Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Explora 30km/h -> 45km/h ?
#13
(02-11-2014, 20:25)BaotianDriver Skrev: Ja, det kan nok ikke ses at man lige afprøver den. For ellers er der vel kun returret på ubrugte ting? Blink med øjet
Glæder mig til at høre mere om din afprøvning i morgen. Står din tomgang for lavt siden den går ud? Der er en tomgangsskrue på karburatoren hvor du kan justere omdrejningstallet i tomgang. Gør det ved varm motor. Baghjulet må ikke dreje rundt i tomgang når den står på central-støttefoden. Ellers få Thansen til at gøre det. Der må jo være garanti på den endnu Smil
Jeg har lige prøvet at køre en tur på min Explora 30 ubegrænset, og den kører jo helt anderledes godt. Så motoren fejler i hvert fald ingenting. Det er mere CDI'en jeg er lidt skuffet over. Jeg har dog været ved at kigge efter nogle custom CDI bokse af bedre kvalitet, men ikke rigtig fundet noget endnu. Der findes et tjekkisk firma der kan lave en justérbar CDI hvor der medfølger software så man selv kan indstille den. Den løber vist desværre op i 1700 kr. Men jeg tænker at den hakker nok slet ikke pga god byggekvalitet.

Den går ikke i stå i tomgang mere, men der kommer et enkelt hak under acceleration. Dog kke hver gang.

Det er muligt jeg bilder mig noget ind, men det er som om den accelererer langsommere.

Den er også blevet lidt mere følsom over for modvind og bakker. Før kørte den 36-37 uanset om det var op eller ned af bakke. Nu kan det godt svinge fra 45 op af bakke til 55 ned af bakken.

En programmerbar boks som jeg også selv har ledt efter ville være at foretrække tror jeg, men at betale 1700 for den når selve scooteren koster 6.000.- er måske lige hidsigt nok.

Det skulle nok kunne lade sig gøre at levere 45 CDI boksen tilbage efter min mening.
thansen handelsbetingelser.

Citat:Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 365 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere det købte i en af vores 76 butikker eller sende det med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse.
Det købte skal returneres ubrugt og i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelsen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(03-11-2014, 22:32)Gammelsmølf Skrev: Den går ikke i stå i tomgang mere, men der kommer et enkelt hak under acceleration. Dog kke hver gang.

Det er muligt jeg bilder mig noget ind, men det er som om den accelererer langsommere.

Den er også blevet lidt mere følsom over for modvind og bakker. Før kørte den 36-37 uanset om det var op eller ned af bakke. Nu kan det godt svinge fra 45 op af bakke til 55 ned af bakken.

En programmerbar boks som jeg også selv har ledt efter ville være at foretrække tror jeg, men at betale 1700 for den når selve scooteren koster 6.000.- er måske lige hidsigt nok.

Det skulle nok kunne lade sig gøre at levere 45 CDI boksen tilbage efter min mening.
thansen handelsbetingelser.

Jeg mener kun at motoren yder 2,0 HK, så den vil sikkert bedre kunne trække 35 km/t op og ned fremfor 55 km/t op og ned. Det har den ikke kræfter nok til. Men 45 op af bakke og 55 ned af er da meget fint, synes jeg. Og hvis du vil passe på motorens omdrejninger, så skal du nok heller ikke meget over 55 km/t selvom gearingen ændrer sig ved topfart. På et tidspunkt over 45-50 km/t vil den øge omdrejningerne da den ikke kan geare længere ud.

Den langsommere accelleration kan måske skyldes, at 45-modellen har en anden indstilling at karburatornålen og muligvis en tragt i luftfilterkassen der kan tages ud. Eller at momentkurven bare er anderledes for en 45 CDI end en 30 CDI boks.
Jeg fik at vide af to mekanikere fra Thansen uafhængigt af hinanden - samt af servicechefen i Middelfart - at eneste forskel på Explora 30 og 45 var CDI-boksen. Alt andet var identisk.
Der SKAL vist være nr.pladelys på en EU45 knallert, og det er røget med over på 30-modellen af Explora. Så de er meget lig hinanden.

Jeg tror jeg dropper idéen med custom CDI-boksen. Jeg vil køre med en on/off kontakt til CDI'en, så den kan gøres lovlig på 1 sekund hvis det skulle blive nødvendigt Blink med øjet
Og så går jeg og tænker på at sætte en omdrejningstæller på, så jeg kan følge lidt med i løjerne. Og at den ikke får mere end 6000-7000 o/m når jeg kører ubegrænset. Men hvor man sætter den til henne på en Explora (eller GY6 motor generelt) ved jeg ikke. Info modtages gerne!

Har du lagt mærke til, at de bagerste LED blinklys er nærmest umulige at se i dagslys? Bremselyset er også utrolig svagt når der er solskin. De dårligste lygter jeg endnu har set. Og da blinklysene kan være ret vigtige, så har jeg tænkt mig at finde nogle små blinklys med glødepærer og skrue på det plastik der sidder ved nr.pladen/skærmen. Og så koble ledningen fra LED-blinklyset i bag, og tilslutte det nye.

[Image: o0e2M.jpg]

Så det kommer til at sidde ca. sådan her:
[Image: Y5Os8.jpg]
Så tror jeg også bedre man kan se blinklyset da det kommer til at sidde et andet sted end bremselyset.
Svar
#15
(04-11-2014, 01:58)BaotianDriver Skrev: Jeg mener kun at motoren yder 2,0 HK, så den vil sikkert bedre kunne trække 35 km/t op og ned fremfor 55 km/t op og ned. Det har den ikke kræfter nok til. Men 45 op af bakke og 55 ned af er da meget fint, synes jeg. Og hvis du vil passe på motorens omdrejninger, så skal du nok heller ikke meget over 55 km/t selvom gearingen ændrer sig ved topfart. På et tidspunkt over 45-50 km/t vil den øge omdrejningerne da den ikke kan geare længere ud.

Den langsommere accelleration kan måske skyldes, at 45-modellen har en anden indstilling at karburatornålen og muligvis en tragt i luftfilterkassen der kan tages ud. Eller at momentkurven bare er anderledes for en 45 CDI end en 30 CDI boks.
Jeg fik at vide af to mekanikere fra Thansen uafhængigt af hinanden - samt af servicechefen i Middelfart - at eneste forskel på Explora 30 og 45 var CDI-boksen. Alt andet var identisk.
Der SKAL vist være nr.pladelys på en EU45 knallert, og det er røget med over på 30-modellen af Explora. Så de er meget lig hinanden.

Jeg tror jeg dropper idéen med custom CDI-boksen. Jeg vil køre med en on/off kontakt til CDI'en, så den kan gøres lovlig på 1 sekund hvis det skulle blive nødvendigt Blink med øjet
Og så går jeg og tænker på at sætte en omdrejningstæller på, så jeg kan følge lidt med i løjerne. Og at den ikke får mere end 6000-7000 o/m når jeg kører ubegrænset. Men hvor man sætter den til henne på en Explora (eller GY6 motor generelt) ved jeg ikke. Info modtages gerne!

Har du lagt mærke til, at de bagerste LED blinklys er nærmest umulige at se i dagslys? Bremselyset er også utrolig svagt når der er solskin. De dårligste lygter jeg endnu har set. Og da blinklysene kan være ret vigtige, så har jeg tænkt mig at finde nogle små blinklys med glødepærer og skrue på det plastik der sidder ved nr.pladen/skærmen. Og så koble ledningen fra LED-blinklyset i bag, og tilslutte det nye.

Har ikke lagt mærke til at det skulle være specielt svært at se baglys og/eller blinklys i dagslys. Måske lidt mere afstand mellem blinklysende ville gøre det nemmere for folk at se hvilken side man blinker til.

Til gengæld har jeg lagt mærke til at affjedringerne knirker ret meget efter et par uger.

Det ser i øvrigt ud som om jeg bruger mindre benzin med 45 CDI boksen?
Svar
#16
(04-11-2014, 01:58)BaotianDriver Skrev: Jeg mener kun at motoren yder 2,0 HK, så den vil sikkert bedre kunne trække 35 km/t op og ned fremfor 55 km/t op og ned. Det har den ikke kræfter nok til. Men 45 op af bakke og 55 ned af er da meget fint, synes jeg. Og hvis du vil passe på motorens omdrejninger, så skal du nok heller ikke meget over 55 km/t selvom gearingen ændrer sig ved topfart. På et tidspunkt over 45-50 km/t vil den øge omdrejningerne da den ikke kan geare længere ud.

Den langsommere accelleration kan måske skyldes, at 45-modellen har en anden indstilling at karburatornålen og muligvis en tragt i luftfilterkassen der kan tages ud. Eller at momentkurven bare er anderledes for en 45 CDI end en 30 CDI boks.
Jeg fik at vide af to mekanikere fra Thansen uafhængigt af hinanden - samt af servicechefen i Middelfart - at eneste forskel på Explora 30 og 45 var CDI-boksen. Alt andet var identisk.
Der SKAL vist være nr.pladelys på en EU45 knallert, og det er røget med over på 30-modellen af Explora. Så de er meget lig hinanden.

Jeg tror jeg dropper idéen med custom CDI-boksen. Jeg vil køre med en on/off kontakt til CDI'en, så den kan gøres lovlig på 1 sekund hvis det skulle blive nødvendigt Blink med øjet
Og så går jeg og tænker på at sætte en omdrejningstæller på, så jeg kan følge lidt med i løjerne. Og at den ikke får mere end 6000-7000 o/m når jeg kører ubegrænset. Men hvor man sætter den til henne på en Explora (eller GY6 motor generelt) ved jeg ikke. Info modtages gerne!

Har du lagt mærke til, at de bagerste LED blinklys er nærmest umulige at se i dagslys? Bremselyset er også utrolig svagt når der er solskin. De dårligste lygter jeg endnu har set. Og da blinklysene kan være ret vigtige, så har jeg tænkt mig at finde nogle små blinklys med glødepærer og skrue på det plastik der sidder ved nr.pladen/skærmen. Og så koble ledningen fra LED-blinklyset i bag, og tilslutte det nye.

http://billedeupload.dk/images/o0e2M.jpg

Så det kommer til at sidde ca. sådan her:
http://billedeupload.dk/images/Y5Os8.jpg
Så tror jeg også bedre man kan se blinklyset da det kommer til at sidde et andet sted end bremselyset.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til bliver en elektronisk omdrejningstæller monteret ved og vikle en sensor rundt om tændrør´s kablet.
Hvis jeg har misforstået det håber jeg nogen kan fortælle hvordan eller bekræfte at jeg har ret.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#17
(02-11-2014, 19:24)BaotianDriver Skrev: Super. Hvor godt regulerer CDI'en egentlig? Hakker motoren ved nogle bestemte hastigheder eller kører ujævnt eller har problemer med at trække rent? Det oplever jeg nemlig lidt med min orig. 30 CDI.

Og hvordan var CDI'en pakket ind da du købte den? Vil man kunne åbne den og afprøve den ganske kort, eller er emballagen forseglet? Jeg vil nemlig ikke give 700 kr. for en anden CDI, hvis den heller ikke virker ordenligt. Mekanikeren har fortalt mig, at alle CDI-bokse vil hakke lidt så det vil ikke hjælpe at udskifte min. Det tvivler jeg dog lidt på om han har ret i.

Mener faktisk at loven er således at når man køber over nettet har man lov til at prøve tingene, det skal bare returneres i samme stand hvis man bruger fortrydelsesretten. Det fik jeg ihvertfald afvide af en bekendt.

I mit tilfælde havde jeg købt et grafikkort, altså et stykke forholdsvis skrøbeligt hardware, jeg havde brugt det nogen dage, men var ikke tilfreds med ydelsen, nægtede at tro man kunne retunere sådanne ting men jeg skrev til firmaet (komplett.dk) om det var rigtig, og ja, bare alt tilbehør fulgte med, og det var i samme stand som da man modtog det, selvom plomberingen var brudt.

Så nu har jeg er noget kraftigere kort Cool

Om det er købeloven (fik jeg afvide af bekendt) eller butikkens egen politik ved jeg ikke. Elgiganten gør det samme (hørt om manden der købte trimmer med en andens hår i? Grøn grin )
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Hej.

Kan man bare bestille en CDI boks fra en 45'er for at få ens 30'er til at køre 45km/h ?

Tænkte på at bestille den her fra thansen.
Spørgsmålet var som læst oven for, så hvad fanden har grafikkort og hårklipper at gøre i såen en tråd .SpørgsmålstegnSpørgsmålstegn
Svar
#19
(12-11-2014, 23:50)tiggi Skrev: Hej,

Kan man bare bestille en CDI boks fra en 45'er for at få ens 30'er til at køre 45km/h ?

Tænkte på at bestille den her fra thansen.
Spørgsmålet var som læst oven for, så hvad fanden har grafikkort og hårklipper at gøre i såen en tråd .SpørgsmålstegnSpørgsmålstegn

Du kan jo ikke sætte dig ind i en tråd ud fra overskriften, debattere du også en artikel ud fra dens overskrift? det bliver noget rod. Jeg besvarer blot et spørgsmål og uddeler min viden. Hvis du kigger engang på det jeg så fint quotede i mit forrige svar til Baotaindriver Blink med øjet
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#20
Er kun er anmodning om i en tråd at holde sig til emnet (læst overskrift) ikke andet .Blink med øjet
Svar
#21
Jeg er da ikke gået glip af noget de sidste 14 dage, kan jeg se. Griner

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(12-11-2014, 22:26)Quiks Skrev: Så vidt jeg har kunnet læse mig til bliver en elektronisk omdrejningstæller monteret ved og vikle en sensor rundt om tændrør´s kablet.
Hvis jeg har misforstået det håber jeg nogen kan fortælle hvordan eller bekræfte at jeg har ret.

Jeps det er bare en ledning der skal vikles rundt om tændrørskablet. Jeg har bestilt en på nettet til 50 kr.
Svar
#23
(12-11-2014, 21:07)Gammelsmølf Skrev: Har ikke lagt mærke til at det skulle være specielt svært at se baglys og/eller blinklys i dagslys. Måske lidt mere afstand mellem blinklysende ville gøre det nemmere for folk at se hvilken side man blinker til.

Til gengæld har jeg lagt mærke til at affjedringerne knirker ret meget efter et par uger.

Det ser i øvrigt ud som om jeg bruger mindre benzin med 45 CDI boksen?

Min ombyttede Thansen rem begyndte desværre at give vibrationer igen efter et par hundrede km, så der ER noget galt med de remme. Jeg har sat en Mallossi rem på i stedet for, den er dog 1 cm længere end originalen men den kører perfekt og har fået omdrejningstallet lidt ned især ved topfart. Meget behageligt. Mallossi remmen købte jeg på Ebay.uk ved at søge på drive belt til en Peugeot V-Click.
Mon ikke noget WD40 kan afhjælpe knirkeriet? Min knirker ikke - endnu.
Svar
#24
(15-11-2014, 10:17)BaotianDriver Skrev: Min ombyttede Thansen rem begyndte desværre at give vibrationer igen efter et par hundrede km, så der ER noget galt med de remme. Jeg har sat en Mallossi rem på i stedet for, den er dog 1 cm længere end originalen men den kører perfekt og har fået omdrejningstallet lidt ned især ved topfart. Meget behageligt. Mallossi remmen købte jeg på Ebay.uk ved at søge på drive belt til en Peugeot V-Click.
Mon ikke noget WD40 kan afhjælpe knirkeriet? Min knirker ikke - endnu.

Hvor langt har du så kørt med Malossi kileremmen ?

Hvis du ikke har kørt lige så langt som med den fra TH så ser jeg frem til og høre hvordan det går med den nye efter de 200 km.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: