Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-11-2014, 18:38)Jps Skrev: Begge mine Honda'er, sagde ikke meget i lovlig stand. Det var noget andet, når plumben blev pillet ud . Og jeg vil stadig tro at det er muligt, at få lavet en begrænsning, der ikke mærkes på de moderne 4taktere.
Det er ikke bare muligt, men også meget nemt. Med den elektroniske styring af tænding der er på indsprøjtningsmaskiner (som stadig udgør en ret lille del af nye motorer) kan man præcis som med CDI'erne blot flytte tændingen over et eller andet omdrejningstal og bum, så er effekten begrænset over dette omdrejningstal. Jeg vil tro at den noget mere mærkbare måde med kun at give benzin hver anden gang netop har til funktion at gøre den mere mærkbar så man undgår at brugeren kører på begrænsningen.
Blandt andet bør det bemærkes at udstødningsgassen er varmere når man rykker tændingen senere i arbejdstakten og det derfor er mere skadeligt for udstødningsventilen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(29-11-2014, 18:59)Baddi Skrev: Det er ikke bare muligt, men også meget nemt. Med den elektroniske styring af tænding der er på indsprøjtningsmaskiner (som stadig udgør en ret lille del af nye motorer) kan man præcis som med CDI'erne blot flytte tændingen over et eller andet omdrejningstal og bum, så er effekten begrænset over dette omdrejningstal. Jeg vil tro at den noget mere mærkbare måde med kun at give benzin hver anden gang netop har til funktion at gøre den mere mærkbar så man undgår at brugeren kører på begrænsningen.
Blandt andet bør det bemærkes at udstødningsgassen er varmere når man rykker tændingen senere i arbejdstakten og det derfor er mere skadeligt for udstødningsventilen.
Man kan sg* da heller ikke skrive noget, uden at du kommer med en alenlang forklaring, som man (næsten) ikke fatter en ski' af
. Kom igang med at få lavet en motor der kører uden bøvl, trods begrænsningerne
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(29-11-2014, 20:55)Baddi Skrev: Dem er der lavet masser af.
Enhver GY6 motor med karburator vil leve op til dine krav. Ikke så meget grund til brok der.
Det jo en kinesermotor :P
. Nå nok om det. 2takts motoren holder jo nok et par år endnu, vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-11-2014, 21:43)Jps Skrev: Det jo en kinesermotor :P . Nå nok om det. 2takts motoren holder jo nok et par år endnu, vil jeg tro.
Ja det er muligt.
En lovstramning på det område sker her på egnen sjældent uden at det er det samme i samtlige EU-lande og det at tage noget gennem EU tager relativt lang tid, så vi får nok at vide i god tid før, hvis der ellers er nogen der gider holde øje med det.
En lovstramning fra eks. 2016 vil dog blot betyde at der ikke kan importeres nye to-taktere efter det år. Eksisterende maskiner er stadig lovlige og dem er der jo tonsvis af, så hvis man af den ene eller anden grund skulle have lyst til to-taktere skulle det ikke være et problem.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".