Søg Garagen Hej Gæst! Register

Magacin: Test af VGA Formula 125
#1
Læs denne "test" om Thansens Formula 125cc. Hvis den er sand så er det lidt skræmmende
http://www.magacin.dk/motorcykler/test-e...te/ar6116/ ihvertfald på motorvej
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(01-11-2014, 09:05)Russer60 Skrev: Læs denne "test" om Thansens Formula 125cc. Hvis den er sand så er det lidt skræmmende
http://www.magacin.dk/motorcykler/test-e...te/ar6116/ ihvertfald på motorvej

Så kan man ligeså godt købe 30/45'r udgaven, så forstyrrer man da ikke motorvejstrafikken. Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(01-11-2014, 09:37)Jps Skrev: Så kan man ligeså godt købe 30/45'r udgaven, så forstyrrer man da ikke motorvejstrafikken. Grin

Er nok enige med dem der laver testen det er fuldstændigt forrykt at de små motorcykler skal være så små.

Så kunne de da sætte det til 150 cc og 20 heste så de kan rende de 130 km/t der må køres på nogle strækninger af motorvejen.

Hvorfor tage mc kort for og køre 65 så kan man jo lige så godt tune en 45 lidt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#4
(01-11-2014, 10:04)Quiks Skrev: Er nok enige med dem der laver testen det er fuldstændigt forrykt at de små motorcykler skal være så små.

Så kunne de da sætte det til 150 cc og 20 heste så de kan rende de 130 km/t der må køres på nogle strækninger af motorvejen.

Hvorfor tage mc kort for og køre 65 så kan man jo lige så godt tune en 45 lidt.

Fuldstændig enig.
Også i det at der både er restriktioner på både HK og cc. F.eks den Kineser jeg har (Lifan 150cc) Den må en ny MCist IKKE køre på. Hvorfor?? Johh den har ca 9HK hvilket er ok MEN, og nu kommer det tossede, den har 150cc og det hedder max 125cc ifølge lovgivningen
Forstå det hvem som kan for jeg kan ikke. Min render nok ca små 100km/t som maxfart.
Tossehovederne inde på borgen har tydeligvis ikke sat sig ind i stoffet ordentligt da de klampede denne lov sammen Græder
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Lyder dæleme langt ude. Se så at få de regler lavet om i en fart.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(01-11-2014, 10:18)Russer60 Skrev: Fuldstændig enig.
Også i det at der både er restriktioner på både HK og cc. F.eks den Kineser jeg har (Lifan 150cc) Den må en ny MCist IKKE køre på. Hvorfor?? Johh den har ca 9HK hvilket er ok MEN, og nu kommer det tossede, den har 150cc og det hedder max 125cc ifølge lovgivningen
Forstå det hvem som kan for jeg kan ikke. Min render nok ca små 100km/t som maxfart.
Tossehovederne inde på borgen har tydeligvis ikke sat sig ind i stoffet ordentligt da de klampede denne lov sammen Græder
Det er jo det samme som dem der har lavet knallert loven.

Dem der laver de love har aldrig selv kørt på de køretøjer de lovgiver om, så de ved ikke en skid om det de lovgiver om.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
Tja, jeg holder stadig på at det er en sjov maskine og de burde have kørt den.
Som med alle scootere kan det vel være forkerte ruller, slidte dele eller forkert dyse der er skyld i den lave hastighed og så er én maskine ikke et særlig godt grundlag for at vælge ikke at teste den. Smil

Jeg kunne i hvert fald få den op på 82 km/t i modvind. Grin

Altså forstyrrer de små motorcykler kun motorvejstrafikken så meget som en bil med trailer og finder man en lastbil at ligge i læ bag er topfarten højere. Grøn grin

Det er selvfølgelig ikke rart at være betydeligt langsommere end alle de andre og specielt ikke hvis andre forventer at man er meget hurtig, men det var nok en overreaktion fra Magacins side ikke at teste den. Smil

Det er dog lidt sjovt med det med minimumskrav, for det var til at starte med en del af loven at motorcyklerne minimum skulle kunne køre 100 km/t. Mange af maskinerne havde dog svært ved at klare dette krav, så de sænkede det til 90 km/t, som også står på mange af typegodkendelserne. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
(01-11-2014, 15:23)Baddi Skrev: Det er dog lidt sjovt med det med minimumskrav, for det var til at starte med en del af loven at motorcyklerne minimum skulle kunne køre 100 km/t. Mange af maskinerne havde dog svært ved at klare dette krav, så de sænkede det til 90 km/t, som også står på mange af typegodkendelserne. Smil

Det alene burde fortælle de såkaldte kloge at noget allerede der var galt.
Istedet så lappeløser de igen igen ved at sige at så sænker vi da bare kravet til 90km/t. De tænker overhovedet ikke på hverdagen hvor en sådan maskine KAN være til gene for hverdagstrafikken qua en 45`scooter der jo lige nøjagtig IKKE kan begå sig i byerne da den IKKE kan følge trafikken.

Et er sikkert, de såkaldt kloge på Borgen bliver aldrig klogere eller mere vidende. De tror de har alle facit men igen igen viser det sig at de intet ved.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: