem 2 og 6 km/t og de har både radar og ko-fanger-/laserport-sensor til at se at de ikke kører folk ned, men det at der ikke kræves en ansat gør både at der spares penge og at sikkerheden bliver bedre samt at nogle opgaver er mulige at køre i døgndrift. Smil

Har været på flere virksomhedsbesøg efterhånden og de har dem faktisk en del steder. De fleste steder løfter de kun bure og paller der står på gulvet, men nogle steder kan de også som rigtige trucks løfte paller ned fra hylder. Det giver dog en øget sikkerhedsrisiko da armene så kan være i hovedhøjde og sensorene der tjekker om man går ind i dens område tit sidder i benhøjde. Grin

De er møg smarte. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(30-01-2015, 23:28)Baddi Skrev: Nej, det klarer de skam selv Smil

Der er en der kommer og programmerer dem og så sættes der ellers nogle gule streger på gulvet, hvor man ikke må gå fordi robotterne kører der. Derudover er der nogle sendere med lidt mellemrum, så robotterne får opdateret at deres faktiske position passer med der hvor de tror de er. De kører kun mellem 2 og 6 km/t og de har både radar og ko-fanger-/laserport-sensor til at se at de ikke kører folk ned, men det at der ikke kræves en ansat gør både at der spares penge og at sikkerheden bliver bedre samt at nogle opgaver er mulige at køre i døgndrift. Smil

Har været på flere virksomhedsbesøg efterhånden og de har dem faktisk en del steder. De fleste steder løfter de kun bure og paller der står på gulvet, men nogle steder kan de også som rigtige trucks løfte paller ned fra hylder. Det giver dog en øget sikkerhedsrisiko da armene så kan være i hovedhøjde og sensorene der tjekker om man går ind i dens område tit sidder i benhøjde. Grin

De er møg smarte. Grin

Okay, vildt nok Man kunne jo så frygte at mennesker bliver helt overflødige i fremtiden, og hvad skal man så lave?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-01-2015, 00:03)K. Hansen Skrev: Okay, vildt nok Man kunne jo så frygte at mennesker bliver helt overflødige i fremtiden, og hvad skal man så lave?

Mennesket er nu engang den bedste robot.

Da vi kan tænke selv og komme til steder hvor robotter endnu ikke kan være med så foreløbig skal vi reparere dem.

Da der endnu ikke findes en robot der kan reparere en motor feks der sidder monteret på en scooter eller i en bil osv uden at motoren skal pilles helt ud af bilen så robotten kan komme til.

Der er vi stadigvæk suveræne hvad angår vores arme og hænder´s bevægelighed og mulighed for og komme til på i div krinkelkroge.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
(31-01-2015, 09:54)Quiks Skrev: Mennesket er nu engang den bedste robot.

Da vi kan tænke selv og komme til steder hvor robotter endnu ikke kan være med så foreløbig skal vi reparere dem.

Da der endnu ikke findes en robot der kan reparere en motor feks der sidder monteret på en scooter eller i en bil osv uden at motoren skal pilles helt ud af bilen så robotten kan komme til.

Der er vi stadigvæk suveræne hvad angår vores arme og hænder´s bevægelighed og mulighed for og komme til på i div krinkelkroge.

Såre sandt Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
(31-01-2015, 00:03)K. Hansen Skrev: Okay, vildt nok Man kunne jo så frygte at mennesker bliver helt overflødige i fremtiden, og hvad skal man så lave?

Vi gør som vi altid har gjort. Grin

Der er masser erhverv der er døde og nye der er kommet til, men menneskets opfindsomhed, evne til at tænke abstrakt og fleksibiliet er svær at erstatte. Blink med øjet

Nu skal jeg til at lave et projekt om tunge løft, som kan gøre stærke mænd unødvendige rundt omkring, men så må de jo bare bruge deres andre kvaliteter. Grin
Det er sjældent at man er ansat et sted alene fordi man er stærk og kan løfte ting og sager. Blink med øjet

Skulle det lykkedes os at erstatte alle erhverv med robotter ville vi skulle ændre hele samfundet til noget der ligner permanent ferie for os alle. Men det kan jeg ikke forstille mig. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
Jeg ville da nødig ha`en "scoobot", kedeligt ikke at skulle køre selv.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(02-02-2015, 17:11)Scooterballe Skrev: Jeg ville da nødig ha`en "scoobot", kedeligt ikke at skulle køre selv.

Venligst Erik.

I fremtiden er det heller ikke sikkert, det kommer til at ske - men det er muligt at din scooter bliver overvåget af en robot, som med tiden reder dit liv. Cool

Jeg ved godt at det kan lyde fuldstændig omsonst men, jeg tror at fremtiden bliver skabt af de unge kloge hoveder vi uddanner i dag - Og hvordan er det lige at ungdommen har udviklet sig igennem de sidste 30 år? (Nu er jeg selv 30 - Så jeg har samme holdning)

Det går mest ud på at slappe af, nyde ens venner, arbejde mindst muligt, og stadig tjene penge - den tankegang kan jeg jo sagtens sætte mig ind i, og hvis jeg nu ellers havde læst videre var det da også det jeg ville arbejde med.

Min bror er 19 år gammel og skal læse Robot-teknologi på DTU, her lige om lidt - Altså kort om ham, han kan ikke skifte hjul på en cykel nej, det har han heller ikke prøvet, han kan ikke skifte bits i en boremaskine ..nåå nej.. sådan én kender han heller ikke. Han kan måske magte at tænde et stearinlys og allerhøjest blive lidt forbrændt. Men giv ham en computer af en hver art og den kan lave kaffe i løbet af ingen tid.

Min pointe er, her omkring min bror - Ungdommen kan en milliard tricks bag et tastatur, men sæt dem til at samle noget med hænderne - Glemt det.

I min optik, så tror jeg vi kommer til at mangle folk der kan "bygge/samle" de her robotter, der er for mange der vil "designe" dem.

Indtil vi opfinder robotter der samler robotter, selvfølgelig.


Ved ikke lige hvorfor jeg kom med al det her, men det skulle ud. Undskyld Erik. Cool
Svar
#11
(02-02-2015, 18:25)Polywog Skrev: I fremtiden er det heller ikke sikkert, det kommer til at ske - men det er muligt at din scooter bliver overvåget af en robot, som med tiden reder dit liv. Cool

Jeg ved godt at det kan lyde fuldstændig omsonst men, jeg tror at fremtiden bliver skabt af de unge kloge hoveder vi uddanner i dag - Og hvordan er det lige at ungdommen har udviklet sig igennem de sidste 30 år? (Nu er jeg selv 30 - Så jeg har samme holdning)

Det går mest ud på at slappe af, nyde ens venner, arbejde mindst muligt, og stadig tjene penge - den tankegang kan jeg jo sagtens sætte mig ind i, og hvis jeg nu ellers havde læst videre var det da også det jeg ville arbejde med.

Min bror er 19 år gammel og skal læse Robot-teknologi på DTU, her lige om lidt - Altså kort om ham, han kan ikke skifte hjul på en cykel nej, det har han heller ikke prøvet, han kan ikke skifte bits i en boremaskine ..nåå nej.. sådan én kender han heller ikke. Han kan måske magte at tænde et stearinlys og allerhøjest blive lidt forbrændt. Men giv ham en computer af en hver art og den kan lave kaffe i løbet af ingen tid.

Min pointe er, her omkring min bror - Ungdommen kan en milliard tricks bag et tastatur, men sæt dem til at samle noget med hænderne - Glemt det.

I min optik, så tror jeg vi kommer til at mangle folk der kan "bygge/samle" de her robotter, der er for mange der vil "designe" dem.

Indtil vi opfinder robotter der samler robotter, selvfølgelig.


Ved ikke lige hvorfor jeg kom med al det her, men det skulle ud. Undskyld Erik. Cool

Ingen tvivl om at alt for mange vælger en akademisk uddannelse, i hvert fald er der flere steder mangel på f.eks. smede og vvs-lærlinge.

Venligst Erik.
Svar
#12
(02-02-2015, 17:11)Scooterballe Skrev: Jeg ville da nødig ha`en "scoobot", kedeligt ikke at skulle køre selv.

Venligst Erik.

De køretøjer der er lystdrevne, meget billige eller meget simple i opbygning bliver nok ikke med automatisk styring, så der har man selv kontrollen. Smil

Til gengæld kan det godt være at en computer om bord følger din hastighed, position og om du accellererer eller bremser og så fortæller det til robotbilerne omkring dig, således at robotbilerne har nemmere ved at tage højde for din kørsel. Grøn grin
ingeniørens hjemmeside kan vi læse at de første biler der deler information om sig selv med hinanden vil komme på markedet i år. Smil

(02-02-2015, 18:25)Polywog Skrev: I fremtiden er det heller ikke sikkert, det kommer til at ske - men det er muligt at din scooter bliver overvåget af en robot, som med tiden reder dit liv. Cool

Jeg ved godt at det kan lyde fuldstændig omsonst men, jeg tror at fremtiden bliver skabt af de unge kloge hoveder vi uddanner i dag - Og hvordan er det lige at ungdommen har udviklet sig igennem de sidste 30 år? (Nu er jeg selv 30 - Så jeg har samme holdning)

Det går mest ud på at slappe af, nyde ens venner, arbejde mindst muligt, og stadig tjene penge - den tankegang kan jeg jo sagtens sætte mig ind i, og hvis jeg nu ellers havde læst videre var det da også det jeg ville arbejde med.

Min bror er 19 år gammel og skal læse Robot-teknologi på DTU, her lige om lidt - Altså kort om ham, han kan ikke skifte hjul på en cykel nej, det har han heller ikke prøvet, han kan ikke skifte bits i en boremaskine ..nåå nej.. sådan én kender han heller ikke. Han kan måske magte at tænde et stearinlys og allerhøjest blive lidt forbrændt. Men giv ham en computer af en hver art og den kan lave kaffe i løbet af ingen tid.

Min pointe er, her omkring min bror - Ungdommen kan en milliard tricks bag et tastatur, men sæt dem til at samle noget med hænderne - Glemt det.

I min optik, så tror jeg vi kommer til at mangle folk der kan "bygge/samle" de her robotter, der er for mange der vil "designe" dem.

Indtil vi opfinder robotter der samler robotter, selvfølgelig.


Ved ikke lige hvorfor jeg kom med al det her, men det skulle ud. Undskyld Erik. Cool

Angående robot-folket, så har vi også en slat af dem her på teknisk fakultet af SDU i Odense, selvom de er noget flere over på DTU. Her har robotfolket deres egen lille hal med nogle robotter stående og så laver de alt muligt derovre. Nogle har lavet en mekanisk hånd til folk der har amputeret og andre har lavet markrobotter, men fælles er at man ikke kan nøjes med at lave designet og kodningen. Grin

Så han skal nok lære at få skruet ting og sager sammen. Også selvom det muligvis ikke bliver på niveau med en håndværker. Blink med øjet

Men uanset, hvor mange robotter der kommer (specielt i industrien) så er teknikere vigtige. For hvis det koster 100.000 kroner i timen at en maskine står stille, så kan det jo godt betale sig at have et par teknikere fra forskellige fagområder på vagt hele tiden. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: