Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baddi's erfaring med Kymco K-pipe (Tidl. titel: Prøvetur)
#85
(21-10-2014, 01:03)emil-jensen Skrev: Det der ikke helt godt ud med det filter net også, men du kan nok lave nogle fin justeringer så den yder mere og flere heste? Smil

Det finder vi ud af efter den første, hvor jeg har penge igen. Grøn grin

Først og fremmest skal gearingen lidt op, så jeg ikke løber omdrejningerne ud og så skal jeg have købt et dysesæt. Der er jo også kun én måned til den skal stilles væk henover vinteren. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#86
Min 2006mod Daelim NS 125 med karburator har også det net i luftfilterkassen men yter alikevel 12hk. Så jeg tror ikke det
net på noen måte er en begrensning.
Svar
#87
(21-10-2014, 08:32)rune75 Skrev: Min 2006mod Daelim NS 125 med karburator har også det net i luftfilterkassen men yter alikevel 12hk. Så jeg tror ikke det
net på noen måte er en begrensning.

Hmm, så må jeg kigge videre, om der sidder noget et andet sted og begrænser, før jeg konkluderer at det er selve opsætningen. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#88
(21-10-2014, 09:05)Baddi Skrev: Hmm, så må jeg kigge videre, om der sidder noget et andet sted og begrænser, før jeg konkluderer at det er selve opsætningen. Smil

I og med at det er en motorcykel, er der ingen ide i at montere begrænsninger, den slags er forbeholdt knallerter. Fabrikanten ønsker jo at fylde så meget guf i posen som muligt for de givne penge, så glem nu de begrænsninger, de er der ikke. Luftfilterkasse-tragten er et fint eksempel, lige efter bogen.
At der ikke er luftindtag fremad skyldes vel ønsket om ikke at tage vand ind i øsende regnvejr?

Jeg formoder at maskinen leveres med en velfungerende CDI med avancering. Avancering er meget vigtigt, da du bruger motoren udenfor effekt/torque-området qua gear. Den eneste fordel elastiktrækmaskinerne har er netop at milliongearet sætter omløbstallet optimalt hele tiden. At de så spilder 10% af de genererede kræfter på at gøre netop dét er så en anden sag. Har du adgang til en Xenon-lampe (tændingstidspunkts-måler) kan det ikke skade at checke avanceringen.

Som kuriosum kan det nævnes at det ovenfor viste svinghjul er forsynet med en knast, styret af et par centrifugalkraftdrevne arme, som gør det modsatte. Retardering, tændingstidspunkt hen efter top, for netop at begrænse festlighederne. Sådan lavede man det i 1973. Og begrænsningen kunne naturligvis ophæves med en stump ståltråd, en svejseklat el. lignende. Statisk timing er bedre end omvendt avancering.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#89
(21-10-2014, 09:05)Baddi Skrev: Hmm, så må jeg kigge videre, om der sidder noget et andet sted og begrænser, før jeg konkluderer at det er selve opsætningen. Smil

Daelimen har en 26mm karburator og 4 ventiler. Jeg tror heller ikke du finner noen begrensninger. Den er nok bare
laget for at yte 8hk.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#90
(21-10-2014, 10:35)stormbringer Skrev: I og med at det er en motorcykel, er der ingen ide i at montere begrænsninger, den slags er forbeholdt knallerter. Fabrikanten ønsker jo at fylde så meget guf i posen som muligt for de givne penge, så glem nu de begrænsninger, de er der ikke. Luftfilterkasse-tragten er et fint eksempel, lige efter bogen.
At der ikke er luftindtag fremad skyldes vel ønsket om ikke at tage vand ind i øsende regnvejr?

Jeg formoder at maskinen leveres med en velfungerende CDI med avancering. Avancering er meget vigtigt, da du bruger motoren udenfor effekt/torque-området qua gear. Den eneste fordel elastiktrækmaskinerne har er netop at milliongearet sætter omløbstallet optimalt hele tiden. At de så spilder 10% af de genererede kræfter på at gøre netop dét er så en anden sag. Har du adgang til en Xenon-lampe (tændingstidspunkts-måler) kan det ikke skade at checke avanceringen.

Som kuriosum kan det nævnes at det ovenfor viste svinghjul er forsynet med en knast, styret af et par centrifugalkraftdrevne arme, som gør det modsatte. Retardering, tændingstidspunkt hen efter top, for netop at begrænse festlighederne. Sådan lavede man det i 1973. Og begrænsningen kunne naturligvis ophæves med en stump ståltråd, en svejseklat el. lignende. Statisk timing er bedre end omvendt avancering.

Jeg tænker stadig at der må være et eller andet der begrænser fyldningen for at sænke forbrændingstemperaturen og dermed sænke mængden af NOx'ere, som kræver en dyrere katalysator for at omdanne end den CO der kommer mere af som følge af en lav forbrændingstemperatur. Smil

Motorproducenterne har jo hovedsageligt 5 ting i tankerne:
- Effekt output for brugertilfredshed.
- Holdbarhed for brugertilfredshed.
- Benzinforbrug for brugertilfredshed.
- Emissions reguleringer.
- Profitoptimering (indtjening - udgifter).

Hvis de første fire opfyldes er der tale om en rigtig god motor, men den vil højest sandsynligt være hundedyr og derfor ikke have mange kunder. Her kunne jeg godt tro at de har satset på at holde prisen på maskineriet nede og at den ikke er lavet som en højtydende maskine, som jo havde krævet mere for at overholde emissionskravene.. Grøn grin

Men det kan jo godt være at det ganske enkelt er den effekt den får med den pågældende udstødning, karburator, knast og kompressionsforhold og at der ikke som sådan er nogen åbenlys forbedringsmulighed og så er der jo ikke noget at gøre, men jeg vil da gerne kigge alligevel, for det ville jo være heldigt om man fandt noget. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#91
Jeg kom lige til at tænke på, hvorfor jeg mon føler manglende kræfter nær topfarten:

Maks. moment ligger på 8,5 Nm ved 5500 omdr. og maks. effekt ligger på 6 kW ved 7500 omdr.
Når jeg med den lave gearing ligger og prøver at køre landevej er omdrejningerne derfor langt over effektbåndet. Grøn grin

Så jeg tror det bliver godt når jeg her i næste måned får puttet en lidt højere gearing på. Smil

Jeg har også lige prøvet at sætte mig op på passagersædet og sætte den ene fod på fodstøtten og jeg tror det bliver overraskende første gang jeg får en passager på, for der er satme ikke til langbenede mennesker bagpå. Grin

Jeg har også kigget lidt efter om en uoriginal udstødning kan fås. Det lader til at også Honda Innova og MSX kører med samme motor og at Leo Vince laver udstødninger til dem, men desværre sidder ophænget til lyddæmperen tilsyneladende anderledes på begge de to maskiner end det gør på min, så de kan nok heller ikke bruges. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#92
Du laver da bare dit eget ophæng Blink med øjet
Det gjorde jeg på min bil da lydpotten gik og uoriginal sports potte kom på som midlertidig.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#93
(21-10-2014, 23:50)emil-jensen Skrev: Du laver da bare dit eget ophæng Blink med øjet
Det gjorde jeg på min bil da lydpotten gik og uoriginal sports potte kom på som midlertidig.

Det ville jeg kunne, hvis jeg havde haft muligheden, men jeg har ikke adgang til værktøj til at bearbejde metal lige nu, så det er ikke en mulighed. Grøn grin

Men hva fanden. Det får alligevel nok lov at vente til foråret. Topprioriteren er at få gearingen på plads og at få et dysesæt der passer så jeg kan gå i gang med at lege. Grøn grin

Når man skifter kædehjul på sådan en kædetrukken fætter, skal man så skifte både forreste og bagerste kædehjul eller hvordan? Kæden skal jo holdes stram. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#94
Det an på om du skifter tænder, for skifter du til to mere foran skal den have to mindre bagpå. Det er det jeg har lært til cross og hos et mc værksted. Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#95
(22-10-2014, 01:17)emil-jensen Skrev: Det an på om du skifter tænder, for skifter du til to mere foran skal den have to mindre bagpå. Det er det jeg har lært til cross og hos et mc værksted. Smil

Okay, tak for det. Grøn grin

Så må jeg lige få fundet hvor jeg kan købe kædehjul og så have talt dem der er på nu. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#96
Baddi, Du kan "nøjes" med at tune K-Pipe'ens design. Her er lidt inspiration. Grøn grin

Leder du efter "hokus-pokus" tuning finder du meget her : magnumtuning.com
   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar


Forum spring: