Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight taber fart og dør-kan køre igen efter 5-10 minutter ??
#25
Jeg ville starte med at få målt stator og tændspole, evt kan du prøve hvis det er muligt at starte maskinen op, lade den stå i tomgang, og så prøve at varme på stator og tændspole med en hårtørrer, for at se om fejlen kan fremprovokeres.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Jeg har prøvet at udskifte tændspolen med en HELT ny. Men ingen virkning.Ond

Så nu nærmer jeg mig enten stator eller CDI.OndOnd

Skal svinghjulet (magnet) pilles af for at komme til stator ??

Og kan det gøres med en alm. aftrækker ala denne http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og...et-203401/ eller kræver det special værktøj ??
Svar
#27
Denne er det rigtige værktøj til at fjerne svinghjulet, så du derefter kan afmontere stator.

Svar
#28
(04-12-2014, 17:37)cinnober Skrev: Jeg har prøvet at udskifte tændspolen med en HELT ny. Men ingen virkning.Ond

Så nu nærmer jeg mig enten stator eller CDI.OndOnd

Skal svinghjulet (magnet) pilles af for at komme til stator ??

Og kan det gøres med en alm. aftrækker ala denne http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og...et-203401/ eller kræver det special værktøj ??

Jeg vil ikke anbefale dig at benytte sådan en aftrækker, der er stor chance for at ødelægge svinghjulet, du skal benytte en aftrækker der passer præcist til det svinghjul.

Og ja, svinghjulet skal afmonteres for at komme til statoren, jeg tror ikke fejlen er CDI'en, men tør ikke sige det 100%, den er uden tvivl det nemmeste at udskifte til en start.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#29
(28-11-2014, 07:18)cinnober Skrev: Hvor måler man henne på stator og hvad skal resultat være ??
Og det samme med tændspole ?

Formoder man skal måle modstand (ohm) ?

[attachment=7792][attachment=7793]

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(28-11-2014, 21:17)lsmox Skrev: Min egen Speedfight har nøjagtig samme opførsel ved denne tid hvert år. Det er karburator is. Det er netop ved temperaturer mellem 0 og plus 5-6 grader og høj luftfugtighed, at problemet opstår. Ved lavere temperaturer, er luften mere tør, og problemet mindre.

Når benzinen fordamper/forstøver i karburatoren bruges varme. Derved falder temperaturen ganske meget og ganske hurtigt. Den høje luftfugtighed gør at vanddampen kondenserer og fryser i karburatoren, og motoren dør. Efter et par minutter, er isen smeltet, og det hele kan gentage sig.

De 5% bioethanol der er i benzinen gør ingen forskel. Der skal isopropanol (karburatorsprit) i benzinen. Det gør, at kondensvand i tanken, samt fugt i luften kan opblandes i benzinen og brændes af i motoren, i stedet for at fryse i karburatoren.
Så løsningen er: Karburatorsprit.Cool


Er det alm. karburatorsprit til biler og meget kommer du i til en tankfuld (ca. 5 liter) ?
Svar
#31
(06-12-2014, 17:29)cinnober Skrev: Er det alm. karburatorsprit til biler og meget kommer du i til en tankfuld (ca. 5 liter) ?

Ja det er alm Karburator sprit som det man bruger til biler.

Læs bagpå flasken.
Det er lidt forskelligt fra 1 liter sprit til 30 liter benzin 1/30.
og andre med 1/50 og 1/60 ved ikke om der er andre en dem, men som sagt så læs på flasken for det er forskelligt fra fabrikant til fabrikant.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#32
Hejsa.

Så du havde fået værdierne, men igen tvivler jeg på tændingen. Når du har startet den op og den står i tomgang, har du så prøvet og holde hånden ved udgangshullet på potten??.

Tænker på om din potte er defekt så den ik danner modtryk, men kan du mærke med om den prutter ud af afgangshullet.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#33
UPS havde ik lige læst dit indlæg, hvor du skrev det med hætten med lys i.. Med den beskrivelse ville jeg tjekke ledningerne som går ned til stator, om der er brud på isoleringen eller om du kan se anden skade. Hvis ik du kan se noget på ledningerne, så ville jeg tjekke multistikket.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Så har jeg rodet lidt med det og vil forklare hvad jeg har gjort for at af/bekræfte om jeg har gjort det korrekt:

Jeg har afmonteret statoren helt og har et hvidt plast stik med 3 ledninger i farverne GUL,HVID og BLÅ med GUL stribe. Desuden er der en enkelt løsthængende stik som er SORT med RØD stribe.

Jeg har så indstillet mit multimeter på den laveste OHM indstilling som er 200 OHM.

Jeg placerer så den ene målepind ved HVID ledning og placerer den anden på statoren,hvor der er synligt metal (ved skruehuller) Her viser meteret 00.8 OHM

Ved samme metode ved GUL ledning viser meteret 00.6

Ved BLÅ/GUL ledning på samme måde viser den overhovedet INTET udslag på meteret.

Er ovenstående gjort / målt korrekt ??
Svar
#35
Det lyder korrekt ja, i følge det fra Barden.

Og det kunne godt tyde på du har fundet dit problem.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#36
SÅ KØRER SVINET SGU !!! Grøn grinGrøn grinGrinGrin

Ny stator løste problemet. Tak til alle som har bidraget Cool
Svar


Forum spring: