Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyr køretur på knallert
#1
Det blev dyrt for den "unge" mand, men synes der mangler lidt i den historie f.eks står der ikke noget om det var en 30er/45er eller om der var sprit på.
http://www.fyens.dk/nyborg/Faengsel-til-...el/2651184
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(29-01-2015, 16:42)Rc scooter Skrev: Det blev dyrt for den "unge" mand, men synes der mangler lidt i den historie f.eks står der ikke noget om det var en 30er/45er eller om der var sprit på.
http://www.fyens.dk/nyborg/Faengsel-til-...el/2651184

Eftersom der snakkes om manglende kørekort og fradømt føreret, må det have været en 45.
Som 29-årig har man ikke behov for noget til en 30'er. Ved ikke, om man kan frakendes føreret på en sådan?
I gentagelsestilfælde med sprit måske?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
(29-01-2015, 18:13)walker1 Skrev: Eftersom der snakkes om manglende kørekort og fradømt føreret, må det have været en 45.
Som 29-årig har man ikke behov for noget til en 30'er. Ved ikke, om man kan frakendes føreret på en sådan?
I gentagelsestilfælde med sprit måske?

Jo du kan godt frakendes ret til og må føre lilleknallert og med 29 år på bagen har manden jo nok et som et min. haft et knallert kørekort på et tidspunkt.
Så det holder ikke helt som du skriver.
Men ellers helt rigtigt som du skriver Som 29-årig har man ikke behov for noget til en 30'er.
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#4
Ja, den er sku tricky.
Så vidt jeg har forstået kalder man det vist at frakende retten til at føre lille knallert hvis man er på en 30'er og så får man en bemærkning i feltet nederst forrest på ens kørekort, hvor der står det. AM kategorien er per definition (EU homogenisering) nemlig kun dækkende for 45-knallerter og så har man i Danmark blot vedtaget at man også skal have den for at må køre 30'er.
Når man taler om at frakende førerretten er det vist nok hele kørekortet der ryger. Hvad det har af indflydelse på 30'eren har jeg stadig ikke fattet, for hvis man skulle miste alt andet end 30'eren skulle man jo have et kørekort hvor det eneste der stod på var en kommentar nede i bunden med at man godt måtte køre 30'er. Men jeg ved så heller ikke, hvordan et knallertkørekort den dag i dag ser ud. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(30-01-2015, 02:44)Baddi Skrev: Ja, den er sku tricky.
Så vidt jeg har forstået kalder man det vist at frakende retten til at føre lille knallert hvis man er på en 30'er og så får man en bemærkning i feltet nederst forrest på ens kørekort, hvor der står det. AM kategorien er per definition (EU homogenisering) nemlig kun dækkende for 45-knallerter og så har man i Danmark blot vedtaget at man også skal have den for at må køre 30'er.
Når man taler om at frakende førerretten er det vist nok hele kørekortet der ryger. Hvad det har af indflydelse på 30'eren har jeg stadig ikke fattet, for hvis man skulle miste alt andet end 30'eren skulle man jo have et kørekort hvor det eneste der stod på var en kommentar nede i bunden med at man godt måtte køre 30'er. Men jeg ved så heller ikke, hvordan et knallertkørekort den dag i dag ser ud. Grin

Kan så fortælle dig at jeg har en bekendt som er taget på sin Puch VZ med sprit i blodet (han har kørekort til det hele ) .
Han er blevet frakendt retten til og må føre lille knallert i 2 år,men der ikke sket noget med det andet,det vil sige manden må køre både mc,45, lastbil/bus og bil endnu, så ja den er sku tricky,men det er sådan reglerne er, ligesom en uden 16 år må køre en Ape 25er uden at ha kørekort Blink med øjet
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-01-2015, 11:23)Rc scooter Skrev: Kan så fortælle dig at jeg har en bekendt som er taget på sin Puch VZ med sprit i blodet (han har kørekort til det hele ) .
Han er blevet frakendt retten til og må føre lille knallert i 2 år,men der ikke sket noget med det andet,det vil sige manden må køre både mc,45, lastbil/bus og bil endnu, så ja den er sku tricky,men det er sådan reglerne er, ligesom en uden 16 år må køre en Ape 25er uden at ha kørekort Blink med øjet

Ja men er den ape på gule plader skal den køre på cykelstien og ellers inde ved siden på veje uden cykelsti.
Nøjagtig som cykler og 30 km/t scootere.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
(31-01-2015, 12:11)Quiks Skrev: Ja men er den ape på gule plader skal den køre på cykelstien og ellers inde ved siden på veje uden cykelsti.
Nøjagtig som cykler og 30 km/t scootere.

En Ape 25 har ingen nummerplade, så vidt jeg ved. Den bliver (også) betragtet som invalideknallert.

Venligst Erik.
Svar
#8
(31-01-2015, 12:52)Scooterballe Skrev: En Ape 25 har ingen nummerplade, så vidt jeg ved. Den bliver (også) betragtet som invalideknallert.

Venligst Erik.

Okay mener bare jeg har set dem, med både gule og hvide plader.
Ligesom 30 og 45 km/t scootere.

Der køre en hel del af dem her hvor jeg bor.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
http://buchberg-mc.dk/butikken/produkter/piaggio-ape/

Kan den køres uden kørekort?
– Ape 50 EU25 km/t invalideknallert må køres uden kørekort af personer over 18.
– Ape 50 EU45 km/t kræver bil- eller motorcykel kørekort.
Skal der nummerplade på?
Ape 50 EU25 km/t invalideknallert kører uden nummerplade.
– Ape 50 EU45 km/t skal køre med nummerplade.
Findes Ape 50 som 30 km/t knallert?
– Nej.
Må man sidde to personer i en Ape 50?
– Nej, reglerne siger én person.
Er en 25 km/t det samme som en 30 km/t?
– Nej.
Skal man køre på cykelstien?
– Ape 50 EU25 km/t invalideknallert skal køre efter forholdene, dvs. på cykelstien hvis der er plads, ellers på kørebanen i højre side.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-01-2015, 13:22)barden Skrev: http://buchberg-mc.dk/butikken/produkter/piaggio-ape/

Kan den køres uden kørekort?
– Ape 50 EU25 km/t invalideknallert må køres uden kørekort af personer over 18.
– Ape 50 EU45 km/t kræver bil- eller motorcykel kørekort.
Skal der nummerplade på?
Ape 50 EU25 km/t invalideknallert kører uden nummerplade.
– Ape 50 EU45 km/t skal køre med nummerplade.
Findes Ape 50 som 30 km/t knallert?
– Nej.
Må man sidde to personer i en Ape 50?
– Nej, reglerne siger én person.
Er en 25 km/t det samme som en 30 km/t?
– Nej.
Skal man køre på cykelstien?
– Ape 50 EU25 km/t invalideknallert skal køre efter forholdene, dvs. på cykelstien hvis der er plads, ellers på kørebanen i højre side.
Og nu må jeg kommentere , om det er en 30 ved ikke men i Odense s kører der 2 ape rundt den ene med gul plade og den anden med hvid plade , altså i følge loven en 30 og en 45 eu. Bare såen lige til info uanset hvad der står i loven.
Svar
#11
(31-01-2015, 13:38)tiggi Skrev: Og nu må jeg kommentere , om det er en 30 ved ikke men i Odense s kører der 2 ape rundt den ene med gul plade og den anden med hvid plade , altså i følge loven en 30 og en 45 eu. Bare såen lige til info uanset hvad der står i loven.

Jeps ser dem rimeligt tit.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#12
(31-01-2015, 11:23)Rc scooter Skrev: Kan så fortælle dig at jeg har en bekendt som er taget på sin Puch VZ med sprit i blodet (han har kørekort til det hele ) .
Han er blevet frakendt retten til og må føre lille knallert i 2 år,men der ikke sket noget med det andet,det vil sige manden må køre både mc,45, lastbil/bus og bil endnu, så ja den er sku tricky,men det er sådan reglerne er, ligesom en uden 16 år må køre en Ape 25er uden at ha kørekort Blink med øjet

Det er sådan set nemt nok, kørekort til knallert ligger i en kasse for sig, og resten i en anden kasse. Kommer der et skår i glæden i den ene kasse, går det ikke ud over den anden. Sådan har det været i en uendelighed.

Det nye, efter 19. Januar 2013, er så at knallert kategorien skrives på samme kørekort som resten.
Svar


Forum spring: