Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mystisk Baotian
#13
Når du giver gas på din lovlig karburator, begynder motor at tage omdrejninger og suge, når det er tæt på frost og det er meget fugtigt. Den her luft bliver suet igennem venturien og den forsnævring der er orginal karburatoren mellem fladspjæld og vacuumspjæld. der igennem får luften en hævet luft hastigheden. Kombiner det med benzin, som når du får benzin på fingerne, " føles koldt" spec hvis du blæser over der. Hævet luftfart, benzin og meget kold og fugtig luft. afkøler karburator så meget at den bliver underafkølet til minus grader, og den fugt i luften der bliver suget igennem med så højt fart der er +/-3 grader, begynder at danne rim i karburator, pga temperatur forskellen.

Den ring af rim der afsættes der på den underafkølet karburator venturi, den fryser og bliver tykkere og tykkere, og jo større indsnævring der er frosset fast, jo mere fart kommer der på luften, " luftfarten stiger pga vacuum forøges " " fordi hullet har ingen volume længere" og det selv accelererer til hvor der tilsidst så sidder en prop, eller en indsævnring i, en "is ring ". Først så prutter den, tager kun ½ gas og så dør den. Lader man den så stå, eller trækker den indenfor så den kan tø op igen. Så starter den fint, og kører fint, indtil der kommer is i den igen.

Den her er bare meget slem til det, men den har også orignal karburatoren på. Har bestilt en ny 19mm fra tyskland til den uden indsnævring. For den anden 4 takter her kører med den 19mm og 72cc og den laver ik is, på samme måde, den skal dog have sprit, men kører upåklageligt.

Jeg kan ikke ændre på de 3 af faktorene, men den 4. farten på venturien. Den kan jeg ændre ved at montere en større karburator, og det virker på den anden 72ccm. så på en 50cc må det sænke farten på venturi betydeligt, og så kører den nok også lidt bedere med større sugehul.


Men er der først frost vejr, så er luftfugtigheden ik ret høj og chancen for karburator is er ik så stor. Men lige det vejr vi har nu er værst.

Og ny spole monteret, og det gav synligt mere grinst fra ny spole. Så den kan nu også starte på elstarten selv om den har stået uden for hele natten.

Og tager man så min vandkølet 2 takter, så kører det bare uden sprit, starter promte og kører perfekt. hvor er jeg glad for jeg har 2 takter, hvis jeg kikke bort fra benzin økonomi.
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: