(26-11-2014, 16:04)Baddi Skrev: Det var da nogle dejligt fancy fælge og den udstødning ser da heller ikke helt tosset ud.
Mare ærgeligt jeg kan se at plastikken på passagerfodstøtten er knækket, men det er så udsat på en agility at det desværre er meget normalt at det er knækket der.
Jeg skulle jo alligevel i gang med maler sprøjten og fælgene så MEGET trætte ud, og det hele får en byge orange.
Ja fodbrædtet er ødelagt, kan se tanten har det, men 600 bops på en knallert der er max 2k værd, njaa.
Næste må blive at lave en bøsning så kick starteren kommer til at virker igen, nægter at købe et nyt skjold til 1200kr. Tror starteren "stjæler" spændingen fra cdi'en trods nyt batteri, om det så er fordi den er små defekt kan jeg ikke rigtig afgøre.
Nå en mindre update, starteren var gået i pakningen så den var kommet vand ind og den nederste kul-fjeder var svært rusten, udskiftning og smørring hjalp dog stadig intet.
Tror lige jeg prøver at slibe ventilerne inden jeg køber ny tændspole.
Fandt ud af at den der sære grønne ledning med stik der hang på siden af CDI enhenden var til og fra kobling af begrænsningen
(08-12-2014, 11:25)Thomas R Skrev: Nå en mindre update, starteren var gået i pakningen så den var kommet vand ind og den nederste kul-fjeder var svært rusten, udskiftning og smørring hjalp dog stadig intet.
Tror lige jeg prøver at slibe ventilerne inden jeg køber ny tændspole.
Fandt ud af at den der sære grønne ledning med stik der hang på siden af CDI enhenden var til og fra kobling af begrænsningen
Ved at være lidt træt af den
Kan du ikke tage et billede af den sære grønne ledning?
Normalt har man på Kymco Agility savet et hak med en nedstryger i CDI'en for at få begrænsningen væk, så nu er jeg lidt nysgerrig.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
08-12-2014, 14:25 (Dette opslag var sidst ændret: 08-12-2014, 17:53 af Thomas R.)
(08-12-2014, 12:00)Baddi Skrev: Kan du ikke tage et billede af den sære grønne ledning?
Normalt har man på Kymco Agility savet et hak med en nedstryger i CDI'en for at få begrænsningen væk, så nu er jeg lidt nysgerrig.
Det skal jeg nok, det er bare en grøn ledning der kommer ud af CDI'en, et han og et hun stik af de runde og så ind igen. Havde godt set det med saven.
Og der kommer ca 100% extra rpm på den lille fyr når man afbryder forbindelsen. Hvis den nogensinde kommer til at starte selv blive den sat til en gammel alarm jeg har, og så over start-spær. Aktiv "alarm" 30km/h, deaktiveret 60km/h med et tryk på fjernbetjeningen, se det er sq da smart, så kan man snige rutine tjekket på rullen igennem med bravur
Nu med Billede.
Nu med frisk målt tændspole og hætte, virker til at være ok. Så godt som man nu kan ohm måle en spole..
Så det er nok noget manglende kompression, ringe eller ventiler.
Det er godt nok overraskende!
Det er første gang jeg nogensinde ser sådan en CDI.
Kymco Agility har en CDI der kører på jævnspænding i stedet for vekselspænding, som mange andre gør, og sådanne CDI'er med kontakt til en intern begrænsning er uhyre sjældne.
Størrelsen og målene ligner umiddelbart den originale og bogstaverne leder også min tanke derhenad. Jeg kan dog ikke lige umiddelbart finde nogen af de originale CDI'er jeg har liggende, så jeg kan ikke se om det er det samme der står på mine.
Ved du hvornår den er produceret?
Eller hvornår den er indregistreret første gang?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
Nå lige en update, var efterhånden blevet lidt træt af at jeg ikke lige kunne lure hvorfor den ikke ville starte på el start, selv med bil batteri (72AH) nægtede pisset pure at starte når helt kold.
Nå af med variator skjoldet og en boremaskine på krumtappen og skidtet starter med det samme, så jeg må vel fået taget mig sammen til at lave kick starteren, og måske købe en ny starte, for resten virker tydeligvis fint.
Starter perfekt med den nye starter, desværre gad jeg ikke pille skjoldet af og måle men købte bare det til 12" hjul, det resulterede i at jeg nu har et ny variator skjold der er for langt ..