Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco venus går ud efter 1 sekundt
#1
Hej BS.

Min Venus fra 1997 har her til morgen opført sig sært. Jeg kørte fint på den i tre minutter hvorefter den gik ud mens jeg kørte - Gassede mens den gik ud.

Herefter prøver jeg at tænde for den igen. Det er som om den lige får fat i et halvt sekundt så går den ud igen, så kører starteren bare i ring, som om den prøver at tænde en død motor.
Prøver jeg igen efter 15 sekunder sker det samme.

Knallerten står altid låst i et kælderrum når jeg ikke bruger den, så jeg tænker ikke det er pga en kold motor eller fugt.

Jeg trak knallerten hjem og tjekkede de hurtige ting som kabler, snavs, tændrør, gnist. Alt så korrekt ud. Men samme problem fortsatte. Så pillede jeg karburatoren af og satte den på igen for at lige tømme den for benzin (i tilfælde af at den var druknet). Stadig intet.

Den har lavet samme problem én gang før for 3-4 måneder siden, hvor den pludselig godt gad at tænde efter 20 minutter. Og siden har den kørt fint ind til idag.

Den har stået ca 3-4 timer nu og problemet fortsætter.

Nogen forslag til hvad fejlen er og hvad jeg kan gøre?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja hvis der er gnist på tændrøret og starteren virker så kunne det tænkes det måske var ventilerne der trænger til og blive justeret.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
(23-11-2014, 11:51)Quiks Skrev: Ja hvis der er gnist på tændrøret og starteren virker så kunne det tænkes det måske var ventilerne der trænger til og blive justeret.

Hvor stor er chancen for at det er ventilerne? Smil Det er bare lidt omfattende for mit vedkommende at justere dem :P

Justerede dem dog i sommers, da der var noget andet, som drillede.
Svar
#4
(23-11-2014, 17:34)mrr Skrev: Hvor stor er chancen for at det er ventilerne? Smil Det er bare lidt omfattende for mit vedkommende at justere dem :P

Justerede dem dog i sommers, da der var noget andet, som drillede.

Kan desværre ikke garentere at det er ventilerne, kun at det kunne være dem der drillede.
Det kan jo desværre være mange ting.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Får den benzin?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hmmm. Pillede karburatoren af, i tilfælde af den var druknet????

Hvordan har indsugningsstuden det og er tændrøret vådt eller tørt??.
Kan godt være ventil/ventilerne, hvis der er kommet noget koks eller andet som gør at den / de ik lukker ordentligt.

Har du prøvet og holde hånden for karburatoren og starte, for og se om den suger eller ik suger??.

Hvordan er oliestanden på den, mere at du ik har fået kørt den tør for olie.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
(23-11-2014, 18:10)Quiks Skrev: Kan desværre ikke garentere at det er ventilerne, kun at det kunne være dem der drillede.
Det kan jo desværre være mange ting.

Nej Smil Må prøve ventilerne. Må indrømme jeg kun har stillet dem en gang før, hvor det var min første gang. Så kan være at jeg har gjort det forkert.



(23-11-2014, 21:19)emil-jensen Skrev: Får den benzin?
Det vil jeg mene siden den tager fat i et kort sekundt.


(23-11-2014, 22:10)Tempo Skrev: Hmmm. Pillede karburatoren af, i tilfælde af den var druknet????

Hvordan har indsugningsstuden det og er tændrøret vådt eller tørt??.
Kan godt være ventil/ventilerne, hvis der er kommet noget koks eller andet som gør at den / de ik lukker ordentligt.

Har du prøvet og holde hånden for karburatoren og starte, for og se om den suger eller ik suger??.

Hvordan er oliestanden på den, mere at du ik har fået kørt den tør for olie.
Færre tekniske termer Grin Prøver at svare dog:
- Jeg læste et sted, sidst jeg havde nogle problemer med knallerten, at karburatoren på en venus kan drukne. Går ud fra at det betyder den har fået for meget benzin, at der er kommet noget op forbi tændrørsnålen. Tænker ikke den tager skade af at blive tømt for benzin.

Tændrøret har det fint. Det var ikke tørt, og gav fint gnist. Tænker dog at prøve et andet tændrør, som måske kan tåle det kolde vejr bedre. Nogen forslag?

Mht indsugning. Er det lille rør, som går til t-stykket, (som også går fra ventil og fra tanken)? Selve røret har siddet fint på.

Har ikke tjekket olien i lang tid. Det må jeg lige gøre Smil Det var fint dog for 3-4 måneder siden.
Hvad kan det have af konsekvenser hvis oliestanden er for lav/høj?
Svar
#8
Så kan den ikke køle og smørre motoren.
Jeg har før haft problemer med at der hvor benzinslangen sidder fast på karburator.
har været sovset/kalket til Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Har du forresten tjekket, om denne her er intakt eller blevet hård.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...520414178/
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(24-11-2014, 13:18)Tempo Skrev: Har du forresten tjekket, om denne her er intakt eller blevet hård.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...520414178/

Den har det helt fint. Købte en ny for et par måneder siden.
Svar
#11
Inden jeg gør noget, vil jeg lige uploade lyden af hvordan det lyder når jeg prøver at tænde for knallerten.

http://tinypic.com/player.php?v=29bc8t4%3E&s=8

Den får fat i meget kort tid hvor den går ud igen. Venter man 1 minut siger den sådan igen, hvor den får kort fat og går ud igen. Siger dette jer noget?
Svar
#12
Ingen forslag? Ked af det
Svar


Forum spring: