Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility 50 ny udstødning
#1
Hej.

Min udstødning har givet op, og jeg kigger efter en ny.
De originale ser ud til at være ret dyre. Findes der lovlige alternativer? Jeg kører på en 30 km/t.
Jeg har kigget på disse:
http://sgnc.dk/product/udstoedning-763/
http://www.mc-importen.dk/reservedele//article/280791
http://www.speedline.dk/da/scooter/udsto...-rp-11984/
Passer de?
Er der evt. forslag til alternative udstødninger?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De skal bare være E mærket Smil
Og de passer, Thansen har en til Stealth, den er billig, men min er knækket en gang og rustet over så den vil jeg nok ikke anbefale.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Der findes ikke lovlige alternativer. Fræk

Leo Vince havde på et tidspunkt en godkendt en, hvilket er den jeg har på, men den sælges desværre ikke længere. :/
Min opfattelse er dog at politiet er ret så ligeglad med om ens udstødning er godkendt eller ej, for jeg er aldrig blevet bedt om at vise noget dokumentation for udstødningen selvom jeg til tider er blevet stoppet steder, hvor motorcykler ikke må køre fordi de blev snydt af lyden. Fræk
Der er nemlig ingen hastighedsforøgelse i forbindelse med skift af lyddæmper på en 4-takts scooter.
Agilityen er, så vidt jeg har på fornemmelsen, ret effektivt begrænset til omkring de 30 km/t i original stand og kan ikke køre hurtigere om man satte et lige rør på i stedet for lyddæmper. Grin

Hvis du dog gerne vil have en original udstødning kan vi måske godt finde ud af at du kan købe en af mig. Smil

Jeg burde have en der kun har kørt lidt over et halvt år liggende i min mors garage, så der burde ikke være vildt meget rust på. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#4
(19-01-2015, 14:41)Baddi Skrev: Der findes ikke lovlige alternativer. Fræk

Leo Vince havde på et tidspunkt en godkendt en, hvilket er den jeg har på, men den sælges desværre ikke længere. :/
Min opfattelse er dog at politiet er ret så ligeglad med om ens udstødning er godkendt eller ej, for jeg er aldrig blevet bedt om at vise noget dokumentation for udstødningen selvom jeg til tider er blevet stoppet steder, hvor motorcykler ikke må køre fordi de blev snydt af lyden. Fræk
Der er nemlig ingen hastighedsforøgelse i forbindelse med skift af lyddæmper på en 4-takts scooter.
Agilityen er, så vidt jeg har på fornemmelsen, ret effektivt begrænset til omkring de 30 km/t i original stand og kan ikke køre hurtigere om man satte et lige rør på i stedet for lyddæmper. Grin

Hvis du dog gerne vil have en original udstødning kan vi måske godt finde ud af at du kan købe en af mig. Smil

Jeg burde have en der kun har kørt lidt over et halvt år liggende i min mors garage, så der burde ikke være vildt meget rust på. Fræk


Leovinces findes stadig din bandit Baddi. Bare i en opdateret version med katalysator Smil
http://www.racing-planet.de/exhaust-spee...L0d_i4966E
Og kommer også med godkendelsespapirer ligesom den oprindelige leovince udstødning Blink med øjet
Svar
#5
(19-01-2015, 17:08)Arbejdsnarkomanen Skrev: Leovinces findes stadig din bandit Baddi. Bare i en opdateret version med katalysator Smil
http://www.racing-planet.de/exhaust-spee...L0d_i4966E
Og kommer også med godkendelsespapirer ligesom den oprindelige leovince udstødning Blink med øjet

Koster så også 1108,34 kr plus portoen så ender nok omkring de 1200 kr.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(19-01-2015, 17:08)Arbejdsnarkomanen Skrev: Leovinces findes stadig din bandit Baddi. Bare i en opdateret version med katalysator Smil
http://www.racing-planet.de/exhaust-spee...L0d_i4966E
Og kommer også med godkendelsespapirer ligesom den oprindelige leovince udstødning Blink med øjet

:O!!!!!!!!!!!!!!

Nu er jeg skam oppe og køre. Grin

Jeg har længe siden set at de fra Leo Vince's hjemmeside har fjernet den jeg har og at den også er forsvundet fra speedlines sortiment.

Inde på Leo Vince står der at der er en ny udstødning til agilityen på vej, så hvis det er den der er jeg da helt oppe og køre! Grin

Jeg elsker den dybe brummende lyd af den Leo Vince frem for den originale lyddæmper, som dæmper lyden meget effektivt. Men jeg har siden jeg puttede den på haft dårlig samvittighed over for miljøet og overvejet om jeg kunne skære katalysatoren ud af en original udstødning og putte på på en måde, men ment at det var for mange penge at bruge på det.
Så, hvis jeg kan få en med katalysator er det da perfekt!!! Grin


Den kommer på ønskelisten med det samme!

Men så får den godkendelsesplade en bedre svejsning, for den rustede ret hurtigt af på den jeg har. Grin


Hehe, har først lige opdaget at den Leo Vince jeg har også kun er godkendt på støjniveau, hvilket er en begivenhed i sig selv, for selv med begrænsningen i åbningen larmede den af helvede til. Grin
Jeg vil dog tro at en katalysator også dæmper lyden en lille smule. Fræk

(19-01-2015, 17:25)Quiks Skrev: Koster så også 1108,34 kr plus portoen så ender nok omkring de 1200 kr.Grin

Versionen uden lyddæmper kostede vist 700 kroner så vidt jeg husker, så det er kun 400 kroner ekstra. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(19-01-2015, 17:26)Baddi Skrev: :O!!!!!!!!!!!!!!

Nu er jeg skam oppe og køre. Grin

Jeg har længe siden set at de fra Leo Vince's hjemmeside har fjernet den jeg har og at den også er forsvundet fra speedlines sortiment.

Inde på Leo Vince står der at der er en ny udstødning til agilityen på vej, så hvis det er den der er jeg da helt oppe og køre! Grin
Den har ellers været at finde længe inde på racing-planet Blink med øjet Den var der også da den gamle udstødning stadig var der Grin
Svar
#8
(19-01-2015, 17:25)Quiks Skrev: Koster så også 1108,34 kr plus portoen så ender nok omkring de 1200 kr.Grin
Den er tilgengæld 100% lovlig at køre med, og man spare stadig lidt ift. den originale udstødning Blink med øjet
Svar
#9
(19-01-2015, 17:49)Arbejdsnarkomanen Skrev: Den har ellers været at finde længe inde på racing-planet Blink med øjet Den var der også da den gamle udstødning stadig var der Grin

Jeg har ikke kigget på ny udstødning længe. Blink med øjet

Har som regel gået direkte ind på Leo Vince's hjemmeside når nogen har spurgt efter lovlige udstødninger, men derinde er den ikke offentliggjort endnu. Fræk

Jeg kan dog se at de sælger selve katalysatoren til kun 66 kroner plus fragt. Grin

Lidt mystisk med så lav en pris, og det får mig da til at tro at det kun er en 2-vejs katalysator, men hva faen. Det er da stadig smart at den også kan købes løst. Grøn grin
Selvom jeg dog ikke tror at det vil gøre min oprindelige godkendt. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej alle.

Tak til alle for input.
Prøver lige med en Silent Pro selvom den ikke er godkendt.
Svar
#11
(21-01-2015, 16:54)p205 Skrev: Hej alle.

Tak til alle for input.
Prøver lige med en Silent Pro selvom den ikke er godkendt.

Jeg køre på en Giantco G-buddy med en udstødning fra en Giantco Stealth og der er stor forskel på udseenet af de to udstødninger.
Der er dog ikke nogen nævneværdig forskel hvis man piller pynten af der skjuler den grimme lille kakkelovns udstødning.

Men det jeg ville frem til var at jeg nu har kørt med den uorginale udstødning i cirka 1 år uden og blive stoppet.
Så længe du ikke sætter en knækpotte eller tun potte på en scooter der ikke er født med sådan en så tror man skal være uheldig for at de stopper en på grund af potten.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: