08-02-2015, 11:14
(08-02-2015, 01:41)K. Hansen Skrev: Det har du ret i, men har dog set en del med trailer også
Jo jo. Det har jeg også.
Men hvis de her kørte så stærkt med en trailer så er det sindsygt.
75 nye Atk'er (fartfælder)
|
||
08-02-2015, 11:14
(08-02-2015, 01:41)K. Hansen Skrev: Det har du ret i, men har dog set en del med trailer også Jo jo. Det har jeg også. Men hvis de her kørte så stærkt med en trailer så er det sindsygt.
08-02-2015, 12:00
08-02-2015, 12:02
(08-02-2015, 10:33)Jps Skrev: Ja, ialt en lille million til statskassen. Så der kun 599 millioner, igen . H.C. Andersens Boulevard/Langebro har de været flittige ved, det giver en halv mio. om dagen, i fløge Københavns Politi. Man kan undre sig over at de skriver om de tal, når nu de ikke skal gå efter pengene men uheldsstrækninger.. (Der er så sket nogle grimme uheld på den strækning, men det ændrer en fotovogn eller 10, desværre ikke på). (08-02-2015, 12:00)Teddy Skrev: Sindsygt her, men ikke på den anden side af grænsen? Hvori ligger forskellen, udover det lovmæssige? Fordi jeg mener det er sindsygt både her og der. Desuden må de slet ikke køre så stærkt med en trailer.
08-02-2015, 12:47
(08-02-2015, 12:20)barden Skrev: Fordi jeg mener det er sindsygt både her og der. Nu kender jeg ikke de tyske regler for busser, men jeg vil da langt hellere se en stor bus med en lille trailer køre 100 km/t på Autobahn end en lille bil med stor campingvogn ved samme hastighed. Og det sidste, er jo lovligt blot de har det obligatoriske klistermærke på bagsmækken. Fart og alkohol er i øvrigt ca. lige farligt i trafikken, men af en eller anden grund er det sidste i stor grad accepteret af den danske befolkning. Men det var alkohol jo så også, for maaaange år siden.
08-02-2015, 13:00
(08-02-2015, 12:02)Teddy Skrev: H.C. Andersens Boulevard/Langebro har de været flittige ved, det giver en halv mio. om dagen, i fløge Københavns Politi. Man kan undre sig over at de skriver om de tal, når nu de ikke skal gå efter pengene men uheldsstrækninger.. (Der er så sket nogle grimme uheld på den strækning, men det ændrer en fotovogn eller 10, desværre ikke på). Nu har der alle dage blevet kørt stærkt, på den strækning. Der har da også være grimme uheld, især når man kommer fra Sjællandssiden af, og kommer ned til svinget. Der er der en del, der har taget den ind over busholdepladsen og ind i rækværk/mur. Der er for længst blevet lavet om i svinget, så ved ikke om busholdepladsen stadig er der. http://kortlink.dk/fue2
Ivecar plus 2023.
08-02-2015, 14:18
(08-02-2015, 13:00)Jps Skrev: Nu har der alle dage blevet kørt stærkt, på den strækning. Der har da også være grimme uheld, især når man kommer fra Sjællandssiden af, og kommer ned til svinget. Der er der en del, der har taget den ind over busholdepladsen og ind i rækværk/mur. Der er for længst blevet lavet om i svinget, så ved ikke om busholdepladsen stadig er der. Den sidste ulykke jeg husker fra medierne, var kørsel over for rødt med over 100 km/t - med en død fodgænger som resultat. At nogle kører på de midterste baner med 60-65 km/t når der ellers ikke er meget trafik, kan ikke bringe mit pis i kog. Det samme gælder turen op over broen, hvor der er god afstand til cyklister og fodgængere. 60-65 km/t på Langebro, er i øvrigt normen frem for 50. Skal man holde hastigheden, bliver man overhalet til højre og venstre. Politiet selv, kører også for hurtigt. Men det er ikke de små overskridelser, der skaber ulykkerne på det stykke. Så hvorfor de har så travlt med at måle lige netop dér, fatter jeg ikke. Med mindre det netop skulle være for at skrabe penge sammen, hvilket alle meldinger jo går på IKKE er tilfældet. Som i ved, har jeg været aldeles positiv overfor de nye vognes formål, men jeg begynder at tvivle lidt på det egentlige formål. Nå, men de er i vrigt let genkendelige. Forhøjningen på taget, var et krav da de valgte model, netop for at man skulle kunne skelne dem fra andre varebiler. (08-02-2015, 14:18)Teddy Skrev: Den sidste ulykke jeg husker fra medierne, var kørsel over for rødt med over 100 km/t - med en død fodgænger som resultat. At nogle kører på de midterste baner med 60-65 km/t når der ellers ikke er meget trafik, kan ikke bringe mit pis i kog. Det samme gælder turen op over broen, hvor der er god afstand til cyklister og fodgængere. 60-65 km/t på Langebro, er i øvrigt normen frem for 50. Skal man holde hastigheden, bliver man overhalet til højre og venstre. Politiet selv, kører også for hurtigt. Men det er ikke de små overskridelser, der skaber ulykkerne på det stykke. Så hvorfor de har så travlt med at måle lige netop dér, fatter jeg ikke. Med mindre det netop skulle være for at skrabe penge sammen, hvilket alle meldinger jo går på IKKE er tilfældet. Som i ved, har jeg været aldeles positiv overfor de nye vognes formål, men jeg begynder at tvivle lidt på det egentlige formål. Det giver sq da ingen mening.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017 "There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
08-02-2015, 19:38
(08-02-2015, 14:18)Teddy Skrev: Nå, men de er i vrigt let genkendelige. Forhøjningen på taget, var et krav da de valgte model, netop for at man skulle kunne skelne dem fra andre varebiler. Øhh, det er nu kun fordi de er mere bekvemme for hovedhøjden.
08-02-2015, 20:12
08-02-2015, 20:25
Det da ikke fordi det giver bedre ståhøjde, med den 20cm's forhøjning af taget
Ivecar plus 2023.
08-02-2015, 20:43
(08-02-2015, 20:12)Teddy Skrev: Ikke forstået. Hvad har det med det ydre udseende at gøre? Ja du skrev: (08-02-2015, 14:18)Teddy Skrev: Nå, men de er i øvrigt let genkendelige. Forhøjningen på taget, var et krav da de valgte model, netop for at man skulle kunne skelne dem fra andre varebiler Og det er noget vrøvl, at det var et krav at de skulle være let genkendelige. Så skriver jeg at de nye er forhøjet er fordi det er mere bekvemt, da de gamle egentlig havde for lav loft højde. Det er den eneste grund til at de ser ud som de gør. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|