(15-10-2016, 18:38)Mortdk Skrev: Ellers en rigtig interessant maskine sådan en Kymco K-pipe. Minimalistisk design. Men samtidig ikke så aggressivt som på mange moderne streetfighter-MC'er - det kan jeg godt lide
. Også et interessant tiltag med den semi-automatiske gearkasse. Men rummer benzintanken virkelig kun 4½ liter ?
Det er godt nok lige i underkanten, synes jeg. Det er jo trods alt en MC.
Og spændende at følge med i dine erfaringer med K-Pipen 
Jeps, benzintanken er lige over de 4 liter, hvilket egentlig ikke er et problem over hovedet. Ved normal kørsel tanker jeg en gang om ugen og når jeg kører længere ture skal der blot tankes med 100-130 km mellemrum, hvilket oftest betyder at jeg bare tanker i Odense inden jeg kører hjemmefra, så tanker i Vejen igen og tanker igen i Odense når jeg kommer hjem et par dage senere.
Det med at køre så lange ture at man skal tanke undervejs er ikke et problem, for hvor mange steder findes der hvor der er mere end 100 kilometer imellem tankstationerne?
Jeg tror mere at det med tankstørrelsen er et spørgsmål om, hvad maskinen er tiltænkt til. Her kan jeg efterhånden svare ret entydigt at den er tiltænkt til den der bruger den til at køre i byen eller som har op til 20 km landevej for at nå frem til sin destination. Til dette vil tanken altid være rigeligt fuld og maskinen vil være let og livlig for hvis man ikke kører så langt rundt i landet, hvem har så lyst til at slæbe rundt på 10 kg benzin, hvis den benzin så pludselig udgør 10% af maskinens vægt?
Ligeledes, hvis de havde valgt at udstyre den med en større tank ville det når tanken var halvt fyldt ligeledes være ret meget vægt der skvulper rundt i forhold til vægten og størrelsen af maskinen ellers.
Altså alt i alt, jeg er helt tilfreds med en lille tank på 4 liter for det koster alligevel oftest kun 35 kroner når jeg holder ved tankstationen og fylder den til randen og med et gennemsnit på 37 km/l de sidste 10 optankninger er det jo ikke så ofte igen.

Det jeg mener at maskinen kunne have godt af var et lidt højere kompressionsforhold, hvilket ville give flere kræfter uden at bruge mere benzin. Så ville den 4 liters tank endda holde endnu længere.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".