(20-10-2014, 10:02)Baddi Skrev: Kan jeg ikke uden at geare op, da jeg allerede nu er ved at være rigtig højt i omdrejningerne når jeg rammer de 100-110 på speedometeret som topfarten har ligget på i medvind.
Men jeg vil da se om jeg ikke kan lave mine små tricks og få et par procenter ud af den uden at skifte motordele.
Nu så jeg jo video'en, hvor farten ikke nåede at komme op på 100 km/t. Misvisningen på speedometeret var da rimelig høj for en MC.
(20-10-2014, 10:05)Jps Skrev: Nu så jeg jo video'en, hvor farten ikke nåede at komme op på 100 km/t. Misvisningen på speedometeret var da rimelig høj for en MC.
Jeps, jeg var også noget overrasket over at den misviste så meget, men når bare man er opmærksom på det.
Det man desværre ikke kunne se (eller høre) i videoen er at jeg på det tidspunkt hvor speedometeret kryder 100 km/t er omkring 10.000 omdrejninger i højeste gear og at omdrejningstælleren slutter ved 12.000 omdr., så jeg gætter på at red-line nok starter omkring de 10.000, fordi den begynder at virke meget presset her.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(20-10-2014, 10:24)Baddi Skrev: Jeps, jeg var også noget overrasket over at den misviste så meget, men når bare man er opmærksom på det.
Det man desværre ikke kunne se (eller høre) i videoen er at jeg på det tidspunkt hvor speedometeret kryder 100 km/t er omkring 10.000 omdrejninger i højeste gear og at omdrejningstælleren slutter ved 12.000 omdr., så jeg gætter på at red-line nok starter omkring de 10.000, fordi den begynder at virke meget presset her.
Mange omdrejninger ved 100 km/t, må jeg sige. Men det måske fordi, det er en "forvokset" knallertmotor .
(20-10-2014, 10:24)Baddi Skrev: Omkring 10.000 omdrejninger i højeste gear og at omdrejningstælleren slutter ved 12.000 omdr., så jeg gætter på at red-line nok starter omkring de 10.000, fordi den begynder at virke meget presset her.
20-10-2014, 11:16 (Dette opslag var sidst ændret: 20-10-2014, 11:18 af stormbringer.)
(20-10-2014, 10:45)Jps Skrev: Mange omdrejninger ved 100 km/t, må jeg sige. Men det måske fordi, det er en "forvokset" knallertmotor .
Dette her er fra en forvokset knallertmotor:
Hondas RC116 4-takts 50cc rækketoer, 16 heste ved 21.500 rpm
Mig bekendt ingen turbo, ingen alkohol, NOS eller nogetsomhelst ,bare masser af omdrejninger.
Så tænker man måske 'yderste teknologiske forkant', 'bleeding edge' og lignende. Men nej; maskinen er fra 1966.
Så er det i hvert fald bekræftet at Kymco K-pipe er for lavt gearet.
Jeg har nu skiftet til iridium tændrør og det originale tændrør var en relativt pæn farve. Porcelænet var gråligt på den ene side og farvet på den anden, men gråligt helt oppe ved elektroden. Fra agilityen ved jeg at gråligt/let farvet er helt fint for en 4-takter og specielt hvis man vil køre økonomisk. Ønsker man dog nogle flere kræfter kan det være mere passende med en mere brunlig farve.
Jeg prøvede dog lige at lade den stå i tomgang med det nye tændrør i og det blev meget farvet, så det er meget muligt at den kører magert ved fuld gas, så det hele har været brændt væk og at alt det sorte så er kommet når jeg har kørt ind på parkeringsplads eller har holdt i tomgang ved lyskryds og så videre.
Så jeg tror jeg skal have fundet ud af, hvilken type dyse den bruger og så have et dysesæt at lege med.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(19-10-2014, 15:29)Baddi Skrev: Enten kører 90% af alle Fynboere for stærkt, ellers viser det nu nok lidt forkert.
Min Kymco viser konsekvent 10 % for meget - har testet med speedometer på 90 - der kørte jeg 81. Og har testet mod de der faste hastighedsmålere - der viser den 54, når jeg speedometeret står på 60.
At så kilometertælleren konsekvent viser 8 % for lidt er så mystisk - skulle tro at begge viste "lige meget forkert"
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
(20-10-2014, 13:48)JanVen Skrev: Min Kymco viser konsekvent 10 % for meget - har testet med speedometer på 90 - der kørte jeg 81. Og har testet mod de der faste hastighedsmålere - der viser den 54, når jeg speedometeret står på 60.
At så kilometertælleren konsekvent viser 8 % for lidt er så mystisk - skulle tro at begge viste "lige meget forkert"
Ja, man skulle da tro de viste lige meget forkert.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
20-10-2014, 16:52 (Dette opslag var sidst ændret: 20-10-2014, 16:58 af Baddi.)
Jeg har i min jagt på "lidt ekstra kræfter" nu kigget i filterkassen for at få stillet min nysgerrighed.
Filterkassen sidder fast med 7 skruer på forsiden, og det kræver lige at man vipper forhjulet rigtigt for at komme til skruerne.
Inde i filterkassen sidder et skumfilter og et netfilter. Det virker som mig lidt som dobbeltkonfekt, men i må lige kommentere også, hvad i mener, som man ser det på billederne herunder.
Inde i kassen sidder en dejlig trompetformet tragt, hvor luften suges fra midt i kassen på en måde der skaber så lidt turbulens som muligt. Jeg har også mærket både fra filtersiden og fra karburatorsiden og denne er helt uden indstøbte begrænsninger, som den ved agilityen har det.
Luften suges ind for oven i hver side, et sted lige bag den sorte plastik der sidder over tanken. Jeg har desværre ikke fået mulighed for så at kigge på om der skulle være noget der forhindrede luften i at komme ind i filteret for den vej at begrænse trykket i filterkassen. Jeg ved det dog ikke lige denne gang, for jeg har ikke fundet noget bestemt begrænsende udover pladen bag filterskummet der kunne forestilles at give en smule højere tryktab over filteret.
Jeg synes dog stadig at den burde have luftindtaget ved de to "vinger" eller hvad vi skal kalde dem, hvor der er små riller forfra.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
(20-10-2014, 18:25)Arbejdsnarkomanen Skrev: Det virker da lidt overflødigt at have det net også
Ja, ikke?
Altså det hjælper med at holde skummet på plads, men det virker stadig lidt voldsomt, ikke?
Måske det net har noget at gøre med at den kun giver 8 hestekræfter. For 125cc burde da give mere, ikke?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
Det der ikke helt godt ud med det filter net også, men du kan nok lave nogle fin justeringer så den yder mere og flere heste?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.