Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor olie til pgo t-rex 150
#1
Har googlet en del uden svar. Inst. Bog siger Motul 5100 10w/40. Tror den er del syntetisk. Kan den køre på fuld syntetisk??. Men findes der noget bedre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan roligt køre på del-syntetisk, vil jeg mene.
Tror ikke du vinder noget ved at køre på fuldsyntetisk. Andet end at lette tegnebogen Blink med øjet.
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#3
Helt ening har kørt mange år på del-syntetisk - det er fint.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#4
En 20/40 olie af en god kvalitet til fornuftig pris så er du godt kørende. Maskinerne er ikke SÅ kritiske at det ligefrem skal være Motul.

De har sikkert en eller anden aftale med Motul, derfor foreslåes den.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
(25-01-2015, 16:21)Russer60 Skrev: En 20/40 olie af en god kvalitet til fornuftig pris så er du godt kørende. Maskinerne er ikke SÅ kritiske at det ligefrem skal være Motul.

De har sikkert en eller anden aftale med Motul, derfor foreslåes den.

20/40. Lyder noget tyk i mine ører.?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
10w-40 gjerne 5w-40 om vinteren.
Svar
#7
Kører kun om sommeren, så det blive 10w40. Må finde den bedste hos THansen, det er jo kun 1L. Så prisen betyder sku ik noget.
Svar
#8
(25-01-2015, 19:05)Mr limited Skrev: 20/40. Lyder noget tyk i mine ører.?

? Kører med en sådan olie i min lille Lifaneser (125CC) det kører den fint med.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#9
(26-01-2015, 18:24)Russer60 Skrev: ? Kører med en sådan olie i min lille Lifaneser (125CC) det kører den fint med.

Det går fint om sommeren men den blir for tykk om vinteren når oljen er kald.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-01-2015, 18:24)Russer60 Skrev: Kører med en sådan olie i min lille Lifaneser (125CC) det kører den fint med.

Jaeh - men er det så ikke fordi Lifaneseren er specificeret til 20/40? I øvrigt en spøjs viskositet, du der har fundet frem til - de fleste er 5, 10 eller 15 sommerviskositet.

Jeg tror jeg vil anbefale OP en ganske ordinær 10W40 delsyntetisk. Om det så skal være en NoName/Bilka ('Vores olie') eller f.eks. en Shell Helix skal jeg ikke blande mig i.


Hvad jeg selv bruger? På Stealthen er det for øjeblikket halvt THansen og halvt Helix. Begge 10W40. CB'en er sendt i vinterhi iført Castrol Power1.

Og begge maskiner har for en tid siden fået en ZX1-kur. Om det er placebo eller ej, ved jeg i sagens natur ikke, men jeg synes selv at Stealthen går nærmest hysterisk godt efter nogen hundrede kilometers indkøring. Ned ad bakke løber den næsten uret ud - og motoren lyder til at ha' det fint med det høje omløbstal, på trods af at den nærmer sig 40.000 kilometer uden nogensinde at have været lukket op.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#11
Tror bare det bliver denne.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar


Forum spring: