Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Min PGO-Trex har kørt godt 8000 km, har dog selv kun haft den de sidste 250. Jeg oplevede den anden dag da den var helt nede på E (empty) på benzin måleren og jeg tankede den op, at den kun ville have lidt over 2L inden den selv stoppede og mente den var fuld. Jeg startede dyret og då gik den op på ca. 4/5 fuld på måleren. Fik et tip at jeg ikke skulle putte hanen helt så langt ned, hvilket jeg gjorde ved anden tankning, og denne gang gik den også helt op på F(full) eller måske enda lidt over max på måleren.
Nu har jeg kørt ca 40 km siden da, og den har ikke rykket sig ned af, står stadig på F, nogen ide om hvad det kan skyldes? Ville ikke være så fedt at løbe tør på vej til arbejde pga. min måler siger f.eks. halv tank hvis den næsten er tom
Tak på forhånd
Timo
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 144
Tråde: 14
Tilmeldt: Jul 2006
Benzin måleren på min T-Rex 110 er også temmeligt upræcis. Jeg gætter på at det er en designfejl.
Normalt notere jeg bare (på mobilos) antal km når jeg tanker og så passer det med at den skal have benzin igen lidt inden den har kørt de 200km.
Det med at pilen ikke rykker sig de første par km kan jeg også nikke genkende til. :roll:
/stoiss
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)
PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Jeg har ikke lige mulighed for at lave det nummer, SLK har omtalt. Jeg har derfor affundet mig med, at min viser fuld de første ca. 110 km, for derefter at falde jævnt mod E i løbet af de følgende ca. 100 km.
Derefter har jeg så en reserve på 20-40 km. (20 er set og min økonomi er bedre i dag!)
Alt sammen på en tank der minimum indeholder 5,25 liter når fyldt til pladen i påfyldningen.
(Jeg har en gang påfyldt 5,24 liter.
hock: Uden at være kørt tør vel at mærke!)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Alle de scootere jeg har haft, har kørt længe med viseren stående stille, indtil den pludselig gik ned til minimum. Det samme gælder Nrg'en, men hvis man tripper sine km, ved man jo hvad der er tilbage.
Mange ældre biler og mc'er gør akkurat det samme, det er noget med den mekaniske flyder, der ikke er så fintfølende som den måske burde være.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg bruger en pind med mærker, ligssom på en fiskekutter, det er et helt sikkert system
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Futte.com Skrev:Jeg bruger en pind med mærker, ligssom på en fiskekutter, det er et helt sikkert system
Samme længde som dem til kutterne?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Lund Skrev:Samme længde som dem til kutterne?
LOL da! Nej ikke helt
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Futte.com Skrev:LOL da! Nej ikke helt
Ja man kan da aldrig vide, folk herinde har til tider sære påfund 8)
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Ja man kan da aldrig vide, folk herinde har til tider sære påfund 8)
Og det er der ikke noget galt i.
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Jps Skrev:Og det er der ikke noget galt i.
Tværtimod, det er en livsstil.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.