Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt hjælp til køb af Bærbar til den gamle (min far ;) )
#1
Min fars 6-8 år gamle Acer driller mere og mere, og jeg kan ikke få den til at fungere ordentligt, så er på udkig efter en ny. Jeg havde fundet en Acer på Elgigantens side til 2500 kr. forleden, den koster idag 3500 kr Ked af det.
Acer 1.

Fandt så denne, på Fona's side:
Acer 2.

Er styresystemet (8,1) godt eller dårligt? Det er lidt ligemeget hvad der er af ram og hukommelse, bare den er bedre end en 6-8 år gammel computer Grin Den skal kun bruges til Email, Eboks og lidt surferi på nettet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ville vælge Acer1. går ikke ud fra din far har vildt brug for en tablet også.
Men da Acer 1. har en Intel prossesor og de 4 GB ram som begge har er jo rigeligt fint til den brug du skriver.
Ellers er der jo nok ikke den store forskel på de to maskiner.

Hvis det var mig der skulle ud og finde en Pc til mine forældre og skulle vælge mellem de to faldt valget på Acer 1.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
(20-01-2015, 14:20)Quiks Skrev: Ville vælge Acer1. går ikke ud fra din far har vildt brug for en tablet også.
Men da Acer 1. har en Intel prossesor og de 4 GB ram som begge har er jo rigeligt fint til den brug du skriver.
Ellers er der jo nok ikke den store forskel på de to maskiner.

Hvis det var mig der skulle ud og finde en Pc til mine forældre og skulle vælge mellem de to faldt valget på Acer 1.Grin

Jeg snupper da den tablet i link 2. Hvis det altså bliver den der købes Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(20-01-2015, 14:22)Jps Skrev: Jeg snupper da den tablet i link 2. Hvis det altså bliver den der købes Blink med øjet.

Ja okay tænkte nok den trak lidt i dig. Blink med øjet

Men prossesoren er helt klart bedre i Acer 1. men Acer 2. er da også en fin pc til det han skal bruge den til.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Alternativet (for at spare penge) kunne være at nulstille den gamle computer, og starte forfra med et andet styresystem. Der ligger Vista i min fars, og jeg kunne så lægge Windows 7 Ultimate, ind istedet.

Men vil gerne ha' svar på om Windows 8,1 er bedre i de nye bærbare.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(20-01-2015, 14:28)Jps Skrev: Alternativet (for at spare penge) kunne være at nulstille den gamle computer, og starte forfra med et andet styresystem. Der ligger Vista i min fars, og jeg kunne så lægge Windows 7 Ultimate, ind istedet.

Men vil gerne ha' svar på om Windows 8,1 er bedre i de nye bærbare.

Ja jeg køre selv Win 7 Ultimate. Men de få gange jeg har stifte bekendtskab med win 8,1 har jeg syntes det var forvirrene.
Kunne dårligt finde rundt i det til og starte med, så det tager nok en uges tid til to og vende sig til det.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
(20-01-2015, 14:46)Quiks Skrev: Ja jeg køre selv Win 7 Ultimate. Men de få gange jeg har stifte bekendtskab med win 8,1 har jeg syntes det var forvirrene.
Kunne dårligt finde rundt i det til og starte med, så det tager nok en uges tid til to og vende sig til det.Grin

Så det nok ikke noget for min far (Windows 8,1), for han er blevet glemsom på sine gamle dage (87 år). Hvis jeg har forklaret ham noget omkring det at få billeder i email, så er det hurtig glemt. Også selvom jeg har skrevet det ned, på en seddel. Den forsvinder på mystisk vis, ind i brændeovnen Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Det er jo skrivebordert på 8,1 ligner deres mobil styresystem.

Men jeg ved ikke om det kan ændres til win 7 brugerflade ligesom de andre styresystemer plejer og kunne ændres til at det ligner det foregående styresystems brugerflade.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#9
Jeg må se hvad den gamle siger Smil.

Andre end Quiks, må også gerne komme med en kommentar Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Set et eller andet sted i et ? forum hvor netop folk ønskede at bytte 8.1 med 7 men var ikke muligt da deres pcér var låst til win 8.1. Men skal da lade være usagt om det kan med de 2 modeller her i tråden .
Svar
#11
(20-01-2015, 15:28)tiggi Skrev: Set et eller andet sted i et ? forum hvor netop folk ønskede at bytte 8.1 med 7 men var ikke muligt da deres pcér var låst til win 8.1. Men skal da lade være usagt om det kan med de 2 modeller her i tråden .

Det gælder nok også dem jeg linker til, så. Microsoft har det jo med at finde på narrestreger, så man kun kan bruge deres nye produkter. I dette tilfælde, et bestemt styresystem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Kontakt evt . butikken over nettet hvis di har en chat direkte på salgs siden ala expert og elgiganten de må kunne svare.Blink med øjet
Svar


Forum spring: