Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha scooter 125cc
#1
Kiggede lidt på Yamaha fabrikkens modeller, og den lille 125cc kunne jeg godt tænke mig som 4takt 50cc.
Yamaha Majesty 125cc.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja den er fed Smil Må snart have det kort Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
(23-10-2014, 06:11)K. Hansen Skrev: Ja den er fed Smil Må snart have det kort Smil


SÅ KOM IGANG Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
(22-10-2014, 23:06)Jps Skrev: Kiggede lidt på Yamaha fabrikkens modeller, og den lille 125cc kunne jeg godt tænke mig som 4takt 50cc.
Yamaha Majesty 125cc.

Den ser fin ud. Og god rygstøtte. Lad os håbe den kommer i 30/45 version. Smil

Svar
#5
(24-10-2014, 16:24)barden Skrev: Den ser fin ud. Og god rygstøtte. Lad os håbe den kommer i 30/45 version. Smil

Og ikke hugger under kørslen som Yamaha'en jeg prøvede, i 30'r versionen Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(24-10-2014, 16:29)Jps Skrev: Og ikke hugger under kørslen som Yamaha'en jeg prøvede, i 30'r versionen Blink med øjet

Er det ikke bare omdrejningsbegrænseren? Det har alle 4-taktere jo, forskellen er bare hvor aggresive retarderingen er Smil
Svar
#7
(24-10-2014, 16:43)Arbejdsnarkomanen Skrev: Er det ikke bare omdrejningsbegrænseren? Det har alle 4-taktere jo, forskellen er bare hvor aggresive retarderingen er Smil

Jow det er den sk*** omdrejningbegrænser, der laver balladen. men som jeg efterhånden har nævnt mange gange så smider jeg ikke penge efter en knallert, der konstant hugger. Uanset at man kan minimere det, med en ulovlig variator. Den jeg prøvede, var så en 25'r der kørte 32 km/t (på speedometeret, vel at mærke).
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(24-10-2014, 16:43)Arbejdsnarkomanen Skrev: Er det ikke bare omdrejningsbegrænseren? Det har alle 4-taktere jo, forskellen er bare hvor aggresive retarderingen er Smil

På min Sprint var der intet huggeri.

Svar
#9
(24-10-2014, 16:47)Jps Skrev: Jow det er den sk*** omdrejningbegrænser, der laver balladen. men som jeg efterhånden har nævnt mange gange så smider jeg ikke penge efter en knallert, der konstant hugger. Uanset at man kan minimere det, med en ulovlig variator. Den jeg prøvede, var så en 25'r der kørte 32 km/t (på speedometeret, vel at mærke).

Så køb et "ordenligt" mærke hehe Aprilia SportCity One (i 30'er udgave) hakker i hvert fald ikke. Den kører utroligt lækkert i motoren. Jeg vil give dig ret i, at det er et sløjt når en producent ikke kan finde ud af at lave en ordentlig begrænsning. Produktet skal da fungere ordenligt ellers må de droppe det. "Til kamp mod de dårlige løsninger".

En Majesty 50 ville nok blive ubetalelig i DK tror jeg. Der er intet marked for 30-knallerter til 25.000 kr og opefter. Ellers køb en Vespa 30/45-4T til 22.000 kr. Den motor er en perle.
[Image: q0vRi.jpg]

Jeg har selv været på udkig efter en 125 cc scooter, og det tætteste var en brugt Kymco Super 8 til 6500kr. Men over 60 km/t synes jeg man behøver en vindskærm og det har de færreste. Det optimale for mig ville nok være en lille mærkevare 250cc/300cc scooter med indsprøjtning og vindskærm og flot design til 25.000kr. Men det findes ikke i DK.

En Yamaha Xmax 250 er også lækker men koster omkring 55.000 kr. :-(

[Image: h1RTw.jpg]

[Image: 1JzfC.jpg]

[Image: jr7od.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(25-10-2014, 15:04)BaotianDriver Skrev: Så køb et "ordenligt" mærke hehe Aprilia SportCity One (i 30'er udgave) hakker i hvert fald ikke. Den kører utroligt lækkert i motoren. Jeg vil give dig ret i, at det er et sløjt når en producent ikke kan finde ud af at lave en ordentlig begrænsning. Produktet skal da fungere ordenligt ellers må de droppe det. "Til kamp mod de dårlige løsninger".

En Majesty 50 ville nok blive ubetalelig i DK tror jeg. Der er intet marked for 30-knallerter til 25.000 kr og opefter. Ellers køb en Vespa 30/45-4T til 22.000 kr. Den motor er en perle.
http://billedeupload.dk/images/q0vRi.jpg

Jeg har selv været på udkig efter en 125 cc scooter, og det tætteste var en brugt Kymco Super 8 til 6500kr. Men over 60 km/t synes jeg man behøver en vindskærm og det har de færreste. Det optimale for mig ville nok være en lille mærkevare 250cc/300cc scooter med indsprøjtning og vindskærm og flot design til 25.000kr. Men det findes ikke i DK.

En Yamaha Xmax 250 er også lækker men koster omkring 55.000 kr. Ked af det


http://billedeupload.dk/images/h1RTw.jpg

http://billedeupload.dk/images/1JzfC.jpg

http://billedeupload.dk/images/jr7od.jpg

Aprilia Sport City, få's ikke som ny mere, mig bekendt. Men den er prøvet. Der er ikke megen plads til str. 48 i støvler Smil Og en Vespa 50cc til knap 23.000 kr., der kun køre 25 km/t? Nej tak. 45'rn er udelukket, da jeg ikke har kortet. Det samme gælder jo så også for mc.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(25-10-2014, 15:38)Jps Skrev: Aprilia Sport City, få's ikke som ny mere, mig bekendt. Men den er prøvet. Der er ikke megen plads til str. 48 i støvler Smil Og en Vespa 50cc til knap 23.000 kr., der kun køre 25 km/t? Nej tak. 45'rn er udelukket, da jeg ikke har kortet. Det samme gælder jo så også for mc.

Nåh ja, det var skostr.
Der er vist 5-6 Apriliaer tilbage som ny hos et par forhandlere. Den produceres ikke længere. Men det er rigtigt, der er meget lidt fodplads på den. Til gengæld er den bygget i Italien og kvaliteten er faktisk rigtig fin.
Laver Honda intet i 50cc 30-4T i øjeblikket? Ellers er der også Peugeot Vivacity og Kissbee som 30-4T. Om de to sidstnævnte er dårlige bare fordi de er samlet i Kina, ved jeg ikke. Der har sandsynligvis stået en franskmand og kigget på at alt er samlet ordenligt. Jeg ved ikke om nogen herinde kører på dem? Erfaringer kunne være interessante at høre om. Jeg skal muligvis også have fat i noget andet end min nuværende "kasse løse skruer" aka VGA Explora.
Svar
#12
(25-10-2014, 16:45)BaotianDriver Skrev: Nåh ja, det var skostr.
{...} Ellers er der også Peugeot Vivacity og Kissbee som 30-4T. Om de to sidstnævnte er dårlige bare fordi de er samlet i Kina,{...}

V-Clic og Kisbee er samlet i Kina, og de kommer herfra. Resten er samlet i Frankrig (Dannemarie, og Mandeure), eller dvs. Peugeot har lige solgt 51% af aktiviteterne til Mahindra i Indien!. Hmm. Fortvivlet

De nye Citystar er bla. samlet i Mandeure, Frankrig.

[attachment=7706]

Svar


Forum spring: