16-06-2008, 15:03
Big7000
Skide god forklaring. Tak for hjælpen
Skide god forklaring. Tak for hjælpen
Montering af 70cc-kit på Giantco Sprint
|
||
16-06-2008, 15:03
Big7000
Skide god forklaring. Tak for hjælpen
16-06-2008, 15:09
hellbinde Skrev:Big7000Husk at smide en tommeltot efter ham, han fortjener det ! Dutch
16-06-2008, 15:10
hellbinde Skrev:Big7000 Jeg glemte det vigtigeste. :oops: Inden du monter den igen, skal du trykke den del af kædestrammeren der peget ind mod moteren, tilbage til i kædestrammeren igen. (Hvordan kunne jog dog glemme det.)
16-06-2008, 15:46
Big7000
Ja det forstår jeg så ikke helt :? Jeg kan ikke give dig en tommeltot, skal åbentbart give den til 3 andre før jeg kan give dig, igen
16-06-2008, 17:57
hellbinde Skrev:Big7000 Du gør som jeg fortalte højere oppe, så når du skal til at have sat kædestrammeren på 70ccm kid'et tager du og trykker den del af kædestrammeren der skal sidde ind mod cylinderen tilbage, ind i kædestrammeren.(Det er blandt ander derfor du skal have den skrue i midten af, eller kan man ikke trykke den tilbage. :wink: ) Håber du forstå, det er lidt svært at forklare, eller må jeg jo ned og afmonter, min eget så jeg, med billeder kan vise dig hvad jeg mener.
08-04-2009, 16:54
Rigtig god guide.. Brugte den flere gange idag da jeg skiftede til 70 ccm men mit problem er nu at det faktisk kun er optrækket der er optimeret
Satte en 94 dyse kan det have noget med det at gøre? Og mine ruller.. Det er Dr. Pulley 5,5 grams glidevægte.. Ved godt den skal fin indstilles men vil den så rende hurtigere efter det?
08-04-2009, 17:34
Typisk på firtaktere er det ikke altid at 70cc ændre på meget mere end optræk, men du burde køre hurtigere. Har du husket at rulle den til?
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
08-04-2009, 17:52
Med samme gearing skal du op i højere omdrejninger for at få topfart, det er de eneste to ting der bestemmer topfart jo! Flere heste er IKKE højere topfart uden en større gearing, som hestene gør kan trækkes hurtigere Så hvis du vil af med lidt af din acceleration i bytte for topfart, så skift din gearing.
PS. hvis i vil have matematikken for udregning af topfart spørger i bare, så kommer den ind hvis jeg orker at skrive det Kan godt nok ikke finde ud af at udregne det med en gearing, men kan give et cirkatal for topfart med den rigtige gearing, med et antal hk
08-04-2009, 18:40
ChemicalBoy Skrev:Rigtig god guide.. Brugte den flere gange idag da jeg skiftede til 70 ccm men mit problem er nu at det faktisk kun er optrækket der er optimeret Cylinderen skal først køres til før det begynder at kunne mærkes på toppen, jeg blev også utrolig skuffet i starten, da jeg lige havde skiftet til 70ccm.
09-04-2009, 10:15
Big7000 Skrev:Cylinderen skal først køres til før det begynder at kunne mærkes på toppen, jeg blev også utrolig skuffet i starten, da jeg lige havde skiftet til 70ccm. Nååh okay.. Ja men skal også igang med at køre nogen lange ture så den kan blive tilkørt Men hvad vægt vil i foreslå er bedst med 70ccm? altså rullevægt
09-04-2009, 10:20
ChemicalBoy Skrev:Nååh okay.. Ja men skal også igang med at køre nogen lange ture så den kan blive tilkørt Jeg brugte altid 5.5 grams med 50ccm, og efter skiftet brugte jeg 7.0-7.5, grams. Så jeg ville mene at du skal 1-2 gram længere op. Det bedste ville være, at købe sådan et sæt her: http://www.speedline.dk/scooter/item.php...ionId=1012 Så er du da i værtfald sikker på at du finder den optimale vægt.
09-04-2009, 10:31
Men jeg tvivler da på at 70cc cylinderen tager mange flere omdrejninger? Så skal der i hvert fald en noget anden timing på ventilerne end standard :P
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|