Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sym Mio variator problem, eller måske cdi
#1
Jeg har en SYM Mio som jeg købte brugt i sommers.
Den har nu ialt kørt ca 9500 km.
Den gang kørte den ca 35 kmt, og hakkede en del i det, jeg halverede så tykkelsen på skiven,
og den kom til at køre som en drøm, ca 42 kmt.
Kørte sådan i ca 3 mdr.

Pludselig tog fanden ved den en dag og den kørte ca 55 kmt, jeg troede så at det var fordi skiven var knækket over og forsvundet, da den nu kun var ca 2mm tyk.
Jeg skilte det ad og alt så fint ud, rullerne er helt runde, samlede det igen og den kørte elendigt, ca 35 kmt og variatoren ryster.

Nu er det skilt ad igen og alt ser stadig fint ud, samtidig er den bagerste kobling og variator også skilt ad og efterset.
Remmen ser også fin ud.
Den kørte så igen godt ca 5 km og så begyndte det at ryste i varioen og nu er vi igen på ca 35kmt.
Kan det være cdi en ?
Tændrør ?
Min tanke går herpå manglende omdrejninger.
Nogle som har prøvet noget lignende.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tjek tændrør, hvilke ruller, Hvor mange gram? Remmen må ikke komme under 16.5 MM. Husket at presse remmen ned mellem skiverne bagpå?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
Det er standart ruller, kender ikke målet på remmen. Men holder vejret lige nu, da den har kørt som smurt i dag.
Kan dog mærke at den er hurtig op til 30 kmt tøver lidt ved 35 kmt for derefter, at stige til ca. 40 kmt.
Det er nok lige der den tøver, noget var gået galt.
Svar
#4
Tjek rem skiverne, de skal være alt plane/glatte men dejligt den køre nu.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
Her til morgen tog fanden igen ved scooteren, og den steg helt vild I omdrejninger, og kørte igen ca 55 kmt.
Nu tænker jeg så at mon det er cdi ens omdrejnings begrænsning som fejler ?
Eller er der en pickup som måler omdrejningerne som fejler ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Cdi kan godt være strøget og fucker.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
Jeg vil sige at det lyder som om at den tager næsten dobbelt så mange omdrejninger som den plejer ved fuld gas. Samtidig tager den nu gas over hele håndtagets vandring.

Før lød det som om at noget begrænsede den ved omkring halv gas. Jeg kan se i reparationshåndbogen på nettet, at den har en pulsgenerator ved svinghjulet.

Jeg går ud fra at den bestemmer hvornår tændrør skal gniste. Og måske også, kan fortælle cdi hvor mange omdrejninger motor kører med. Så hvis den er defekt, går jeg ud fra at scooter slet ikke vil køre. Korigerer mig hvis jeg tager fejl Smil
Svar
#8
Det med tændrøret er rigtigt, siger hvornår den skal gniste.
Men rens karburatoren, tjek for falsk luft.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#9
Testede lige med en omdrejningstæller på svinghjulet i dag.
10200 o/min ved fuld gas, mon det ikke lige er i overkanten for en 4 takter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lyder voldsomst hos mig, men mon ikke nogle af de andre kloge hoveder ved lidt mere om det end mig, er mest i 2takter men har lavet en 4takter med motor fejl og knast fejl.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#11
Er nu blevet en del klogere på problemet.
Købte en ny cdi til en knallert 25, det skulle jeg aldrig have gjort, den kørte kun ca 20 kmt.
Byttede den så til en 30er cdi, og nu kører den igen ca 35-40 kmt, så det var sku begrænsningen i min cdi som var røget.
Men nu vil jeg prøve og se om jeg kan få fat på en cdi til en 45er, da jeg syntes at min mangler omdrejninger, når den skal trække op ad stigninger, håber her på at få flere omdrejninger på, og så drosle variatoren til ca 40 kmt med en skive.

Har iøvrigt nu en billig "ubegrænset" cdi til salg.
Svar


Forum spring: