Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Hvis du bliver skarp til det så har jeg et par potter jeg på et tidspunkt godt vil have carboniseret, mod betaling selvfølgelig
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
05-12-2014, 03:26
(Dette opslag var sidst ændret: 05-12-2014, 03:26 af Baddi.)
(04-12-2014, 19:46)Russer60 Skrev: Har besluttet mig for IKKE at "lege" med dvs at jeg nok køber noget der ligner og som i alle tilfælde er pænere end det dypfolie jeg har nu, nemlig dette:
http://www.easycomposites.co.uk/Category...Sheet.aspx
Tror det rigtige produkt vil være FOR bøvlet at arbejde med der hvor jeg vil bruge det og der kommer dette ind som en bedre løsning tror jeg. Dog ville jeg gerne have lavet mine potter om med carbon men det kræver mere end jeg har evner til tror jeg. Ihvertfald nok til at jeg ikke tør binde an med det.
Det var da faktisk en god idé nogen har kommet med med at putte en klæber bag på kulfiber.
Det gør godt nok ens skjolde tykkere og tungere når det blot lægges udenpå, men i mange tilfælde er det jo ikke det kritiske punkt. Så hvis bare det får den rette effekt, så er det jo super.
Det eneste jeg kan betvivle med det, er så om det også gør, da det der giver "3D-effekten" så vidt jeg har forstået er det at fiber vævet jo er trediamensionelt i modsætning til et print på et folie, men også at der så ligger det her lag af gennemsigtigt resin over.
(04-12-2014, 19:49)Russer60 Skrev: Hvis du bliver skarp til det så har jeg et par potter jeg på et tidspunkt godt vil have carboniseret, mod betaling selvfølgelig
Lige nu i december har jeg hverken tid eller penge til at overveje den slags, men jeg har sat mig for at lære det så snart så muligt for racerbilen skal samles i april og jeg er næsten færdig med den komponent jeg indtil videre har arbejdet på og så kan jeg jo lige så godt lære at arbejde med kulfiber, så jeg måske kan være med til det, når skroget skal laves.
Men jeg skal nok sige til når jeg på et tidspunkt når der, hvor jeg stoler nok på mine evner til at gøre det for andre.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(05-12-2014, 03:26)Baddi Skrev: Det eneste jeg kan betvivle med det, er så om det også gør, da det der giver "3D-effekten" så vidt jeg har forstået er det at fiber vævet jo er trediamensionelt i modsætning til et print på et folie, men også at der så ligger det her lag af gennemsigtigt resin over.
Der er skam struktur i carbon folie (måske med undtagelse af de billigste, som bre er dårlige efterligninger). Det er et spørgsmål om blæk type og mængde. Samme metode bruges til f.eks. t-shirts eller fødselsdagskort hvor man kan mærke en forhøjning der hvor trykket er.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(05-12-2014, 14:36)Teddy Skrev: Der er skam struktur i carbon folie (måske med undtagelse af de billigste, som bre er dårlige efterligninger). Det er et spørgsmål om blæk type og mængde. Samme metode bruges til f.eks. t-shirts eller fødselsdagskort hvor man kan mærke en forhøjning der hvor trykket er.
Det folie jeg har set, som muligvis kan være billige versioner, har været ret uimponerende.
Det jeg synes ser fedt ud ved kulfiber er at det har en glat og blank overflade og at man så kan se en trediamensionel struktur inde i materialet og altså ikke som sådan på overfladen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".