Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Explora 30km/h -> 45km/h ?
#1
Hej,

Kan man bare bestille en CDI boks fra en 45'er for at få ens 30'er til at køre 45km/h ?

Tænkte på at bestille den her fra thansen.

Det skal måske lige nævnes at jeg ikke ved noget om knallerter/scootere, og bare har googlet lidt rundt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja, hvis den ellers ikke er begrænset andre steder, end i CDI.

Svar
#3
(24-10-2014, 19:37)barden Skrev: Ja, hvis den ellers ikke er begrænset andre steder, end i CDI.

Så vidt jeg kunne læse mig til er der ikke nogen begrænsning andre steder. Der er også en tråd her på sitet, der nævner at der i hvert fald ikke er "nogen begrænsning i vario'en" -> tråd
Svar
#4
Vil tro sådan rent logisk at den vil køre 45 med den CDI, så. Smil

Tænker også, hvor skulle de egentlig have 2 CDI typer hvis de også skulle bøvle med alle andre begrænsninger. Smil

Fra 45km/t og op, kan der så måske være noget andet begrænsning?.

Svar
#5
(24-10-2014, 19:17)Gammelsmølf Skrev: Hej,

Kan man bare bestille en CDI boks fra en 45'er for at få ens 30'er til at køre 45km/h ?

Tænkte på at bestille den her fra thansen.

Det skal måske lige nævnes at jeg ikke ved noget om knallerter/scootere, og bare har googlet lidt rundt.

Svaret er ja.
Du kan også afmontere én ledning, så kører den ubegrænset. Hvorfor vil du have en begrænsning på 45? Pga omdrejningerne? Du kan jo bare laðe være med at køre over 45, så har du sparet 700 kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(24-10-2014, 19:47)barden Skrev: Vil tro sådan rent logisk at den vil køre 45 med den CDI, så. Smil

Tænker også, hvor skulle de egentlig have 2 CDI typer hvis de også skulle bøvle med alle andre begrænsninger. Smil

Fra 45km/t og op, kan der så måske være noget andet begrænsning?.

Ja, det var også min tanke, men aner som sagt intet om scootere Neutral
Det virkede bare så nemt, så regnede med at nogen måske havde prøvet det.


(24-10-2014, 21:38)BaotianDriver Skrev: Svaret er ja.
Du kan også afmontere én ledning, så kører den ubegrænset. Hvorfor vil du have en begrænsning på 45? Pga omdrejningerne?

Jamen så bestiller jeg sådan en. Tak for hjælpen begge 2 Grin

Ja, så vidt jeg kunne læse her i forumet, så er det vist den generelle holdning at de ikke lever længe med for mange omdrejninger. Der er ingen grund til at presse kineser hardware for meget?

I øvrigt så bruger jeg den også til at køre på arbejde i byen, og der er 30-35 rigeligt blandt alle cyklisterne. Det er mere de første/sidste 5-6 kilometer af turen der er kedelige med 30-35(viser 38 på speedometer men man skal vel trække lidt fra?)
Svar
#7
Uploader et billede, hvis andre skulle have interesse for hvor den sidder.
Den sidder i højre side under sædet.

pic1.
Svar
#8
(01-11-2014, 13:22)Gammelsmølf Skrev: Uploader et billede, hvis andre skulle have interesse for hvor den sidder.
Den sidder i højre side under sædet.

pic1.

Har du fået sat en 45 CDI på din Explora? Er spændt på at høre om resultatet.
Svar
#9
(02-11-2014, 15:44)BaotianDriver Skrev: Har du fået sat en 45 CDI på din Explora? Er spændt på at høre om resultatet.

Den kører lidt over 50-52 i følge speedometeret.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(02-11-2014, 17:18)Gammelsmølf Skrev: Den kører lidt over 50-52 i følge speedometeret.

Super. Hvor godt regulerer CDI'en egentlig? Hakker motoren ved nogle bestemte hastigheder eller kører ujævnt eller har problemer med at trække rent? Det oplever jeg nemlig lidt med min orig. 30 CDI.

Og hvordan var CDI'en pakket ind da du købte den? Vil man kunne åbne den og afprøve den ganske kort, eller er emballagen forseglet? Jeg vil nemlig ikke give 700 kr. for en anden CDI, hvis den heller ikke virker ordenligt. Mekanikeren har fortalt mig, at alle CDI-bokse vil hakke lidt så det vil ikke hjælpe at udskifte min. Det tvivler jeg dog lidt på om han har ret i.
Svar
#11
(02-11-2014, 19:24)BaotianDriver Skrev: Super. Hvor godt regulerer CDI'en egentlig? Hakker motoren ved nogle bestemte hastigheder eller kører ujævnt eller har problemer med at trække rent? Det oplever jeg nemlig lidt med med orig. 30 CDI.

Og hvordan var CDI'en pakket ind da du købte den? Vil man kunne åbne den og afprøve den ganske kort, eller er emballagen forseglet? Jeg vil nemlig ikke give 700 kr. for en anden CDI, hvis den heller ikke virker ordenligt. Mekanikeren har fortalt mig, at alle CDI-bokse vil hakke lidt så det vil ikke hjælpe at udskifte min. Det tvivler jeg dog lidt på om han har ret i.

Jeg har kun kørt et par kilometer med den nye CDI boks, og der hakkede den lidt ved lav hastighed(10-15). Der kommer et enkelt lille hak under acceleration, men ikke hver eneste gang.

Før jeg skiftede CDI boksen kunne den godt sætte ud når jeg motorbremsede frem til f.eks. et rødt lys, og den har af og til problemer med at holde sig igang i efter et minuts tid i tomgang.
Tager den på arbejde i morgen (34km), og så ved jeg lidt mere om hvordan den opfører sig.

Med hensyn til emballagen, så ligger den bare i en zip-luk plastic pose. Man vil ikke kunne se du har haft den åben og sat den på, og jeg vil umiddelbart tro at du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage.
Svar
#12
(02-11-2014, 20:01)Gammelsmølf Skrev: Jeg har kun kørt et par kilometer med den nye CDI boks, og der hakkede den lidt ved lav hastighed(10-15). Der kommer et enkelt lille hak under acceleration, men ikke hver eneste gang.

Før jeg skiftede CDI boksen kunne den godt sætte ud når jeg motorbremsede frem til f.eks. et rødt lys, og den har af og til problemer med at holde sig igang i efter et minuts tid i tomgang.
Tager den på arbejde i morgen (34km), og så ved jeg lidt mere om hvordan den opfører sig.

Med hensyn til emballagen, så ligger den bare i en zip-luk plastic pose. Man vil ikke kunne se du har haft den åben og sat den på, og jeg vil umiddelbart tro at du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage.

Ja, det kan nok ikke ses at man lige afprøver den. For ellers er der vel kun returret på ubrugte ting? Blink med øjet
Glæder mig til at høre mere om din afprøvning i morgen. Står din tomgang for lavt siden den går ud? Der er en tomgangsskrue på karburatoren hvor du kan justere omdrejningstallet i tomgang. Gør det ved varm motor. Baghjulet må ikke dreje rundt i tomgang når den står på central-støttefoden. Ellers få Thansen til at gøre det. Der må jo være garanti på den endnu Smil
Jeg har lige prøvet at køre en tur på min Explora 30 ubegrænset, og den kører jo helt anderledes godt. Så motoren fejler i hvert fald ingenting. Det er mere CDI'en jeg er lidt skuffet over. Jeg har dog været ved at kigge efter nogle custom CDI bokse af bedre kvalitet, men ikke rigtig fundet noget endnu. Der findes et tjekkisk firma der kan lave en justérbar CDI hvor der medfølger software så man selv kan indstille den. Den løber vist desværre op i 1700 kr. Men jeg tænker at den hakker nok slet ikke pga god byggekvalitet.
Svar


Forum spring: