Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Læs denne "test" om Thansens Formula 125cc. Hvis den er sand så er det lidt skræmmende
http://www.magacin.dk/motorcykler/test-e...te/ar6116/ ihvertfald på motorvej
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(01-11-2014, 09:05)Russer60 Skrev: Læs denne "test" om Thansens Formula 125cc. Hvis den er sand så er det lidt skræmmende
http://www.magacin.dk/motorcykler/test-e...te/ar6116/ ihvertfald på motorvej
Så kan man ligeså godt købe 30/45'r udgaven, så forstyrrer man da ikke motorvejstrafikken.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(01-11-2014, 09:37)Jps Skrev: Så kan man ligeså godt købe 30/45'r udgaven, så forstyrrer man da ikke motorvejstrafikken.
Er nok enige med dem der laver testen det er fuldstændigt forrykt at de små motorcykler skal være så små.
Så kunne de da sætte det til 150 cc og 20 heste så de kan rende de 130 km/t der må køres på nogle strækninger af motorvejen.
Hvorfor tage mc kort for og køre 65 så kan man jo lige så godt tune en 45 lidt.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
(01-11-2014, 10:04)Quiks Skrev: Er nok enige med dem der laver testen det er fuldstændigt forrykt at de små motorcykler skal være så små.
Så kunne de da sætte det til 150 cc og 20 heste så de kan rende de 130 km/t der må køres på nogle strækninger af motorvejen.
Hvorfor tage mc kort for og køre 65 så kan man jo lige så godt tune en 45 lidt.
Fuldstændig enig.
Også i det at der både er restriktioner på både HK og cc. F.eks den Kineser jeg har (Lifan 150cc) Den må en ny MCist IKKE køre på. Hvorfor?? Johh den har ca 9HK hvilket er ok MEN, og nu kommer det tossede, den har 150cc og det hedder max 125cc ifølge lovgivningen
Forstå det hvem som kan for jeg kan ikke. Min render nok ca små 100km/t som maxfart.
Tossehovederne inde på borgen har tydeligvis ikke sat sig ind i stoffet ordentligt da de klampede denne lov sammen
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Lyder dæleme langt ude. Se så at få de regler lavet om i en fart.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(01-11-2014, 10:18)Russer60 Skrev: Fuldstændig enig.
Også i det at der både er restriktioner på både HK og cc. F.eks den Kineser jeg har (Lifan 150cc) Den må en ny MCist IKKE køre på. Hvorfor?? Johh den har ca 9HK hvilket er ok MEN, og nu kommer det tossede, den har 150cc og det hedder max 125cc ifølge lovgivningen
Forstå det hvem som kan for jeg kan ikke. Min render nok ca små 100km/t som maxfart.
Tossehovederne inde på borgen har tydeligvis ikke sat sig ind i stoffet ordentligt da de klampede denne lov sammen
Det er jo det samme som dem der har lavet knallert loven.
Dem der laver de love har aldrig selv kørt på de køretøjer de lovgiver om, så de ved ikke en skid om det de lovgiver om.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
01-11-2014, 15:23
(Dette opslag var sidst ændret: 01-11-2014, 15:24 af Baddi.)
Tja, jeg holder stadig på at det er en sjov maskine og de burde have kørt den.
Som med alle scootere kan det vel være forkerte ruller, slidte dele eller forkert dyse der er skyld i den lave hastighed og så er én maskine ikke et særlig godt grundlag for at vælge ikke at teste den.
Jeg kunne i hvert fald få den op på 82 km/t i modvind.
Altså forstyrrer de små motorcykler kun motorvejstrafikken så meget som en bil med trailer og finder man en lastbil at ligge i læ bag er topfarten højere.
Det er selvfølgelig ikke rart at være betydeligt langsommere end alle de andre og specielt ikke hvis andre forventer at man er meget hurtig, men det var nok en overreaktion fra Magacins side ikke at teste den.
Det er dog lidt sjovt med det med minimumskrav, for det var til at starte med en del af loven at motorcyklerne minimum skulle kunne køre 100 km/t. Mange af maskinerne havde dog svært ved at klare dette krav, så de sænkede det til 90 km/t, som også står på mange af typegodkendelserne.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
(01-11-2014, 15:23)Baddi Skrev: Det er dog lidt sjovt med det med minimumskrav, for det var til at starte med en del af loven at motorcyklerne minimum skulle kunne køre 100 km/t. Mange af maskinerne havde dog svært ved at klare dette krav, så de sænkede det til 90 km/t, som også står på mange af typegodkendelserne.
Det alene burde fortælle de såkaldte kloge at noget allerede der var galt.
Istedet så lappeløser de igen igen ved at sige at så sænker vi da bare kravet til 90km/t. De tænker overhovedet ikke på hverdagen hvor en sådan maskine KAN være til gene for hverdagstrafikken qua en 45`scooter der jo lige nøjagtig IKKE kan begå sig i byerne da den IKKE kan følge trafikken.
Et er sikkert, de såkaldt kloge på Borgen bliver aldrig klogere eller mere vidende. De tror de har alle facit men igen igen viser det sig at de intet ved.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.