17-10-2014, 10:40
Man skal holde sig til de originale ruller. Har et sæt liggende, der har kørt 17.000 km (mest på Big2 ) Og de kan stadig bruges nogle tusinde kilometre endnu, vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
Overophedet variator
|
||
17-10-2014, 10:40
Man skal holde sig til de originale ruller. Har et sæt liggende, der har kørt 17.000 km (mest på Big2 ) Og de kan stadig bruges nogle tusinde kilometre endnu, vil jeg tro.
Ivecar plus 2023.
17-10-2014, 11:40
(17-10-2014, 10:40)Jps Skrev: Man skal holde sig til de originale ruller. Har et sæt liggende, der har kørt 17.000 km (mest på Big2 ) Og de kan stadig bruges nogle tusinde kilometre endnu, vil jeg tro. Holder mig også til dem der fulgte med til min malossi multivar. Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt) Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
17-10-2014, 17:03
Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden .
Det var athena 6.5g jeg skiftede til .
17-10-2014, 17:04
(16-10-2014, 12:44)AlexanderN Skrev: K Hansen: Jeg bruger selv lakridserne fra Tanten. Hvis du har kørt på et fladt dæk, kan det blive utæt ved fælgen.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017 "There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
17-10-2014, 20:30
(17-10-2014, 17:03)AlexanderN Skrev: Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden . Det er jo så heller ikke ruller, der efter min ringe mening, er noget værd (er prøvet). Man skal holde sig til de originale, eller Stage6 ruller.
Ivecar plus 2023.
(17-10-2014, 17:03)AlexanderN Skrev: Jeg har har skiftet ruller for under 500km siden . Og det er dem der ser sådan der ud nu? Jamen så er det nok heller ikke dem der har været årsag til problemet, men de er nok blevet smeltet ligesom remmen og så er endt med at se således ud. Hmmm, så må vi tænke os om forfra. Du har ikke en ekstremt kraftig trykfjeder i, vel? Hvis ikke, så er jeg tæt på at tro at det eneste der kan være sket er at varmen fra den uafkølede cylinder har spredt sig gennem metallet og har varmet transmissionen for meget op. Husk at mange metaller (specielt aluminium) er hamrende gode varmeledere.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet! Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt Tredje Kymco Agility 50 12.000 km. Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km. "Kør efter forholdene".
18-10-2014, 01:59
(Dette opslag var sidst ændret: 18-10-2014, 02:04 af AlexanderN.)
Det må være varmen der har spredt sig .
Det har nok været en kombi, af at blæserhuset ikke har været på og at delene generelt var slidte. Efter jeg satte spritny original variator i + rem, har den kørt som en drøm . Men ja, hvad fanden gør jeg ved dækket? Jeg tror jeg kom til at ramme siden af dækket ved fælgen, da jeg "åbnede" hullet med spiralværktøjet. Skal der helt nyk dæk til? Eller kan jeg smide en slange i som jeg har læst et par steder på nettet ? Jeg har ingen forstand på at skifte slangeløse dæk, og den ene gang jeg skiftede dæk på min maxi syntes jeg det var et helvede. Ups glemte det med trykfjederen . Nej jeg skulle gerne have standard i, men jeg ved det ikke da jeg købte den brugt og der kørte den 40 med pillet skive, så den er højst sandsynligt blevet mishandlet af tidligere ejer.
18-10-2014, 13:55
(18-10-2014, 01:59)AlexanderN Skrev: Det må være varmen der har spredt sig . Tjaa, hvis du har nye dele i nu, er der vel ikke andet at sige end at husk at have køling på og husk at tjekke sliddelene så de kan skiftes inden det går galt, hvadend der må have været årsagen. Dækket må jeg dog være svar skyldig på, jeg har aldrig nogensinde punkteret andet end en cykel.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet! Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt Tredje Kymco Agility 50 12.000 km. Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km. "Kør efter forholdene".
18-10-2014, 15:13
(Dette opslag var sidst ændret: 18-10-2014, 17:33 af AlexanderN.)
(18-10-2014, 13:55)Baddi Skrev: Dækket må jeg dog være svar skyldig på, jeg har aldrig nogensinde punkteret andet end en cykel. Heldigt for dig . Men ja det burde jo godt kunne lade sig gøre. Jeg tror dog at jeg har fundet en ven af familien der har et dækværksted, 4 kilometer fra os. Jeg har også fundet ud af at Harrys Motorservice har taget røven på mig. For det første har de sat michelin citygrip 120/70-12 på både for og bagfælg, selvom der findes en 130/70-12 version til brug som bagdæk. Det andet er at de har taget 500kr pr. dæk selvom de koster 300kr på dækonline. og nummer 3 er at jeg bad om helårsdæk, men michelin citygrip er helt klart sommerdæk og slet ikke egnet til at køre i sne med.
20-10-2014, 20:20
(18-10-2014, 15:13)AlexanderN Skrev: Heldigt for dig . Lige hvad angår dine dæk. Ikke for at skuffe dig, Men der er en grund til ordet sommer og vinterdæk. De helårs skal du bare droppe og så evt have 2 sæt fælge. Grunden til min skrift er at det endnu aldrig er lykkedes for dem at lave det gummi som er skide godt både sommer og vinter. Så enten er de gode om eller også om vinteren, Man får nemlig aldrig begge dele med de fusker dæk.
20-10-2014, 21:20
(20-10-2014, 20:20)zip-kongen Skrev: Lige hvad angår dine dæk. Ikke for at skuffe dig, Men der er en grund til ordet sommer og vinterdæk. De helårs skal du bare droppe og så evt have 2 sæt fælge. Ja se det mente jeg jo også. Men så mødte jeg Sava MC 32 Win Scoot. De klarer alt lige fra sommerasfalt på smeltepunktet til isslag. Holdbarheden om sommeren er som regel problemet ved helårsdæk, men disse klarer det fint - med titusindvis af km's kørsel.
09-11-2014, 16:44
Har sat nogle Anlas SC-500 Wintergrip på . Indtil videre griber de satme godt og de skulle også gerne kunne holde til sommer, men nu må vi jo se
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|