Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mere LED-hovedlys
#1
Jeg faldt lige over denneher video (eller er det en slet skjult reklame?):
http://youtu.be/ZWLYEcEB1p8

H4-LED-hovedlys: Angiveligt producerer denne 'pære' 1400/1800 lumen (lo/hi beam), hvilket i sammenligning med standard H4 filament-pærer (google: 1000-1800 lumen afh af spænding) er helt fint.

www.lifetimeledlights.com
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(30-10-2014, 08:15)stormbringer Skrev: Jeg faldt lige over denneher video (eller er det en slet skjult reklame?):
http://youtu.be/ZWLYEcEB1p8

H4-LED-hovedlys: Angiveligt producerer denne 'pære' 1400/1800 lumen (lo/hi beam), hvilket i sammenligning med standard H4 filament-pærer (google: 1000-1800 lumen afh af spænding) er helt fint.

www.lifetimeledlights.com

Nå så det ikke kun scootere der er besværlige og skifte pære på.
Syntes det var lige rigeligt med de 9 skruer der skal ud for og skifte pære på min.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Måske det bare er mig men synes ikke der var den forskel i de forskellige varianter der gør at man tænker " Det var måske en idê at anskaffe sig et sæt".
Forskellen fra Halogen til disse er marginal men måske er filmen ikke helt god til at vise det?

Hvis det er som jeg forstår det lifetime garanti , altså levetiden er "ubegrænset" så var det da det argument de skulle/ kunne sælges på.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Det viser sig at man kan finde masser af disseher CREE LED lamper på ebay.
Eksempelvis:
http://www.ebay.co.uk/itm/191276667855?_...EBIDX%3AIT

Eller:
http://www.ebay.co.uk/itm/161357562589?_...EBIDX%3AIT

Den sidste model ser ganske fin ud - lige bortset fra BLÆSEREN, som åbenbart er nødvendig for at holde tingesten kølet ned.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#5
5000K white Light output.
This LED lighting system produces beautiful bright White light.
Much brighter that stock halogen.

Er lidt langsom derfor jeg først nu reagerer, på disse oplysninger.
Du/I mener at dette er forsvarligt at køre med i modsætning til Xenon?

Ud fra ovenstående, er det fuldt ud i stand til, at blænde ganske som Xenon.
Hvor er det forskellen er, udover strømbesparelsen?.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mit gæt er den pære heller ikke er godkendt, og derfor ligeså ulovlig at køre med som Xenon.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
(24-11-2014, 17:07)Russer60 Skrev: 5000K white Light output.
This LED lighting system produces beautiful bright White light.
Much brighter that stock halogen.

Er lidt langsom derfor jeg først nu reagerer, på disse oplysninger.
Du/I mener at dette er forsvarligt at køre med i modsætning til Xenon?

Ud fra ovenstående, er det fuldt ud i stand til, at blænde ganske som Xenon.
Hvor er det forskellen er, udover strømbesparelsen?.


Forskellen ligger i lyskildens punktformighed.

En Xenon-pære er at sammenligne med et kort lysstofrør - den er aflang og ikke et punkt. Parabolen til en Xenon-pære er indrettet så den passer til dette. Du har en parabol, som er indrettet til en Edison-pære, som har en tilnærmet punktformig lyskilde - altså skal den lyskilde du propper i parabolen være tilnærmet punktformig.

På de to viste CREE-pærer genereres lyset af tre dioder - den ene af disse står for nærlyset. Nærlys-dioden er tilnærmet punktformig og placeret samme sted som edisonpærens glødetråd - derfor virker den korrekt. De to øvrige dioder genererer fjernlys-delen. Men nu findes der jo ikke blændfrit fjernlys, så her er man gået efter mængde.

Man kan også få H4-LED-pærer som ligner små juletræer - masser af små dioder placeret på hele overfladen. Disse er i sagens natur ganske uegnede som forlygtepærer.

En helt anden ting når talen falder på Xenon/LED/halogenlys er om man kan li' farven. Jeg bryder mig egentlig ikke så meget om det blå xenon-lys.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#8
(25-11-2014, 11:56)stormbringer Skrev: En helt anden ting når talen falder på Xenon/LED/halogenlys er om man kan li' farven. Jeg bryder mig egentlig ikke så meget om det blå xenon-lys.

Der findes så andre farver i Xenon end bare blå. De fås fra "gule" over "hvide" til blå og enig den blå er ikke særlig pæn. Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: