Søg Garagen Hej Gæst! Register

Endnu en Runner til samlingen.
#1
Ja, jeg fik endeligt hentet den Runner som jeg havde kig på idag, og ved første blik så den faktisk udemærket ud, udstødningen var rusten, og forgaflen sad fast.

Desværre var synet et lidt andet da skjolde kom af, bunden er stellet er rustet væk, stelnummer er ikke eksisterende, vandpumpen i blokken er færdig, og det var cylinderkittet også da remmen til olie/vandpumpen var sprunget.

Det er lidt en skam, men den ender vist sine dage som reservedele, den har kun kørt 19.000 km.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nå ok, måske lidt surt, men jeg er vis på at du får brugt de gode dele på fornuftig vis. Et spørgsmål: er stellet så rusten at det kan risikere at knække sammen?

Venligst Erik.
Svar
#3
(19-10-2014, 19:13)Scooterballe Skrev: Nå ok, måske lidt surt, men jeg er vis på at du får brugt de gode dele på fornuftig vis. Et spørgsmål: er stellet så rusten at det kan risikere at knække sammen?

Venligst Erik.

Jeg tror ikke der er fare for den knækker sammen, godt nok er den rusten, men ikke gennemtæret, delene alene burde kunne indbringe mere end hvad jeg gav for maskinen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Det var da surt. Men hvis du kan få noget ud af at sælge delene, er det da ikke helt spildt Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Hold da op, nu ved jeg hvorfor forhandlere kan kræve flere 1000 kr for at skifte en krumtap, aldrig har jeg haft fat i en motor der var så rustet sammen, alt der kunne sidde fast, sad fast.

Det tager hurtigt et par timer at bore en masse knækkede bolte ud, dog er blokken splittet nu, vandpumpen og krumtap er pillet ud, nu skal jeg bare lige have fundet den rette snittap, og så igang med at skære nye gevind.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Surt med den Runner, men igen er du jo en stædigt asen Grin. Har en lille fornemmelse på at du for den ud og trille alligevel, når du har sundet dig lidt over tilstanden Blink med øjet.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
(20-10-2014, 18:36)DarkSide Skrev: Hold da op, nu ved jeg hvorfor forhandlere kan kræve flere 1000 kr for at skifte en krumtap, aldrig har jeg haft fat i en motor der var så rustet sammen, alt der kunne sidde fast, sad fast.

Det tager hurtigt et par timer at bore en masse knækkede bolte ud, dog er blokken splittet nu, vandpumpen og krumtap er pillet ud, nu skal jeg bare lige have fundet den rette snittap, og så igang med at skære nye gevind.

Da jeg stod i Vestjylland med et ødelagt dæk og ringede til et par mekanikere ville jeg naturligvis gerne ha`en ca. pris. Begge sagde, at det kunne være problematisk at få udstødningen af, eftersom de ofte var rustet fast ved cylinderen. Nå, heldigvis gik det helt smertefrit; mekanikeren bemærkede: "nå, der er en der har gjort arbejdet for mig". Men man skiller jo ikke lige sådan en motor ad blot for at smøre og give fedt.

Venligst Erik.
Svar
#8
Tempo, Stædig er jeg bestemt - den er også blevet forvandlet fra en hel Runner, til et stel med køler og expansionsbeholder, der skal jeg lige have fundet vinkelsliberen frem, og have det skåret af, de bolte der holder det sammen er der ingen grund til at prøve og løsne.

Scooterballe, Manglende vedligehold er bestemt også det største problem ved scootere, folk har jo den opfattelse, at så længe det kører, så er der ingen grund til at gøre noget ved det, men når det så først går i stykker, så sidder hele lortet fast.

Utroligt nok fik jeg begge udstødningsbolte ud af denne her, selvom alt var bundrusten, at cylinderen så er affald alligevel viste sig så først bagefter. Grin

Nu henter jeg så endnu en Runner i morgen, den skal så bruges til doner, så må jeg tage kampen med skat ang den manglende regattest.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
Så blev der hentet endnu en Runner, og den er også skraldet, heldigvis er der synligt stelnummer på, nu skal jeg blot lige kæmpe med skat ang den manglende regattest.

Scooteren har kørt som en 30'er, siden 2004.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(22-10-2014, 17:33)DarkSide Skrev: Så blev der hentet endnu en Runner, og den er også skraldet, heldigvis er der synligt stelnummer på, nu skal jeg blot lige kæmpe med skat ang den manglende regattest.

Scooteren har kørt som en 30'er, siden 2004.

Godtnok utroligt, når/hvis det er en 45'r.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(22-10-2014, 17:56)Jps Skrev: Godtnok utroligt, når/hvis det er en 45'r.

Det er skam en 45'er, en af de første model Gilera Runner med tromlebremse. Smil

Men det er blot et bevis på hvor meget folk lyver og svindler med scootere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Nå den bliver alligevel renoveret, stellet på doneren fejler ikke noget ud over det normale overflade rust, og stelnummer er synligt, selv forgaflen fungerer.

Der er bestilt nye krumtapslejer, samt vandpumpe og pakninger til motoren, regner med det dukker op engang i næste uge.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: