Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO krumtap og tuning
#1
Hej Smil

Hvor meget kan PGO krumtap holde til, hvis man sætter 70cc racing cylinder på?
Tænker at det er besværligt at skifte det selv og løber op i flere tusinde kroner at få det skiftet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(20-01-2015, 16:56)H1545 Skrev: Hej Smil

Hvor meget kan PGO krumtap holde til, hvis man sætter 70cc racing cylinder på?
Tænker at det er besværligt at skifte det selv og løber op i flere tusinde kroner at få det skiftet.

Min krumtap holdt 50.000 km, så det burde din også kunne. Men det anbefales, at skifte den. Jeg gjorde det så først da remmen sprang, og krumtapslejerne var på det tidspunkt udskiftningsmoden.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Nu tænker jeg hvor mange RPM den kan tage. Har hørt de kun holder til 12.000 RPM?
Svar
#4
(20-01-2015, 17:09)H1545 Skrev: Nu tænker jeg hvor mange RPM den kan tage. Har hørt de kun holder til 12.000 RPM?

Den holder ikke til racing, de har det med at knække i tændingssiden.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Nu bliver jeg også helt i tvivl om jeg skal have racing eller sport cylle? Ked af det
Sport er vel bare plug & play med lidt indstilling, hvor racing er lidt kraftigere og lidt sværere at indstille?
Hvis PGO kan holde til sport, så er det nok det bedste for mig pt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(20-01-2015, 19:17)H1545 Skrev: Nu bliver jeg også helt i tvivl om jeg skal have racing eller sport cylle? Ked af det
Sport er vel bare plug & play med lidt indstilling, hvor racing er lidt kraftigere og lidt sværere at indstille?
Hvis PGO kan holde til sport, så er det nok det bedste for mig pt.

Hold dig til sport, så er du fri for at skifte tappen/lejerne, de første 50.000 km Grin. De 70-80 km/t, kan stadig nå's. Du skal så bare ikke tæske den, med fuld skrue hele tiden Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Altså jeg har 100km tur/retur til skole hver dag. Tror ikke jeg har tålmodigheden til at nøjes med 60km/t som jeg kører i forvejen Grin
Den har allerede kørt 19.XXX km. Den skal kunne klare at køre 100km hver dag ved 85 km/t.
Svar
#8
(20-01-2015, 19:27)H1545 Skrev: Altså jeg har 100km tur/retur til skole hver dag. Tror ikke jeg har tålmodigheden til at nøjes med 60km/t som jeg kører i forvejen Grin
Den har allerede kørt 19.XXX km. Den skal kunne klare at køre 100km hver dag ved 85 km/t.

Så skal du købe en Runner SP Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Den er jo for fed! Jeg har kigget på den i flere dage Flov 12L tank, en motor der kan klare noget tæsk og super fed ellers. Men sådan en rækker pengene desværre ikke til Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(20-01-2015, 19:31)H1545 Skrev: Den er jo for fed! Jeg har kigget på den i flere dage Flov 12L tank, en motor der kan klare noget tæsk og super fed ellers. Men sådan en rækker pengene desværre ikke til Ked af det

Jeg havde en i kort periode. Den rendte 80 km/t (på speedometeret) i afdroslet tilstand. En større cylinder, så de 90+ km/t indenfor rækkevidde, vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Er det nu ikke også billigere at få sat en ny krumtap på PGOen, så burde den vel holde til noget tæsk?
Svar
#12
(20-01-2015, 19:38)H1545 Skrev: Er det nu ikke også billigere at få sat en ny krumtap på PGOen, så burde den vel holde til noget tæsk?

Jow, hvis du selv gør det, eller kender en der kan. For ellers koster det 5-6-7.000 kr hos en scootermekaniker. Det koster 6.500 kr hos den lokale PGO butik.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: