Det er begrænsningen i CDI'en man fjerner - ikke CDI'en, så kørere maskinen ikke en meter :wink: Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at have læst, at CDI'en lukker ved 7.200-7.300 omdrejninger og Agility har maks. 7.500 (hvis du kan få den derop). Så gevinsten er vel en 2-300 omdrejninger med en åben CDI. På min, har det givet en 5-10 på toppen. Der er selvfølge altid en fare for, at man kan ødelægge bla. ventiler, men motoren på en Agility er så svagelig, at den næppe vil kunne komme op i de omdrejninger - min kan ikke, med mig på :oops:
Den rulle, du nævner, er det, alle andre kalder skiven i variatoren. På de fleste knallerter sidder der en skive i variatoren for at begrænse hastigheden, men på en Agility sidder den fast på selve røret (rullen), og kan ikke pilles af, så her skifter man hele røret (rullen).
Med et udroslet rør, kører den ca. 60-65 på speedometeret - eller omkring 50-55 km/t i virkeligheden. Med åben CDI, kører den 70-75 på speedometeret, hvis der ikke er modvind.
Bortset fra en udroslet CDI, er der ikke meget mere, du kan gøre på den lille 4-takter
Ikke noget med "sportspotter" (der er ingen begrænsning i potten) eller "Powerfiltre" - det er forbeholdt 2-takterne.
Vil du have den til at køre endnu hurtigere, så hedder det en 80 ccm cylinder til 169 euro hos zzip.de, og en til at montere den :P
PS! Der er en anvisning her på BS på, hvordan man selv kan "afdrosle" CDI'en med en lille sav; men hvis du ikke har mod på det, har jeg har stadig et nyt ubrugt sæt med rulle og åben CDI liggende, jeg vil sælge for 500,- (nypris 175 euro plus forsendeldelse, heraf 139 euro alene for CDI'en. CDI'en kan du selv skifte på 2 min. uden værktøj).