Søg Garagen Hej Gæst! Register

Overophedet variator
#49
Man skal holde sig til de originale ruller. Har et sæt liggende, der har kørt 17.000 km (mest på Big2 Blink med øjet ) Og de kan stadig bruges nogle tusinde kilometre endnu, vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(17-10-2014, 10:40)Jps Skrev: Man skal holde sig til de originale ruller. Har et sæt liggende, der har kørt 17.000 km (mest på Big2 Blink med øjet ) Og de kan stadig bruges nogle tusinde kilometre endnu, vil jeg tro.

Holder mig også til dem der fulgte med til min malossi multivar.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#51
Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden Blink med øjet.
Det var athena 6.5g jeg skiftede til Smil.
Svar
#52
(16-10-2014, 12:44)AlexanderN Skrev: K Hansen:
Jeg bor ude ved Sunset Boulevard, ved Sdr. Borup afkørslen Smil.
Har du forstand på dæk dog? Jeg fandt ud af at den både var utæt i dækket, (Det er fixet med lakridsstænger fra Tante Hansen Blink med øjet ) og nu også utæt ved fælgen? Det er relativt nye dæk, som blev skiftet ved Harrys Motorservice for ca. 1000km siden.

Jeg bruger selv lakridserne fra Tanten. Hvis du har kørt på et fladt dæk, kan det blive utæt ved fælgen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#53
(17-10-2014, 17:03)AlexanderN Skrev: Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden Blink med øjet.
Det var athena 6.5g jeg skiftede til Smil.

Det er jo så heller ikke ruller, der efter min ringe mening, er noget værd (er prøvet). Man skal holde sig til de originale, eller Stage6 ruller. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(17-10-2014, 17:03)AlexanderN Skrev: Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden Blink med øjet.
Det var athena 6.5g jeg skiftede til Smil.

Og det er dem der ser sådan der ud nu? Målløs

Jamen så er det nok heller ikke dem der har været årsag til problemet, men de er nok blevet smeltet ligesom remmen og så er endt med at se således ud. Neutral

Hmmm, så må vi tænke os om forfra.
Du har ikke en ekstremt kraftig trykfjeder i, vel? Grøn grin

Hvis ikke, så er jeg tæt på at tro at det eneste der kan være sket er at varmen fra den uafkølede cylinder har spredt sig gennem metallet og har varmet transmissionen for meget op. Husk at mange metaller (specielt aluminium) er hamrende gode varmeledere. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#55
Det må være varmen der har spredt sig Blink med øjet.
Det har nok været en kombi, af at blæserhuset ikke har været på og at delene generelt var slidte. Efter jeg satte spritny original variator i + rem, har den kørt som en drøm Grin.
Men ja, hvad fanden gør jeg ved dækket? Jeg tror jeg kom til at ramme siden af dækket ved fælgen, da jeg "åbnede" hullet med spiralværktøjet. Skal der helt nyk dæk til? Eller kan jeg smide en slange i som jeg har læst et par steder på nettet Smil? Jeg har ingen forstand på at skifte slangeløse dæk, og den ene gang jeg skiftede dæk på min maxi syntes jeg det var et helvede.

Ups glemte det med trykfjederen Smil. Nej jeg skulle gerne have standard i, men jeg ved det ikke da jeg købte den brugt og der kørte den 40 med pillet skive, så den er højst sandsynligt blevet mishandlet af tidligere ejer.
Svar
#56
(18-10-2014, 01:59)AlexanderN Skrev: Det må være varmen der har spredt sig Blink med øjet.
Det har nok været en kombi, af at blæserhuset ikke har været på og at delene generelt var slidte. Efter jeg satte spritny original variator i + rem, har den kørt som en drøm Grin.
Men ja, hvad fanden gør jeg ved dækket? Jeg tror jeg kom til at ramme siden af dækket ved fælgen, da jeg "åbnede" hullet med spiralværktøjet. Skal der helt nyk dæk til? Eller kan jeg smide en slange i som jeg har læst et par steder på nettet Smil? Jeg har ingen forstand på at skifte slangeløse dæk, og den ene gang jeg skiftede dæk på min maxi syntes jeg det var et helvede.

Ups glemte det med trykfjederen Smil. Nej jeg skulle gerne have standard i, men jeg ved det ikke da jeg købte den brugt og der kørte den 40 med pillet skive, så den er højst sandsynligt blevet mishandlet af tidligere ejer.

Tjaa, hvis du har nye dele i nu, er der vel ikke andet at sige end at husk at have køling på og husk at tjekke sliddelene så de kan skiftes inden det går galt, hvadend der må have været årsagen. Grøn grin

Dækket må jeg dog være svar skyldig på, jeg har aldrig nogensinde punkteret andet end en cykel. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#57
(18-10-2014, 13:55)Baddi Skrev: Dækket må jeg dog være svar skyldig på, jeg har aldrig nogensinde punkteret andet end en cykel. Fræk

Heldigt for dig Grin.
Men ja det burde jo godt kunne lade sig gøre. Jeg tror dog at jeg har fundet en ven af familien der har et dækværksted, 4 kilometer fra os. Jeg har også fundet ud af at Harrys Motorservice har taget røven på mig. For det første har de sat michelin citygrip 120/70-12 på både for og bagfælg, selvom der findes en 130/70-12 version til brug som bagdæk.

Det andet er at de har taget 500kr pr. dæk selvom de koster 300kr på dækonline. og nummer 3 er at jeg bad om helårsdæk, men michelin citygrip er helt klart sommerdæk og slet ikke egnet til at køre i sne med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(18-10-2014, 15:13)AlexanderN Skrev: Heldigt for dig Grin.
Men ja det burde jo godt kunne lade sig gøre. Jeg tror dog at jeg har fundet en ven af familien der har et dækværksted, 4 kilometer fra os. Jeg har også fundet ud af at Harrys Motorservice har taget røven på mig. For det første har de sat michelin citygrip 120/70-12 på både for og bagfælg, selvom der findes en 130/70-12 version til brug som bagdæk.

Det andet er at de har taget 500kr pr. dæk selvom de koster 300kr på dækonline. og nummer 3 er at jeg bad om helårsdæk, men michelin citygrip er helt klart sommerdæk og slet ikke egnet til at køre i sne med.

Lige hvad angår dine dæk. Ikke for at skuffe dig, Men der er en grund til ordet sommer og vinterdæk. De helårs skal du bare droppe og så evt have 2 sæt fælge.
Grunden til min skrift er at det endnu aldrig er lykkedes for dem at lave det gummi som er skide godt både sommer og vinter. Så enten er de gode om eller også om vinteren, Man får nemlig aldrig begge dele med de fusker dæk.
Svar
#59
(20-10-2014, 20:20)zip-kongen Skrev: Lige hvad angår dine dæk. Ikke for at skuffe dig, Men der er en grund til ordet sommer og vinterdæk. De helårs skal du bare droppe og så evt have 2 sæt fælge.
Grunden til min skrift er at det endnu aldrig er lykkedes for dem at lave det gummi som er skide godt både sommer og vinter. Så enten er de gode om eller også om vinteren, Man får nemlig aldrig begge dele med de fusker dæk.

Ja se det mente jeg jo også. Men så mødte jeg Sava MC 32 Win Scoot. De klarer alt lige fra sommerasfalt på smeltepunktet til isslag. Holdbarheden om sommeren er som regel problemet ved helårsdæk, men disse klarer det fint - med titusindvis af km's kørsel. Grin
Svar
#60
Har sat nogle Anlas SC-500 Wintergrip på Blink med øjet. Indtil videre griber de satme godt og de skulle også gerne kunne holde til sommer, men nu må vi jo se Smil
Svar


Forum spring: