Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 takter eller 4 takter?
#61
kragen Skrev:er at fjerne begrænsningen i varioen og evt. i cdi'en. Jeg har fjernet begge, og min agility kører nu 65-70 på speedometeret (55-60 reelt)med en "dødvægt" - mig- på 110kg.


Også cdi´en...så vidt jeg har læst her i forummet og forstået, er cdi´en den der begrænser omdrejningerne til 7500. ?


Ødelægger man ik motoren hvis man fjerner den??


Jeg kan heldigvis snart få min til at køre hurtigere end de 30 kmt *gab* han viste mig et lille rør ca. 4 cm langt, som han godt ville skifte for 500.- sort

Nogen der ved hvor hurtigt den så ville komme til at køre?

Jeg vil godt fjerne flere ting på min kymco agility, men ikke hvis det ødelægger motoren ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
Det er begrænsningen i CDI'en man fjerner - ikke CDI'en, så kørere maskinen ikke en meter :wink: Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at have læst, at CDI'en lukker ved 7.200-7.300 omdrejninger og Agility har maks. 7.500 (hvis du kan få den derop). Så gevinsten er vel en 2-300 omdrejninger med en åben CDI. På min, har det givet en 5-10 på toppen. Der er selvfølge altid en fare for, at man kan ødelægge bla. ventiler, men motoren på en Agility er så svagelig, at den næppe vil kunne komme op i de omdrejninger - min kan ikke, med mig på :oops:

Den rulle, du nævner, er det, alle andre kalder skiven i variatoren. På de fleste knallerter sidder der en skive i variatoren for at begrænse hastigheden, men på en Agility sidder den fast på selve røret (rullen), og kan ikke pilles af, så her skifter man hele røret (rullen).
Med et udroslet rør, kører den ca. 60-65 på speedometeret - eller omkring 50-55 km/t i virkeligheden. Med åben CDI, kører den 70-75 på speedometeret, hvis der ikke er modvind.

Bortset fra en udroslet CDI, er der ikke meget mere, du kan gøre på den lille 4-takter Græder Ikke noget med "sportspotter" (der er ingen begrænsning i potten) eller "Powerfiltre" - det er forbeholdt 2-takterne.

Vil du have den til at køre endnu hurtigere, så hedder det en 80 ccm cylinder til 169 euro hos zzip.de, og en til at montere den :P

PS! Der er en anvisning her på BS på, hvordan man selv kan "afdrosle" CDI'en med en lille sav; men hvis du ikke har mod på det, har jeg har stadig et nyt ubrugt sæt med rulle og åben CDI liggende, jeg vil sælge for 500,- (nypris 175 euro plus forsendeldelse, heraf 139 euro alene for CDI'en. CDI'en kan du selv skifte på 2 min. uden værktøj).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#63
kragen Skrev:Med et udroslet rør, kører den ca. 60-65 på speedometeret - eller omkring 50-55 km/t i virkeligheden. Med åben CDI, kører den 70-75 på speedometeret, hvis der ikke er modvind.)

Ok jeg tror i første omgang at jeg vil få skiftet skiven og se hvordan den kører.
Han vidste nøjagtigt hvad rør han sku bruge, det er vist noget med noget vægt/gram, han ku skifte den på 10 min.

Det bliver vel også dyrere i bøde hvis man bliver taget med en ulovlig cdi., end med kun skiven (?) Smil

Mit speedometer viser 34 kmt efter det første service, FØR det første service viste den ca 37 kmt :o
Den er målt til at køre 30 kmt.
Svar


Forum spring: