Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baddi's erfaring med Kymco K-pipe (Tidl. titel: Prøvetur)
#25
(10-10-2014, 23:35)Katana Skrev: Baddi, Jeg fandt denne pdf parts catalog til Kymco K-Pipe med reservedelsnumre og en omfattende samling af tekniske tegninger af hver del af K-Pipe'en.

http://www.masco.fi/images/K-PIPE%20125%20KB25AA.pdf

Lækkert! Grøn grin
Tusind tak, det giver et meget bedre billede af den uden at jeg behøver skille den ad for at kigge. Blink med øjet

(11-10-2014, 00:02)rune75 Skrev: Den har ikke shimskiver til ventilene.

Kanon, så er det jo som jeg kender det. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(11-10-2014, 14:51)Baddi Skrev: Tusind tak, det giver et meget bedre billede af den uden at jeg behøver skille den ad for at kigge. Blink med øjet
Den er go' nok, det er en version af verdens mest solgte motor, præcis som jeg sagde. Du kan finde væsentlig bedre eksplosionstegninger over motoren hos cmsnl. Passer ikke helt (ingen elstarter), men rigelig fint til at du kan få indblik i funktionen.

Gearboxen er en 4-trins dogbox med gafler på en roterende tromle, lige efter bogen. Bemærk forskellene i koblingens opbygning , eller kig på een af de andre modeller med manuel kobling hvis du overvejer at bytte halvautomat-funktionen ud med noget du kender bedre.

Lidt ledetråde til ting&sager som bruger 'din' motortype:
http://www.funbikes.co.uk/pl-Pit_Bikes-27-0.aspx
http://www.pitbikeparts.co.uk/engines-c-50.html
http://www.minimobracing.com/store/TAKEG...index.html
http://www.daxdodo.com/catalog/index.php?cPath=22
http://www.takegawa.nl/ (de linker i øvrigt til cmsnl.)
- and the list goes on. Led f.eks efter 'pit bike', 'Dax', 'Takegawa', 'Daytona', 'dirt bike' eller 'Cub'.

Og ham her har jeg vist skrevet om før: Worlds fastest Monkey. Bemærk motoren: 175cc med 28 pruheste...

Velkommen til motor-himlen.

Russer: Jo, kørekortet kan godt holde til at han overskrider 20% grænsen på en 10 hestes maskine, sålænge han ikke passerer 15 heste. At der så er tale om alverdens afgifts og typegodkendelsesregel overskridelser, er en helt anden sag.

Nogen som ved om ordensmagtens transportable rullefelt kun måler hastighed , eller om de osse kan måle effekt?
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#27
(13-10-2014, 10:04)stormbringer Skrev: Den er go' nok, det er en version af verdens mest solgte motor, præcis som jeg sagde. Du kan finde væsentlig bedre eksplosionstegninger over motoren hos cmsnl. Passer ikke helt (ingen elstarter), men rigelig fint til at du kan få indblik i funktionen.

Gearboxen er en 4-trins dogbox med gafler på en roterende tromle, lige efter bogen. Bemærk forskellene i koblingens opbygning , eller kig på een af de andre modeller med manuel kobling hvis du overvejer at bytte halvautomat-funktionen ud med noget du kender bedre.

Lidt ledetråde til ting&sager som bruger 'din' motortype:
http://www.funbikes.co.uk/pl-Pit_Bikes-27-0.aspx
http://www.pitbikeparts.co.uk/engines-c-50.html
http://www.minimobracing.com/store/TAKEG...index.html
http://www.daxdodo.com/catalog/index.php?cPath=22
http://www.takegawa.nl/ (de linker i øvrigt til cmsnl.)
- and the list goes on. Led f.eks efter 'pit bike', 'Dax', 'Takegawa', 'Daytona', 'dirt bike' eller 'Cub'.

Og ham her har jeg vist skrevet om før: Worlds fastest Monkey. Bemærk motoren: 175cc med 28 pruheste...

Velkommen til motor-himlen.

Russer: Jo, kørekortet kan godt holde til at han overskrider 20% grænsen på en 10 hestes maskine, sålænge han ikke passerer 15 heste. At der så er tale om alverdens afgifts og typegodkendelsesregel overskridelser, er en helt anden sag.

Nogen som ved om ordensmagtens transportable rullefelt kun måler hastighed , eller om de osse kan måle effekt?

Tusind tak for linkene og billederne på Google+, som jeg har kigget lidt nærmere på nu, det er meget interessant at se den slags, når man også har en af den motortype stående ude i garagen. Grøn grin

Jeg vil kigge meget mere på det når jeg lige har tid (forhåbentlig senere i aften), men jeg tror nu ikke pengepungen i øjeblikket er til store udskiftninger i motordele, så jeg håber den bliver lidt mere livlig med et iridium tændrør, en afprøvning af dysestørrelse og hvad jeg ellers kan finde på der passer det nuværende budget. Grøn grin
Problemet er alligevel ikke så stort igen, men jeg begynder da at få alt for gode ideer når jeg ser at det er den motortype alle de firventilede topstykker med dobbelt overliggende knastaksel hører til. Grøn grin
Men ak ja, det kan jeg ikke være med til lige nu.

Anyway, angående det transportable rullefelt, så skulle det være i fin stand til at måle hestekræfter, omend det mangler en del instrumenter der bruges til at korrigere. Så vidt jeg kan læse mig frem til bruger man gerne en lufttemperatursensor og en tryksensor til at lade noget software korrigere på det målte resultat, så man får et resultat der kan sammenlignes med andre målinger der er lavet andre dage andre steder i verdenen. Smil
Derudover mangler det transportable rullefelt en måde at udskrive resultatet. Grøn grin

Jeg kan desværre ikke finde den model politiet bruger, men jeg har fundet en der også er udviklet til politiets brug. Den stammer fra Dynomet.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#28
Jeg snakkede med et firma der laver og sælger rullefelter til biler og mc.
Og han sagde at det rullefelt politiet bruger er specielt lavet til dem og virker kun til hastighed.
Ud over det så fik jeg afvide at de koster omkring 40.000.00 kr
Og for at man kan stole på dem skal de konfigureres/justeres af teknologisk institut hvert kvartel (3 månder)

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#29
(14-10-2014, 09:45)Quiks Skrev: For at man kan stole på dem skal de konfigureres/justeres af teknologisk institut hvert kvartel (3 månder)

De 3 mdr,. skulle være hver uge. Jeg er ret sikker på, at de rullefelter Politiet bruger, viser forkert efter kort tids brug.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(14-10-2014, 09:58)Jps Skrev: De 3 mdr,. skulle være hver uge. Jeg er ret sikker på, at de rullefelter Politiet bruger, viser forkert efter kort tids brug.

Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.

Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.

Og huske og optage alt hvad der foregår.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#31
(14-10-2014, 11:13)Quiks Skrev: Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.

Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.

Og huske og optage alt hvad der foregår.

Som du sikkert har læst, så viste min tur på feltet 53,2 km/t. Min cykelcomputer og GPS sagde 55-57 km/t. Det jo så lidt ligemeget, når det er over 43, men stadig forkert måling.
Ivecar plus 2023.
Svar
#32
Men mht. til rullefeltsmåling af MC for at kunne vise HK osv., så er de jo gode nok til det. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#33
(14-10-2014, 11:13)Quiks Skrev: Det har du sikkert ret i, da man jo ikke kan regne med de bliver stillet ned på vejen og ikke smidt ned.

Ligsom der er store chancer for at de ikke er blevet kalibreret til tiden.
Vil ihvertfald kræve dokumentation for at det er gjort hvis jeg får en bøde efter en tur på rullefeltet.

Og huske og optage alt hvad der foregår.

Så vidt jeg har forstået kalibreres de i forhold til at vise korrekt, hvilket har noget med elektronikken at gøre, og ikke den fysiske modstand, som helst ikke skulle blive mindre over tid. Det der er problemet er at scootere uden omdrejningsbegrænser vil kunne komme højere op i omdrejninger, jo mindre modstand der er, så hvis der ikke er samme rullemodstand som i den pågældende scooter med den pågældede kører på vil en scooter uden omdrejningsbegrænser kunne vise højere og jeg er rimelig sikker på at det er dér problemet ligger, når scootere viser en højere hastighed på rullefeltet end deres ejer har kunnet opleve på vejen. Grøn grin

Karburatordrevne maskiner med omdrejningsbegrænser kan også være uheldige og opleve en lille stigning, da begrænsningen i CDI'en blot flytter tændingen og giver maskinen færre kræfter, men er modstanden stadig mindre end på lige vej, så vil den kunne køre hurtigere. Jeg ved dog ikke, hvor meget vi taler om her, men det burde være ret lidt. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(13-10-2014, 17:28)Baddi Skrev: Men jeg begynder da at få alt for gode ideer når jeg ser at det er den motortype alle de firventilede topstykker med dobbelt overliggende knastaksel hører til. Grøn grin
Men ak ja, det kan jeg ikke være med til lige nu.

Jeg kan desværre ikke finde den model politiet bruger, men jeg har fundet en der også er udviklet til politiets brug. Den stammer fra Dynomet.

Motorstumper: Hehe. Det er det der er hele fidusen ved standardisering - i dette tilfælde formfaktor. Men var jeg i din situation, undlod jeg at pille ved nogetsomhelst den første tid - og jeg ville faktisk også vælge at lade forhandleren servicere dyret. Så finder du ud af hvad 'baseline' er, altså det fabrikken mener cyklen skal kunne. Når du har fået lagt nogen tusind kilometer på maskinen, så den er ordentligt kørt til - så kan eksperimenterne begynde.

Pudsig observation vedrørende din motors konstruktion: Tager du svinghjul, krumtapaksel og kobling, monterer dem løseligt sammen og prøver at vurdere 'pølsen', vil du opdage at der er tale om en ganske tung sag. Velsagtens en 2-3 kilogram. Det er denne vægt der er årsag til at motoren er knap så skarp i antrittet, når man giver Brian-gas. Imidlertid giver den store roterende masse anledning til en 'tung' fornemmelse, som jeg personligt finder rigtig rar.

Fin info om rullefelt. Tak Smil
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#35
Baddi for faen, du skal da bare smide sprøjt på K-Pipen ligesom du har gjort med Agility'en Grin
Svar
#36
(15-10-2014, 18:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Baddi for faen, du skal da bare smide sprøjt på K-Pipen ligesom du har gjort med Agility'en Grin

Ville være sjovt, men det har jeg nu ikke lige råd til. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: