Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mystisk Baotian
#1
Hej med jer. Har en kammy med en baotian scooter, nyere model, 4 takter. Og den er bare mærklig.

Når den står koldt udenfor vil den ik starte, trækker man den indenfor og lader den stå i 30 min, så starter den fint. Hvilket man godt kunne mistænke automat chokeren for at være skyld i. Og den bliver skiftet i morgen til en anden fra en brugt karburator jeg har liggende til 4 takter i reserve.

Men når den har kørt en lille tur, og den bliver slukket igen, f.eks for at gå ind og handle. Så vil den absolute ikke starte igen, selv om den stadivæk er lunken. Kører man en længere tur, så dør den lige pludselig "baaaaa" og vil igen ik starte, selv om den er varm. Ik så meget som en lille prut i potten, den er bare DØD lige indtil den kommer hjem igen og står i varmen, så starter den fint.

Der er givet karburator sprit fortæller han, jeg har monteret nyt tændrør og der er gnist på røret, jeg har dog ikke kunne undersøge om der også er gnist på lige idet den dør, da det ik er mig der kører på den. Men når den lander hjemme med Falck og jeg fejlfinder på den, så er der gnist, og benzin, kompression, og jeg får liv i den ganske nemt. Efter 30 min i tempereret rum, starter den uden problemer på elstart.

Og jo vacumslangen er også tæt, ellers ville den jo ik give benzin fra benzin vacuumdåsen, og der er massere af benz i karburatoren, det mærker jeg når jeg laver manuelt chocker på karburator med hånden.

Nogle af jer der har oplevet periodisk fejl på tændspole og CDI? Eller måske pickup eller stator?

Nogle der har et bud, for det er mystisk.

Mvh. Rasmus.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(14-12-2014, 16:13)Rasmus L Skrev: Hej med jer. Har en kammy med en baotian scooter, nyere model, 4 takter. Og den er bare mærklig.

Når den står koldt udenfor vil den ik starte, trækker man den indenfor og lader den stå i 30 min, så starter den fint. Hvilket man godt kunne mistænke automat chokeren for at være skyld i. Og den bliver skiftet i morgen til en anden fra en brugt karburator jeg har liggende til 4 takter i reserve.

Men når den har kørt en lille tur, og den bliver slukket igen, f.eks for at gå ind og handle. Så vil den absolute ikke starte igen, selv om den stadivæk er lunken. Kører man en længere tur, så dør den lige pludselig "baaaaa" og vil igen ik starte, selv om den er varm. Ik så meget som en lille prut i potten, den er bare DØD lige indtil den kommer hjem igen og står i varmen, så starter den fint.

Der er givet karburator sprit fortæller han, jeg har monteret nyt tændrør og der er gnist på røret, jeg har dog ikke kunne undersøge om der også er gnist på lige idet den dør, da det ik er mig der kører på den. Men når den lander hjemme med Falck og jeg fejlfinder på den, så er der gnist, og benzin, kompression, og jeg får liv i den ganske nemt. Efter 30 min i tempereret rum, starter den uden problemer på elstart.

Og jo vacumslangen er også tæt, ellers ville den jo ik give benzin fra benzin vacuumdåsen, og der er massere af benz i karburatoren, det mærker jeg når jeg laver manuelt chocker på karburator med hånden.

Nogle af jer der har oplevet periodisk fejl på tændspole og CDI? Eller måske pickup eller stator?

Nogle der har et bud, for det er mystisk.

Mvh. Rasmus.

Start med og tjek om batteriet er faldet sammen (ødelagt) hvis det er tilfældet så skift det ud eller lade det op hvis det bare mangler strøm.
Også få justeret ventilerne så vil jeg tro den starter og køre fint.
Det kan selvfølig være noget andet men det plejer og være en af de to ting der plejer og være skyld i når min 4 takter strejker.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Det var da en ide. Men har været der. Ventiler er justeret og der er monteret et nyt 11Ah 12V batteri. De 2 ting er helt iorden. Og teknisk set har de 2 ting intet af gøre med at den bare død efter 10 min.

Mvh. Rasmus.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#4
(14-12-2014, 17:15)Rasmus L Skrev: Det var da en ide. Men har været der. Ventiler er justeret og der er monteret et nyt 11Ah 12V batteri. De 2 ting er helt iorden. Og teknisk set har de 2 ting intet af gøre med at den bare død efter 10 min.

Mvh. Rasmus.

Der er jeg uenig, ventilerne kan godt give de symptomer, hvis de trænger til at blive stillet. Men da du jo siger de er stillet er det nok ikke det. Hvad har du stillet dem til?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Prøv at tjekke tændkabel, min datter havde en hvor tændkabel var meget stiv, og ledningen var knækket inden i kablet.
Den var meget svær og starte, men når den kom igang kørte den fint nok, indtil næste gang den skulle starte.

Det var som om at strømmen nogle gange kunne springe, imellem der hvor kablet var brudt, og så starte.
Den var nemmere at starte om sommeren end om vinteren, problemet forsvandt da jeg skiftede til et nyt tændkabel.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ventiler giver ikke sådanne symtomer. Enten står de for stramt og kompression og forbrænding fiser ud af den ventil der er for stram, og det ender med den brænder en ventil af, og smadre stempel, cylinder og topstykke. Og er de for slappe så tikker den, men kører egentligt ok, det larmer bare. men de er stillet til 006 med de helt rigtige søgerblade.. Har haft rigtigt rigtigt mange 4 taktere. Men det her er sgu forvidere gående.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#7
Ja jeg mistænker også spole og kabel. Der er købt en ny hjem fra Letland til 103kr. Om det så ik er det, så er der ingen skade sket i at få det skiftet.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#8
Her ses symtomer på for stramt stillet ventiler. Fik den scooter kastet i nakken, ejer kunne ikke finde ud af hva der var galt, ej heller adskille den, pga kæden.

   
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#9
Men nu gidder jeg ik skilde karburator og luftfilter af flere gange for at manuelt lave choker på den længere. Så har hjemmefusket et choker spjældhus der kommer på, så kan han selv lave choker på den.

   

   
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Rasmus.

Du kan skifte ud af alt muligt mellem himmel og jord, samt justere ventiler til de visner, men løsningen, tror jeg er denne:
http://www.speedline.dk/da/scooter/karbu...-nk200-01/

De karburatorer som de fleste kinesere leveres med fra fabrikken er elendige. Startvanskeligheder og mærkelig opførsel er typisk for dem. Jeg har selv en Sprint, som var ligeså underlig og uforudsigelig som din, så jeg valgte netop denne løsning. Nu starter den altid og den trækker som en Ferrari (aarh okay) men den kører i hvertfald rigtig godt Cool

Mvh. Torben
Svar
#11
Der var en helt logisk forklaring. Når man bruger karburator sprit er det vigtigt at læse på dunken. 2 gange en hættefuld sprit til 5L benzin er jo bare ik nok. Efter jeg fandt ud af dette og fik hældt 150ml i tanken. Så forsvandt problemet øjeblikkeligt. Blink med øjet. Altså altså.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
#12
(15-12-2014, 21:38)Rasmus L Skrev: Der var en helt logisk forklaring. Når man bruger karburator sprit er det vigtigt at læse på dunken. 2 gange en hættefuld sprit til 5L benzin er jo bare ik nok. Efter jeg fandt ud af dette og fik hældt 150ml i tanken. Så forsvandt problemet øjeblikkeligt. Blink med øjet. Altså altså.

Ja der er lidt forskellige blandings forhold afhængig af hvad mærke kaburatorsprit man køber så det er vigtigt at læse på dunken.

Men det har sgu da ikke været så koldt at det burde ha den store betydning, andet end om morgnen da vi jo ikke rigtigt har dagsfrost endnu.
Men nattefrosten har jo stor betydning om morgnen.Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: