Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvorfor er kineserne så billige?
#1
Hej med jer

Jeg er på jagt efter en ny scooter 45. Efter at have surfet en del på nettet og set på de sædvanlige scootere peugeot, yamaha, vespa mm faldt jeg over et link til en side med BILLIGE kinesiske 4-takts scootere.

Her kan jeg ikke lade være med at undre mig over, hvorfor disse kinesere koster under halvdelen af deres europæiske kollegaer.

Hvad er årsagen til denne store prisforskel?
Er kvaliteten også kun halvt så god?

Jeg ser frem til at høre fra jer!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej Henrik.

Pris og kvalitet hører som regel sammen. Og så får de kinesiske arbejdere, jo næsten ikke noget i løn.(1000-1500 kr pr. måned, vil jeg tro ) for en 10-12 timers arbejdsdag, 6-7 dage om ugen.
Svar
#3
Som Jps skriver, så er kvaliteten langt fra så god på en Listo/Pexma osv. som en typisk Peugeot scooter.
Men dette betyder altså ikke at kvaliteten er så dårlig at det ikke er brugtbart til prisen, og at man ikke kan have glæde ud af den billige kineser scooter, for det kan man sagtens.

Kineser scooterne er ofte meget mindre, så vær sikker på at du kan sidde på en (kender ikke din højde).
Ellers er det bare at komme ud og prøvekøre nogle scootere Blink med øjet
Svar
#4
Stig Sørensen Skrev:Som Jps skriver, så er kvaliteten langt fra så god på en Listo/Pexma osv. som en typisk Peugeot scooter.
Men dette betyder altså ikke at kvaliteten er så dårlig at det ikke er brugtbart til prisen, og at man ikke kan have glæde ud af den billige kineser scooter, for det kan man sagtens.

Kineser scooterne er ofte meget mindre, så vær sikker på at du kan sidde på en (kender ikke din højde).
Ellers er det bare at komme ud og prøvekøre nogle scootere Blink med øjet

Ja og så kan man jo få 2-3 kineserscootere for en 1 japaner/taiwaner's pris. Griner
Svar
#5
Selvfølgelig er der forskel på kvaliteten på en scooter til 6500.- og en til 17000 kr. -Men om den dyre så er 10500kr mere værd i kvalitet, det mener jeg så ik.
Men inden du køber en Listo, så prøvekøre en. Specielt hvis du kender en som har en, hvor begrænsningerne er fjernet - Den kører nemlig meget bedre uden, og snakker ikke kun hastighed her, også komfort og lyd osv

Men ellers kan jeg kun tale for mig selv, og sige at jeg er mere end glad for min Listo scooter - prisen taget i betragtning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu skriver I, at de er gode til prisen og at man får meget for pengene.

Kvaliteten er dog også dårligere på kineserne end på de dyrere scootere, men hvad mener I med det?
På hvilke punkter adskiller de billigere scootere sig fra de dyrere? Levetiden?

Nu skriver Kim Sørensen, at scooterne kører bedre uden begrænsninger, men er det ikke ulovligt at fjerne disse begrænsninger også selvom man holder sig til de 45 km/t?
Svar
#7
Altså kvaliteten er ikke på højde med dyrere scootere men heller ikke 10.000 dårligere. Og jo det er ulovligt, men det er sådan de fleste herinde kører. Ikke bare på grund af tophastigheden, men også den øgede benzinøkonomi og bedre optræk. Desuden forlænges levetiden på maskinen.
TruckStar
Svar
#8
Hvad menes der med "dårligere kvalitet"?

Kan I ikke give eksempler på hvad dårligere kvalitet er.
Altså på hvilke punkter de dyre og billige scootere adskiller sig fra hinanden.
Svar
#9
Mit subjektive indtryk af kineserne er, at bla. crom, plastskjolde, lakering, og el-system halter lidt efter mærkevarene. Man får altså en god kvalitet på ovennævnte når man køber et mærkevareprodukt. De store mærker er jo netop blevet store fordi de har bevist, at de holder godt i materialerne.
At køreegenskaber og tuningspotentiale (fy da) også er et par hestehoveder foran kineserne, er også en del af den højere pris.

Man skal bare behandle kineseren derefter og lave div. services lidt oftere så de kan klare de danske fugtige forhold.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
De adskiller sig gerne i kvaliteten af det stål der bliver brugt og plasticdelene. Ikke sådan at forstå at hjulene falder af i svinget, men mere at korosonien vil foregå hurtigere. Desuden er krom, hvis den er til stede ikke lige så tyk. Men man skal også huske at en del af de dimser vi ser på dyre scootere i dag ligeledes kommer fra Kina ekempelvis bruger Honda og Yamaha kinesiske underleverandører. Det er ikke til at sætte procenter på, men ingen tvivl om at det kan betale sig at købe kinesisk også i længeden.
TruckStar
Svar
#11
Æv jeg blev overhalet Ked af det
TruckStar
Svar
#12
Hvis man skal have en kinesisk scooter, er der så nogle, der er bedre end andre?

Jeg har set på en Baotian Retro. Hvad siger I til den?
Svar


Forum spring: