Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pillet begrænsning - Hakker og sprutter
#1
Hey folkens.

Jeg har lige pillet 2 begrænsninger, på min Generic trigger.

Gear begrænsning så den har 6 gear.
Plumben i forrøret.

Til og starte med kørte den ret godt og trak fint, men efter en halvanden kilometer med bundgas "bremsede" den ligesom op og var ved og gå ud. Satte den i frigear lige i 10 sekunder og prøvede så igen, der hakkede og spruttede den helt vildt, og trak ikke rigtigt.

Håber der er nogen der kan hjælpe Smil


Frederik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne tyde på den har lavet en varmesætter, når den har kunne starte efter kort tid igen og ik rigtig vil trække.
Mener og kunne huske fra mine unge dag, at når vi pillede plumpen, skulle den også have mere benzin.

Er den nem og skifte gear eller er det blevet vanskeligere, for så kan det også måske være derned fejlen ligger.
Men nok ik andet for, end du må have hatten af den og tjekke cylinder / stempel.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Den hakker og sprutter nu konstant da jeg kørte her igen i morges. Hmm.
Svar
#4
Er svært bange for du har brændt stempel og cylinder, hver gang du ændre noget skal du være opmærksom på dit blandingsforhold, prøv at hive røret ud og se farven, den skal være kaffe farvet, er den lys grå er du på spanden. Du har givet den større mulighed for at komme af med udstødningen hvilken resultere i en mager blanding, og især på en 2t er det skidt da den både bruger brænstoffet til at smørre og køle med.

http://www.tenere.dk/Artikler/t%C3%A6ndr...C3%B8r.htm
Svar
#5
Men har lige kørt hjem på den nu, 1,5 km og der hakkede den kun til at starte med, og den burde vel ikke stadig kunne køre hvis det hele er brændt af.

Generic har en ret stor standard dyse, og mistænker muligvis at det er den begrænsede CDi?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis den har kørt for mager/varm mister den kompressionen da stempel, cylinder, og ringe er blevet unødigt slidt pga manglende smørring og for meget varme. Havde en kammerat der satte et forkert tændrør på hans Yams TDR125 og den kunne godt kører selv om den havde brændt hul i toppen af stemplet, ikke godt, men den kørte.

Men hvis det bare er din CDI er det jo nemt nok, var bare at du var opmærksom på blandingen når du ændre noget.
Svar
#7
Jeg har købt den dyse jeg vil smide i.

Det er bare en ret besværlig knallert at arbejde med synes jeg, kan ikke rigtig komme ind til kaburatoren..
Svar


Forum spring: