Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight taber fart og dør-kan køre igen efter 5-10 minutter ??
#13
Hmm dette er kun et skud i tågen, men problemet er set før Blink med øjet.

Har du prøvet når du køre og den så gå ud, at prøve forsigtig og løsne tankdækslet og hører om den har lavet undertryk i tanken..
Hvis den gør det, så er dit dæksel defekt.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ja jeg har tidligere prøvet at køre uden tankdæksel--men det havde ingen virkning.

Jeg er snart i stand til at købe tændspole,stator og CDI boks og så starte fra en ende af med at udskifte delene indtil den forhåbentligt kører ordentligt igen.

Det er dog bare en dyr løsning. Græder

Det er SÅ frusterende ikke at kunne udpege det eksakte problem.
Og det er meget frustrerende at den starter og kører i tomgang uden problemer. Og at den kan køre et lillle stykke når den er kold.

Jeg mener selv det er mere tændingsrelateret,eftersom jeg synes jeg har prøvet hvad der kan prøves mht. brændstofsystem
Svar
#15
Prøv at tjekke hvordan cylinder og stempel har det? Har selv oplevet det påvirkede kørsel pga begyndende rivning, den virkede kun kold.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#16
Nu ved jeg ik hvor du bor i landet men er du i nærheden af Kbh, så er du velkommen til og prøve tændingen fra min SF1. Dog er det ik noget du kan købe, at jeg skal renovere den over vinteren..
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#17
(25-11-2014, 22:04)Tempo Skrev: Nu ved jeg ik hvor du bor i landet men er du i nærheden af Kbh, så er du velkommen til og prøve tændingen fra min SF1. Dog er det ik noget du kan købe, at jeg skal renovere den over vinteren..

Mange tak men bor på vestfyn. Så det bliver liiiige lovligt langt at køre, især når den kun kan køre et par hundrede meter ad gangen Grøn grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Normalt kan man jo udmåle en stator med et multimeter, der er jo ingen grund til at købe en ny, hvis den gamle intet fejler, en hårtørrer er fremragende til at se om fejlen kan fremprovokeres mens man måler på skidtet.

Tag 2 målinger, en hvor statoren er kold, og en hvor du har varmet på den med en hårtørrer, og sammenlign de resultater du ender med.

Det samme kan benyttes på tændspolen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#19
(28-11-2014, 03:48)DarkSide Skrev: Normalt kan man jo udmåle en stator med et multimeter, der er jo ingen grund til at købe en ny, hvis den gamle intet fejler, en hårtørrer er fremragende til at se om fejlen kan fremprovokeres mens man måler på skidtet.

Tag 2 målinger, en hvor statoren er kold, og en hvor du har varmet på den med en hårtørrer, og sammenlign de resultater du ender med.

Det samme kan benyttes på tændspolen.

Hvor måler man henne på stator og hvad skal resultat være ??
Og det samme med tændspole ?

Formoder man skal måle modstand (ohm) ?
Svar
#20
(28-11-2014, 07:18)cinnober Skrev: Hvor måler man henne på stator og hvad skal resultat være ??
Og det samme med tændspole ?

Formoder man skal måle modstand (ohm) ?

Jeg kan desværre ikke give dig værdierne, men mon ikke Tempo enten kender dem, eller har en god stator der kan udmåles.

Og det er netop modstand, og det skal måles på ledningerne der kommer direkte fra stator - der må være et stik hvor statoren kan frakobles, jeg ville primært mistænke pickupen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#21
Min egen Speedfight har nøjagtig samme opførsel ved denne tid hvert år. Det er karburator is. Det er netop ved temperaturer mellem 0 og plus 5-6 grader og høj luftfugtighed, at problemet opstår. Ved lavere temperaturer, er luften mere tør, og problemet mindre.

Når benzinen fordamper/forstøver i karburatoren bruges varme. Derved falder temperaturen ganske meget og ganske hurtigt. Den høje luftfugtighed gør at vanddampen kondenserer og fryser i karburatoren, og motoren dør. Efter et par minutter, er isen smeltet, og det hele kan gentage sig.

De 5% bioethanol der er i benzinen gør ingen forskel. Der skal isopropanol (karburatorsprit) i benzinen. Det gør, at kondensvand i tanken, samt fugt i luften kan opblandes i benzinen og brændes af i motoren, i stedet for at fryse i karburatoren.
Så løsningen er: Karburatorsprit.Cool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(28-11-2014, 21:17)lsmox Skrev: Min egen Speedfight har nøjagtig samme opførsel ved denne tid hvert år. Det er karburator is. Det er netop ved temperaturer mellem 0 og plus 5-6 grader og høj luftfugtighed, at problemet opstår. Ved lavere temperaturer, er luften mere tør, og problemet mindre.

Når benzinen fordamper/forstøver i karburatoren bruges varme. Derved falder temperaturen ganske meget og ganske hurtigt. Den høje luftfugtighed gør at vanddampen kondenserer og fryser i karburatoren, og motoren dør. Efter et par minutter, er isen smeltet, og det hele kan gentage sig.

De 5% bioethanol der er i benzinen gør ingen forskel. Der skal isopropanol (karburatorsprit) i benzinen. Det gør, at kondensvand i tanken, samt fugt i luften kan opblandes i benzinen og brændes af i motoren, i stedet for at fryse i karburatoren.
Så løsningen er: Karburatorsprit.Cool


Ok jeg har haft den siden 2008 og det er første gang den har problemet, selvom jeg kører på den HELE året igennem. Uanset om det regner eller landet er begravet under 50 cm sne.

Burde den så ikke have gjort det hvert år ??
Svar
#23
Hmmm. Jeg ved det ikke. Jeg kunne forestille mig at det bliver værre efterhånden som karburatoren bliver slidt. Så vidt jeg husker, gjorde min det ikke til at starte med; Jeg har haft den i 5 år, og scooteren er fra '97.
Den har i hvert fald gjort det både forår og efterår, de sidste to år.

Min er vandkølet, og på nogen modeller er der en lille kølevandsslange der er monteret på karburatoren, for at varme denne op. Min har dog ikke dette system.
Før i tiden, da bilerne havde karburator, var det almindeligt at det skete. Nogen var mere følsomme end andre.
Svar
#24
Lidt update. Jeg har længe gerne kunne præcisere hvor fejlen lå enten benzinsiden eller tændingssiden.

jeg valgte derfor at købe en tændrørshætte med lys i hos KGI.dk så jeg kunne se hvad der skete med gnisten, når problemet opstod.

Jeg ville tage en prøvetur og den startede uden problemer. Den stod i tomgang ca.5 minutter, mens jeg tog tøj på. Da jeg ville køre på den og gav gas, så kom problemet som beskrevet tidligere via videoklip etc.

Jeg kiggede så på tændrørshætten og der var lys i hætten i tomgang. Når jeg så gav gas så, forsvandt lyset samtidigt med at den tabte omdrejninger. Så omdrejninger var nede, så kom lyset igen og slap jeg gassen, så den kørte i tomgang, så var der også lys hele tiden.
Så der er INGEN tvivl om, at det er et tændingsproblem, når gnisten forsvinder.
Men hvad er så den mest sandsynlige årsag til dette, når den taber gnisten, når der gives gas ??
Svar


Forum spring: